ipad pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

haan51

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2020
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kopie van mijn ipad op de computer kan zetten.

Wat bedoel je precies? Je kunt een backup maken door het aansluiten van je iPad aan de pc via de USB kabel. Dan zie je vanzelf de optie om een BU te maken staan in het scherm.

Zonder extra tools kun je onder Windows imho van een ipad alleen de foto's backuppen, geen systeem kopie.
Daar heb je Itunes of 3uTtools voor nodig.
Herinnerde me meteen dat ik van mijn SE nog een kopie moest maken..

Bijlagen

• afbeelding_2022-03-01_162926.png
    afbeelding_2022-03-01_162926.png
    165,6 KB · Weergaven: 17
@Cowgirl. Die gratis Icloud is vaak te klein voor die backups.... Aanmaken zo een account kan tuurlijk wel....:cool:

Klopt Route99 heb ik niet bij nagedacht!! Heb het namelijk zelf voor € 0,99 per maand opgehoogd naar 50GB zo kom je nooit tekort.

Zonder extra tools kun je onder Windows imho van een ipad alleen de foto's backuppen, geen systeem kopie.
Imho niet waar. Je kunt een volledige kopie maken op een computer. Maakt dus niet uit hoe groot je iCloud is.

Imho niet waar. Je kunt een volledige kopie maken op een computer. Maakt dus niet uit hoe groot je iCloud is.
Ja, zoals ik al schreef alleen met Itunes of 3uTools....
Daar heb je Itunes of 3uTtools voor nodig.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/ipad/ipad9a74df05xx/ipados
Een reservekopie van de iPad maken met je Windows-pc

[FONT=&amp]
  1. Sluit de iPad via een kabel aan op je computer.
  2. Klik in de iTunes-app op de pc op de iPad-knop linksboven in het iTunes-venster.
  3. Klik op 'Overzicht'.
  4. Klik op 'Reservekopie maken' (onder 'Reservekopieën').
  5. Om je reservekopieën te versleutelen, selecteer je 'Lokale reservekopieën versleutelen', typ je een wachtwoord en klik je op 'Wachtwoord instellen'.
[/FONT]
[FONT=&amp]Om de reservekopieën te bekijken die op je computer staan, kies je 'Bewerken' > 'Voorkeuren' en klik je op 'Apparaten'. Bij versleutelde reservekopieën wordt in de lijst met reservekopieën een hangslotsymbool weergegeven.[/FONT]

Laatst bewerkt:
@route99: iTunes is gratis, en elke iPad gebruiker haalt dat uiteraard op. Lijkt mij het vermelden niet echt waard. Tenzij je overal ook bij vermeldt dat je wél een toetsenbord en een muis nodig hebt om je computer netjes te gebruiken. Of een sleutel om een deur te openen.

Ondertussen horen we nog steeds niks van TS, en weten we dus ook niet wat er bedoeld wordt met "kopie van mijn ipad op de computer zetten" betekent. Want dat is níet hetzelfde als een backup maken. En kan volgens mij ook niet echt.

@AcessGuru: Het kwam toch echt over alsof je vanuit de Ipad een live backup weg kunt schrijven en niet dat je op de Windows machine eerst wat moest installeren.
Immers dat zou bij MacOS via een SMB connectie naar een PC, die je ook een NAS functie heeft, wel kunnen met Time Machine.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201250
En dat kan met Ipad dus niet.
En als ik om me heen kijk hebben veel Ipad gebruikers niet eens een Windows PC en van backuppen, als dat niet standaard geconfigureerd is hebben ze al helemaal niet gehoord... dus als de gratis Icloud vol zit als daar de opslag vol is, dan weet ik nog niet zo wat die doelgroep gaat doen..... gewoon de foutmelding dat Icloud vol zit wegklikken....
Dat laatste doe ik met mijn Iphone SE ook... maar ik heb systeem kopieën gemaakt met 3uTools.

De doelgroep die hier komt vragen hoe dat met een IPad moet qua backuppen heeft echt een uitleg nodig wat er precies voor nodig is en de TS geeft met zijn vraag aan dat hij dit echt niet weet, dus een aanname dat dit als het ware gesneden koek is snijdt qua onderbouwing imho geen hout.

Laatst bewerkt:
@AccessGuru
Als u een waarschuwing krijgt dat er in iCloud onvoldoende opslagruimte beschikbaar is voor het voltooien van de reservekopie, volgt u de stappen op het scherm op om meer opslagruimte te kopen.

Als u een waarschuwing krijgt dat er in iCloud onvoldoende opslagruimte beschikbaar is voor het voltooien van de reservekopie, volgt u de stappen op het scherm op om meer opslagruimte te kopen.
Tuurlijk. Beetje open deur, vind je niet? En als er te weinig ruimte is op je harde schijf op de pc, koop je een grotere hardere schijf. En zo lust ik er nog wel een paar :).

Een reservekopie maken van uw iPhone, iPad en iPod touch.

Een reserve kopie maken met iCloud of met iMac of met pc.
https://support.apple.com/nl-nl/HT203977
https://support.apple.com/nl-nl/HT212156
Tnx.
Idd zo en niet zoals je met een MacOS systeem wel zonder Itunes kunt doen, met Timemachine op je MacOS systeem.
Vanuit een Ipad is er geen Timemachine oid beschikbaar.

Het mag voor ervaren gebruikers die wij als helper zijn allemaal een inkopper zijn, maar we moeten ons wel verplaatsen in de positie van de TS en voor die persoon is het duiden van een correcte en zo volledig als wenselijke richting wel een noodzaak. Gezien de vraag is hier een antwoord met die uitgebreide toelichting imho wenselijk.

Waarom een iPad reservekopie maken op pc. ???
Het kan ook anders.... Ik doe dat zo op mijn iPad zelf.

Een reservekopie van de iPad maken met iCloud
Tik in Instellingen op '[je naam]' > 'iCloud' > 'iCloud-reservekopie'.
Schakel 'iCloud-reservekopie' in.
iCloud maakt automatisch elke dag een reservekopie van je iPad als deze is aangesloten op een stopcontact, is vergrendeld en is verbonden met een wifinetwerk.
Opmerking: Op Wi-Fi + Cel***ar-modellen met ondersteuning voor 5G is het soms mogelijk om via je mobiele netwerk een reservekopie van je iPad te maken. Tik in Instellingen op '[je naam]' > 'iCloud' > 'iCloud-reservekopie' en schakel 'Reservekopie via mobiel netwerk' in of uit.
Om handmatig een reservekopie te maken, tik je op 'Maak nu reservekopie'.

Om je iCloud-reservekopieën te bekijken, tik je in Instellingen op '[je naam]' > 'iCloud' > 'Beheer opslag' > 'Reservekopieën'. Om een reservekopie te verwijderen, kies je een reservekopie uit de lijst en tik je op 'Verwijder reservekopie'.

Ik denk niet dat iedereen een groot Icloud abonnement wilt.... het KAN wel ... maar of je het wilt....
Dat zijn mijn zaken niet.
Het gaat over reservekopie maken.

Als je een nieuwe auto koopt vraagt de verkoper ook niet moet je een garage bij kopen om je auto erin te zetten.:d:d:d:d:d:d:d

Ik meende hiervoor net echt te lezen dat je niet druk wilde maken over het kopen van die garage.......:rolleyes: dus ook niet over hoe je extra ruimte bij Icloud zou kunnen kopen...

Laatst bewerkt:
@route99
Blijf bij de vraag wat TS vraagt.
ipad pro
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kopie van mijn ipad op de computer kan zetten.

En ook ander mogelijkheden voor te stellen.

Het is aan TS om nog bijkomende vragen te stellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan