Is Acer Aspire 7720G-5A4G64MN een goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redbully

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Ik ben van plan een laptop te kopen.
Ik ga hem gebruiken voor:
- photoshop
- naast een desktop
- weinig onderweg (bijna altijd op 230v)
- in meerdere netwerken bij klanten. (640gb opslag is ruim voldoende)

is deze Acer een verstandige keuze of vinden jullie dat je voor vergelijkbaar geld 800.00 een betere optie kunnen aandragen.

Type in de Help functie van Helpmij het woord

Acer

en lees eens de berichten sinds (laten we zeggen) 1 juli en geef daarna antwoord op je eigen vraag.

Als een normaal antwoord geven teveel moeite is. Zwijg dan.

'if its worth doing, its worth doing well'

Mijn advies: koop geen notebook van Acer voor 800 euro, er is beter te krijgen. Ik beweer niet dat het een B-merk is, maar feit blijft dat meer mensen problemen krijgen met Acer-laptops dan met bijvoorbeeld Toshiba, HP of Sony.

Het "probleem" dat ik ondervind is dat het moeilijk is om voor hetzelfde geld dezelfde specs te verkrijgen bij genoemde merken. met name de combinatie van snelle prcessor en grafische kaart levert voor mij problemen op.

Het "probleem" dat ik ondervind is dat het moeilijk is om voor hetzelfde geld dezelfde specs te verkrijgen bij genoemde merken. met name de combinatie van snelle prcessor en grafische kaart levert voor mij problemen op.

Acer is juist niet van de high-end notebooks. Ik zal eens even kijken voor je, maar voor 800 euro zijn jouw wensen prima mogelijk, van een ander merk.

Heb je een voorkeur voor een 17-inch of een 15-inch scherm? Omdat je 'm weinig onderweg gebruikt, is een laptop met 17-inch scherm misschien wel aardig?

160 gb zou al ruim voldoende zijn, meestal heb ik toegang tot mijn NAS. Liever snelheid dan opslag capaciteit.

De harde schijf van de is Acer Aspire 7720G-5A4G64MN heeft een toerental van 5400rpm. Voor notebooks is dit gebruikelijk, maar als je liever wat sneller hebt en minder opslagcapaciteit, kun je ook voor een notebook kiezen met een harde schijf die een toerental van 7200rpm heeft. Harddisks met met een rotatiesnelheid van 7200rpm zie je bijna altijd in desktops, maar in notebooks kunnen ze, ten opzicht van 5400rpm-disks, voor een flinke verbetering zorgen.

Dan ga ik een notebook met 7200rpm-harddisk voor je zoeken.

- inderdaad een aspect waar ik niet naar gekeken heb. onder andere omdat ik vaak lange tijd (15 min) aan hetzelfde bestand werk en ik hem harde schijf in de desktop ook niet veel hoor doen.
maar met name omdat ik er niet aan gedacht heb.
- zouden de beide harde schijven van de acer Raid kunnen werken? dat zou tochaanmerkelijke snelheids winst moeten kunnen opleveren?????

ps ik ga nu afhaken, ben morgen weer terug. En nogmaals bij voorbaat dank!!

Laatst bewerkt:
- zouden de beide harde schijven van de acer Raid kunnen werken? dat zou tochaanmerkelijke snelheids winst moeten kunnen opleveren?????

RAID moet wel ondersteund worden door de chipset en met notebooks gaat dat meestal niet.

Mijn advies: koop geen notebook van Acer voor 800 euro, er is beter te krijgen. Ik beweer niet dat het een B-merk is, maar feit blijft dat meer mensen problemen krijgen met Acer-laptops dan met bijvoorbeeld Toshiba, HP of Sony.

Hierbij zeg je nu wel dat Hp beter is, maar in alle gevallen, met mijn pc's, is Hp echt the lowest. De service is absoluut slecht en de kwaliteit zeer verschillend.

Als een normaal antwoord geven teveel moeite is. Zwijg dan.
'if its worth doing, its worth doing well'
Het betrof een normaal antwoord. Ik denk dat jij nog veel moet leren omtrent de verschillende manieren van topics beantwoorden binnen de Helpmij. Het wiel opnieuw uitvinden (elke keer hetzelfde typen, zeker als er érg veel informatie omtrent een onderwerp reeds op de Helpmij aanwezig is) is n.l niet zo handig. Als je had gedaan wat ik schreef, dan had je met het doorlezen van een stuk of wat topics een schat aan informatie gekregen, informatie die je nu niet hebt / mist.
Da's niet zo erg (want het is immers "jouw probleem en niet het mijne"), maar nogal "directe" uitspraken richting een onbekende zijn minder passend. Daar ga je hopelijk in groeien.

Laatst bewerkt:
Hierbij zeg je nu wel dat Hp beter is, maar in alle gevallen, met mijn pc's, is Hp echt the lowest. De service is absoluut slecht en de kwaliteit zeer verschillend.

Geloof me of geloof me niet, maar ik kan je verzekeren dat er veel meer mensen problemen hebben met hun Acer-laptop (het gaat hier om laptops, niet om desktops) dan met hun HP-laptop.

Geloof me of geloof me niet, maar ik kan je verzekeren dat er veel meer mensen problemen hebben met hun Acer-laptop (het gaat hier om laptops, niet om desktops) dan met hun HP-laptop.

Ik zeg ook niet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met hun Hp. Maar ik zeg dat de service gewoon (...) is. Ik weet niet of je ooit iets hebt opgestuurd, maar ik kan je verzekeren dat je niet vrolijk wordt van die wacht tijd.

Ik zeg ook niet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met hun Hp. Maar ik zeg dat de service gewoon (...) is. Ik weet niet of je ooit iets hebt opgestuurd, maar ik kan je verzekeren dat je niet vrolijk wordt van die wacht tijd.

Ik heb geen ervaring met HP, ik ga alleen af op wat mensen op forums melden. En daaruit blijkt dat Acer-notebooks vaker problemen geven.

Ik kan niet zeggen dat ik het met deze discussie eens ben. Wat Pasja zegt van zoek op acer van een bepaalde datum.....goed en hoeveel is echt de schuld van Acer? of van de gebruiker zelf?

En daarnaast ben ik beroepsmatig sinds '99 bezig met pc's qua onderhoud en reparatie en ik kan echt niet zeggen dat er een bepaald merk bovenuit springt qua storingen.

En slechte ervaringen op forums? Het is nog steeds zo dat je altijd de slechte dingen hoort en nooit de goede.

Wil je zeker weten wat een goed merk is? Hou van een aantal jaar bij de verkopen en hoeveel storingen erop treden. Dan pas kun je een objectieve mening vormen en niet 1 die via het internet wordt vergaard

Just my 2 cents

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan