Irritant kadertje om flashbuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

trooper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een site gemaakt en die werkt bijna naar behoren. ( www.usagarage.nl )
Nu heb ik een probleem waar ik mij al een tijdje aan stoor, als ik de site open en over een flashbutton ga met mijn cursor zie ik eerst een gestippelt kadertje om de button en na 1 x klikken gaat deze pas weg en werkt de button.
Is er mischien een instelling in DW of een tooltje die dit kan verhelpen.
Ik heb geen verstand van HTML script .
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten,

Paul

Dat is een soort 'beveiliging' tegen ActiveX objecten (zoals flashmovies)... Je moet ze eerst activeren voor je ermee kan werken.

Er bestaan verschillende scripts voor om dit probleem op te lossen... Dit script zit meestal in een bestandje dat je bij in de map met bestanden moet plaatsen en gewoon per webpagina een verwijzing naar moet leggen.

Nu heb ik wel al ondervonden dat Dreamweaver dit zelf voor u aanmaakt...

Wanneer je dreamweaver start, open je een webpagina... Terwijl deze openstaat open je een van je webpagina's met flashmovies in.... Normaal gezien (ik werk met dreamweaver 8.2) zal hij nu een soort errorscherm tevoorschijn toveren waarin hij het activex probleem vermeld.
Klik op OK en hij zal de nodige code in uw webpagina voorzien alsook het scriptbestand aanmaken, dat je dan gewoon mee moet uploaden.

Ok, zoals jij het uitlegt werkt bij mij niet.
Ik werk nog met dreamweaver MX, ik zal dreamweaver 8 eens installeren, kijken of het dan verholpen is.
Als ik mijn site open met Firefox heb ik nergens last van.

Groeten,

Paul

Ja, idd, is alleen bij internet explorer...

Microsoft is aangeklaagd door de 'uitvinder' van die active-x objecten en moest daarom die 'beveiliging' erin zetten...

Als ik vanavond thuis ben en tijd heb zal ik eens kijken of ik de niet-dreamweaver versie van dat script vind..

bij extensions gevonden

Ik heb bij extensions een programmaatje gevonden dat je met extensions manager in dreamweaver invoert en telkens je je pagina wijzigt klik even erop en tis gefixt
Hier is de uitleg:
This extention is designed to avoid problems with Flash content on your web site. As you know Microsoft has released updates to Internet Explorer that will change how it handles active content such as that viewed in Adobe’s Macromedia Flash Player. Flash content that is embedded in HTML pages in certain ways will not be able to receive user input (for example, keyboard or mouse events) until the user clicks to either activate or continue loading the control.

This Extension is accessed by choosing Commands => Softery IE Flash Problem Solver.

Kijk even op mijn website heb dat probleem niet meer by the way heb er enkele tuts opstaan over dreamweaver misschien ook een hulp : www.jeannineg.be
groetjes

Laatst bewerkt:
@ jeroen

is dit ook een oplossing voor dit probleem:
ActiveX%20melding.jpg

want zou hier graag een oplossing voor vinden.

wil wel nakijken maar kan niet

sorry de pagina is geblokkeerd dus kan ze niet nakijken.
groetjes jeannineg:(

@ jeroen

is dit ook een oplossing voor dit probleem:
ActiveX%20melding.jpg

want zou hier graag een oplossing voor vinden.

Om deze melding weg te krijgen open je de internetopties vanuit het menu extra in je browser of uit je configuratieschermen.
Kies het tabblad geavanceerd en klik het volgende aan :
"Actieve inhoud mag worden uitgevoerd in bestanden op mijn computer".

Greetz: Jer:cool:en.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan