Irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelkees

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
155
Beste mensen,
nooit een probleem maar nu ook ineens het BSOD en de bovengenoemde foutmelding. heb veel gevonden op internet maar niets helpt. ten einde raad wil ik het bij jullie proberen
alvast mijn dank voor de oplossing
Kees

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 8-4-2015 16:56:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\040815-43703-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1509A0)
Bugcheck code: 0xA (0xFFFFC0017F3DD358, 0x2, 0x0, 0xFFFFF802B1EF0AC5)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
Probeer alle drivers een opnieuw te installeren. Deze foutmelding wijst op een driverprobleem.
 
Nee, eigenlijk niet. Alles downloaden van de site van de fabrikant en dan installeren.
 
Heb je recent nieuwe software geïnstalleerd of hebben er updates plaatsgevonden van bepaalde software?
Meestal komt dit zo maar niet ineens uit de lucht vallen.
Probeer anders een systeemherstelpunt terug te zetten, meestal wordt er (voor bepaalde updates) een systeemherstelpunt gemaakt voor de definitieve installatie.
 
Laatst bewerkt:
systeemherstelpunt

hoi,
systeemherstelpunt teruggezet, jammer dat de oudste van mrt was, ik weet dat het herstelpunt jan-2015 wel goed was, maar dit systeemherstelpunt zie ik niet meer
gr Kees
 
Om meer herstelpunten te bewaren kun je bij systeembeveiliging>configureren met de schuifregelaar de schijfruimte vergroten voor de herstelpunten.
jammer dat de oudste van mrt was
Heb je de optie "meer herstelpunten weergeven "gebruikt?
Andere vraag: Is het probleem wél verholpen?
 
Opgelost

Hoi mik,
Met revouninstaller gekeken wat de laatste programma's waren die zijn geïnstalleerd deze verwijderd en opnieuw geïnstalleerd tot januariregen terug moeten gaan
Dank voor jullie advies
CGKR Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan