irq toewijzen aan een pci

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedtouch

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Is het mogenlijk om zelf een irq toe te wijzen aan een pci slot.

ik heb al in het bios gekeken maar hier kan ik volgens mij geen wijziging aanbrengen.

pci 1 staat op irq 11 [ video-kaart ]

pci 4 staat ook op irq 11 [ tv-kaart ] deze wil ik op irq 5 of irq 9 zetten.

groetjes speedtouch

Xp-pro

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Hoi patrick

Volgens mij kan je hier alleen de prioriteit vastzetten voor een irq welke al bestaat.

Het moet toch mogenlijk zijn om zelf de irq nummer te wijzigen of zit dat ingebakken in windows ?

Alvast bedankt voor de moeite.

groetjes speedtouch

In 98 ging dat vanzelf, maar voorzover ik weet in XP niet meer.
En dat ben ik net tijdens mijn zoektocht ook regelmatig tegengekomen in diverse forums.

Greetz Patrick

Vaak zijn het van die verborgen functies in xp , je kan het meestal wel veranderen , maar ja je moet het maar net ff weten.

ondertussen blijf ik ook nog ff zoeken .

groetjes speedtouch

pci kaart in ander slot steken dan heb je ander irq

Dat weet ik maar dat is niet mijn bedoeling

Ik heb de tv-kaart van medion gekocht dit is een kaart met kuren, je kan niet automatisch de kanalen een voor een vastzetten hij scant ze allemaal en pakt niet alle zenders.
Bij iedere scan pakt hij andere zenders
De kaart heb ik uitgeprobeert in een p3 met xp en in een p4 met 98se +xp
In de p4 is het helemaal bagger hier loopt hij tijdens het kijken gewoon van z'n kanaal
Na 10x installeren in de p3 heb ik nu de zenders die ik wil hebben, toevallig had ik tijdens het uitproberen de kaart in een ander pci slot gedaan echter deze wordt gedeeld

Als ik nu de kaart in een ander pci slot doe vindt windows nieuwe hardware en moet ik alles weer overnieuw doen , en daar pas ik voor

Omruilen van de kaart doe ik niet omdat het een hele goede kaart is met veel mogenlijkheden.
snapshot > opname zenders > opname videorecorder > teletext > dubbel venster tijdens afspelen opname
En heeft een mooie layout.

Het probleem zit hem in de software van de kaart met teletext, de kaart werkt ook goed als ik de software gebruik van dscaler , hiermee kan je de frequentie een voor een vastzetten maar heeft niet de mogenlijkheden die bij de medion software zit.

Dit probleem is echter al bekend bij medion , hier zal in de toekomst wel een update voor komen, anders krijgen zij zeker de helft van de kaarten retour.

groetjes speedtouch

ok maar ook als je via windows de irq zou veranderen
krijg je ook dat ie nieuwe hardware heeft gevonden

maar als ik jou een beetje begrijp heb je dus een tv kaart waar je heel veel mee kan, aleen er is geen goede software voor?

wat heb je dan aan die kaart???

Ik laat de kaart dan op irq 11 staan , alleen de andere die hij deelt wil ik dan wijzigen naar een andere irq.

De kaart bevalt mij heel goed met de mogenlijkheden die hij heeft , en nu is hij zoals ik hem wil hebben.

Met dscaler werkt hij ook prima hier pakt hij gewoon alle zenders , maar dan heb ik niet de mogenlijkheden die de medion software wel heeft.

En men moet wel met een update komen anders verwacht ik dat veel kaarten retour gaan naar de aldi

groetjes speedtouch

Regel dat gewoon in de bios, ken aan de betreffende pci sloten een IRQ toe.

Maestro,

Deze kan ik niet vinden in het bios , de pci sloten staan hier niet vermeld.

Bij PnP/Pci configuration kan ik alleen de irq afzonderlijk wijzigen van Pci/pnp naar isa/eisa

Bij integrated peripherals kan ik alleen de audio-kaart een andere irq toewijzen .

Voor de rest kan ik niets vinden over de pci sloten in het bios, het is merk afhankelijk ieder mobo heeft weer een iets afwijkende bios.

Tot heden werkt alles prima , misschien is het niet nodig om een andere irq toe te wijzen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan