Irritante ZyXEL router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunter Zero

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Berichten
82
Ik heb een ZyXEL 2602H-61 router en heb een probleem met de poorten en de firewall. Onder andere bij azureus (en mischien ook andere filesharing programma's) en het uitzenden van een shoutcast zender.

Maar ik snap niks van die ZyXEL site over poorten openzetten (ikdenk dat daar het probleem ligt) en over firewall regels instellen snap ik al helemaal niks.
 
Quote:

Introductie
Om BitTorrent te kunnen doen via de ZyXEL Prestige 2602H-61 doe je onderstaande. Wellicht werkt het ook bij andere ZyXEL modems. In de ZyXEL 2602H-61 firmware ouder dan versie 3.40(MS.4)D0 zit een bug waardoor de modem reboot bij het gebruik van BitTorrent en andere peer-to-peer (P2P) toepassingen.


Firmware controle/upgrade

* Zorg dat je BitTorrent client (of een andere P2P client) uit staat. Dus niet alleen minimized, maar helemaal uit.
* Ga naar http://192.168.1.254 en log in.
* Ga naar Maintenance -> System Status.
* Controleer of daar ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005 staat. Indien er een lagere versie staat dan moet je eerst je firmware upgraden.
* Volg de instructies op de Tiscali pagina Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Annex A, analoog). Je krijft ook de instructie de modem te resetten naar de factory default, dit moet je wel doen. Eventuele telefonie en NAT/firewall instellingen moeten opnieuw ingevoerd worden.
* Controleer de nieuwe firmware versie door te gaan naar Maintenance -> System Status.
* Voer eventueel je telefonie en andere instellingen weer in.


NAT (Network Address Translation) instellen

* Sluit je P2P systeem aan op je netwerk. Geef het een vast IP adres.
* Ga naar http://192.168.1.254 en log in.
* Ga naar Advanced Setup -> NAT.
* Selecteer SUA (Single User Account) -> Edit Details.
* Vul zowel bij Start Port No. als End Port No. 6881 in. Bij IP Address vul je het IP adres van je P2P systeem in.
* Bewaar de instelling met Save.


Firewall rule instellen

* Ga naar Advanced Setup -> Firewall -> Rule Summary.
* Selecteer bij Packet Direction "Wan to LAN" en klik bij Create Rule op "Insert".
* Klik op "Edit Customized Services" onderaan en klik op regel 1 op het volgende scherm.
* Voer bij Service Name "BitTorrent" in en bij Service Type "TCP/UDP". Bij Port Configuration selecteer je "Single", bij Port Number vul je in het eerste vakje "6881" in.
* Bewaar de nieuwe service met "Apply". Klik twee maal op "Back".
* In het "Firewall - Edit Rule 2" venster laat je de waarde Source Address leeg.
* Bij Destination Address List moet alleen het IP adres van je P2P systeem staan.
* Bij Selected Services moet alleen "*BitTorrent(TCP/UDP:6881)" staan.
* Laat de rest op de default staan en klik op "Apply".


Het functioneren van de ZyXEL modem controleren

* Ga naar je P2P systeem en start je BitTorrent client.
* Open een command venster (Start -> Run -> cmd) en typ het commando "netstat -na | more".
* Blijf het commando regelmatig invoeren. Op een gegeven moment zie je meerdere ESTABLISHED verbindingen naar TCP poort 6881 op je P2P systeem verschijnen (aan de linkerkant in de netstat output).
* Je ZyXEL Prestige zou nu stabiel moeten blijven draaien terwijl je BitTorrent doet. Sluit het commando venster, deze is alleen voor voor diagnose.
* Om te zien hoelang de modem actief is ga je naar Maintenance -> System Status -> Show Statistics (onderaan de pagina). Indien er een reboot geweest is is de "System Up Time" minder dan je verwacht.
* Nu kun je BitTorrent doen.


Unquote.

Werkt het nu ?
 
Nee helaas nog niet, ik kom niet verder dan:

* Bewaar de nieuwe service met "Apply". Klik twee maal op "Back".
* In het "Firewall - Edit Rule 2" venster laat je de waarde Source Address leeg.

Als ik twee maal op back klik kom ik niet helaas bij edit rule 2.....
 
Ja een tijdje geleden al. Omdat de verbinding steeds wegviel had ik de helpdesk van tiscali gebeld en toen tehoren gekregen dat er een bug in de software zit (bedankt tiscali dat jullie dat even hadden meteen vermeld hadden toen we deze modem kregen ¬.¬)

Er stond alleen ook al een regel. (of zoiets, zie bijlage) Maakt dat mischien een verschil?
 

Bijlagen

  • firewall.png
    firewall.png
    14,5 KB · Weergaven: 92
Je plaatje opent zich niet ?

Haal anders die regel eens weg en try again.
 
Hier de bijlage in jpeg.
 
Laatst bewerkt:
Is die regel niet belangerijk dan? Ik weet wel dat sinds 2 weken we tiscali telefonie hebben en zij via internet de modem hebben ingesteld en "mischien" die regel hebben gemaakt.

Is het niet gewoon mogelijk om een regel erbij te maken voor dat ik iets weg gooi wat belangerijk is?
 
Dat zou je even moeten controleren en anders maak je er een regel bij.Deze info gaf je namelijk eerst niet.
 
Dat wist ik eerst ook niet, sorry. :eek:

Maar dan de volgende vraag, hoe maak ik een nieuwe regel? :eek:
 
Ik denk dat ik een regel heb gemaakt....maar het werkt niet echt:

Bij Azureus is dit de status van een aantal dingen:

Max up speed: Unlimited
Tracker status:Scrape Error: Connection Timed Out

Ook, in de setup van de modem. Moet bij UPnP nu alles aangevinkt zijn ofniet (niet dat het verschil maakt, werkt beiden niet).

Ik heb er screenshots bijgedaan, ik hoop dat het wat duidelijk maakt.
 
Je kunt ook de firewall natuurlijk uitzetten (bij 'Advanced Setup' op 'firewall' klikken', dan op 'default policy', 'enable firewall' uitvinken en dan 'aply'. En het verder gewoon bij een softwarematige firewall houden. Ik heb zelf dezelfde modem/router en had hetzelfde probleem als jou. Heb hem maar uitgezet, en maak gebruik van de firewall in mijn moederbord.
Indien je toch de poorten wil openzetten, kan dat dan niet met 'Advanced Setup', 'NAT' en dan bij 'SUA Only' op 'edit details' klikken'???
 
De poorten staan al open maar dat is niet genoeg, met deze modem moet je ook regels instellenbij de firewall.

En ik heb ook wel een softwarematige firewall maar mijn vader wil de firewall in de router absoluut aanhouden omdat hij de 2e computer op de router is. Dus vandaar.......
 
Geplaatst door Kenju
Je kunt ook de firewall natuurlijk uitzetten (bij 'Advanced Setup' op 'firewall' klikken', dan op 'default policy', 'enable firewall' uitvinken en dan 'aply'.

Lekker,de firewall uitzetten in je router.Laat jij alles ook open staan als je gaat slapen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan