Irritante ZyXEL router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jouw vader is een computer!!??? :8-0: :eek:
;)

Hoe dan ook, ik zit met hetzelfde probleem, maar ik heb eigenlijk al een vraag over het forwarden van de ports. Upsidaisy heeft het met zijn verhaal namelijk over de software/firmware, volgens dit screenshotje:
Prestige6004.jpg


Bij mij ziet het er echter zo uit als in het de bijlage. De vraag is dus wat ik moet doen met die 'port translation'...
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 38
Uhm nee weet ik niet maar:

* Ga naar Advanced Setup -> Firewall -> Rule Summary.
* Selecteer bij Packet Direction "Wan to LAN" en klik bij Create Rule op "Insert".
* Klik op "Edit Customized Services" onderaan en klik op regel 1 op het volgende scherm.
* Voer bij Service Name "BitTorrent" in en bij Service Type "TCP/UDP". Bij Port Configuration selecteer je "Single", bij Port Number vul je in het eerste vakje "6881" in.
* Bewaar de nieuwe service met "Apply". Klik twee maal op "Back".
* In het "Firewall - Edit Rule 2" venster laat je de waarde Source Address leeg.
* Bij Destination Address List moet alleen het IP adres van je P2P systeem staan.
* Bij Selected Services moet alleen "*BitTorrent(TCP/UDP:6881)" staan.
* Laat de rest op de default staan en klik op "Apply".

Dat moest toch?
 
Ik ben eruit. Bij 'port translation' kun je gewoon een 0 invullen, of dezefde poorten. Nog effe over die firewall, die kun je volgens portforward.com wel degelijk gewoon uitzetten. Quote: "The firewally really serves no purpose, because nat
protects them from 99% of hack attempts/viruses..."
 
Laatst bewerkt:
Beste Kenju, waar jij het allemaal over hebt heeft helemaal niks met mijn probleem te maken. En nogmaals, de firewall moet "aan"blijven, ik dacht dat dat nu wel duidelijk was toch? Het probleem is niet het poorten openzetten maar de firewall azureus doorlaten.

(P.S. Nee mijn vader is geen computer, hij is de BEHEERDER van de 2e computer hier in huis -.-')
 
Dat was me inderdaad wel duidelijk, maar het had meer te maken met de opmerking van 'upsidaisy' dat je alles openzet wanneer de firewall uitgeschakeld wordt. Indien je hem toch nodig hebt, is dat persoonlijk.
Verder had ik het over mijn eigen probleem omdat ik dacht dat daar hetzelfde ten grondslag lag als bij jou, maar dat was dus niet helemaal zo en dus was een aparte topic ervor openen misschien wel beter geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan