Is Acer Aspire 7720G-5A4G64MN een goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan niet zeggen dat ik het met deze discussie eens ben. Wat Pasja zegt van zoek op acer van een bepaalde datum.....goed en hoeveel is echt de schuld van Acer? of van de gebruiker zelf?

En daarnaast ben ik beroepsmatig sinds '99 bezig met pc's qua onderhoud en reparatie en ik kan echt niet zeggen dat er een bepaald merk bovenuit springt qua storingen.

En slechte ervaringen op forums? Het is nog steeds zo dat je altijd de slechte dingen hoort en nooit de goede.

Wil je zeker weten wat een goed merk is? Hou van een aantal jaar bij de verkopen en hoeveel storingen erop treden. Dan pas kun je een objectieve mening vormen en niet 1 die via het internet wordt vergaard

Niet mee eens. Natuurlijk gaan mensen niet op forums vertellen hoe goed hun notebook wel niet werkt, natuurlijk worden de problemen op forums gedumpt, maar dat is m.i geen argument.

Schuld van de gebruiker hou je altijd, bij elk merk natuurlijk. Maar het valt mij gewoon op dat er op forums meer mensen problemen met Acer-notebooks dan met notebooks van een ander merk. En voor mij betekent dat wat.

Poging tot sturing van dit Topic:

Ik had min of meer mijn keuze gemaakt voor de bovengenoemde Acer. Mede omdat ik daar een goede prijs/prestatie verhouding dacht (en nog steeds denk) te krijgen. Bij meerdere forumgebruikers merk ik twijfel en zelf aversie mbt Acer. Deze twijfel wordt over het algemeen geuit over de kwaliteit van de laptops.
De risico's qua kwaliteit denk ik aardig in te kunnen dekken via verlengde garantie termijn, adecate back up en het feit dat de laptop als aanvulling op de desktops, Nas wordt gebruikt.

Concreet:
Michael heeft aangeven dat hij het idee heeft dat er kwalitatief betere merken ook een zelfde prijs/prestatie mogelijk moet zijn. ik ben dan ook benieuwd welke specifieke modellen dit betreft.

ter overdenking:
- heeft een bepaalde groep gebruikers (onervaren/ervaren, gamers/zakelijk/prive) een voorkeur voor een bepaald merk. En zit het onderscheid dus niet tussen verschillende laptop maar tussen de verschillende gebruikersgroepen?
Ik noem een voorbeeld, zakelijke gebruikers hebben vaker proffessionele helpdesk, en vaker Hp en komen dus met hun klachten minder op forums. Is de hp dan beter, of is het criterium hoeveelheid klachten op forums ongelukkig gekozen?

Laatst bewerkt:
Acer-notebooks hebben absoluut een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Daar twijfelt niemand aan. En dit notebook had ook een prima prijs/kwaliteit-verhouding, er is niemand die anders beweert. Of precies dezelfde specificaties van een ander merk krijgt, dat betwijfel ik nu, na wat onderzoek. Maar kwaliteit zit natuurlijk ook in de afwerking van de laptop, in het scherm, en in de degelijkheid van het ding. En dat komt wat minder makkelijk in de lijst van specificaties.

ter overdenking:
- heeft een bepaalde groep gebruikers (onervaren/ervaren, gamers/zakelijk/prive) een voorkeur voor een bepaald merk. En zit het onderscheid dus niet tussen verschillende laptop maar tussen de verschillende gebruikersgroepen?
Ik noem een voorbeeld, zakelijke gebruikers hebben vaker proffessionele helpdesk, en vaker Hp en komen dus met hun klachten minder op forums. Is de hp dan beter, of is het criterium hoeveelheid klachten op forums ongelukkig gekozen?

Hmm, zit wat in. Maar er zijn ook veel consumenten die juist geen Acer kopen om eerdergenoemde redenen en dan toch minder problemen hebben met een ander merk laptop. Daarnaast zijn er ook winkelverkopers die Acer afraden en melden dat een groot aantal van de binnengekomen kapotte laptops Acer zijn. En natuurlijk willen zij misschien ook wel graag laptops van een ander merk verkopen, en is het allemaal lastig te controleren, maar toch, het geeft wel te denken.

Schuld van de gebruiker hou je altijd, bij elk merk natuurlijk. Maar het valt mij gewoon op dat er op forums meer mensen problemen met Acer-notebooks dan met notebooks van een ander merk. En voor mij betekent dat wat.

Ik denk dat je het uit moet drukken in percentages. Dus hoeveel apparaten zijn er verkocht en hoeveel storingen zijn er.

Ik denk dat je het uit moet drukken in percentages. Dus hoeveel apparaten zijn er verkocht en hoeveel storingen zijn er.

Ik heb geen cijfers, dus ik kan niks met zekerheid zeggen, maar het is alleen iets wat mij opvalt. Meer niet.

Ter afsluiting.

Michael, en overigen natuurlijk, mede dank zij jullie input heb ik mijn keuze gemaakt.

Ik blijf eigenwijs en ga de Acer kopen. Mocht ik problemen krijgen zal ik jullie via dit forum op de hoogte brengen.

Mijn dank voor de inspanningen.

Graag gedaan, en veel succes ermee. Zul je zien dat je er jaren van gaat genieten. :thumb:

Ik heb al eerder gezegd dat ik nooit problemen heb gehad met Acer. Nu vind ik afgaan op het aantal problemen op het forum "niet correct want mensen spreken niet over het goede" iets te kort door de bocht. Van goede kwaliteitsproducten zie je minder klachten.
Pasja heeft gelijk dat er aardig wat Acer topics zijn maar ik heb al eerder gezegd dat ik het merk niet per ce zou schromen. Natuurlijk is er beter op de markt maar het valt wat mij betreft niet onder de categorie troep.

Mijn advies: koop geen notebook van Acer voor 800 euro, er is beter te krijgen. Ik beweer niet dat het een B-merk is, maar feit blijft dat meer mensen problemen krijgen met Acer-laptops dan met bijvoorbeeld Toshiba, HP of Sony.

ik heb een acer laptop, inmiddels een anderhalf jaar nu, nog NOOIT problemen mee gehad.. alleen dat de temperatuur iets te hoog werd, maar dat lag aan dat ik de laptop gebruikte voor zware spellen. hij bevalt me nog steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan