Is dit een goede setup?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Citaat van subplayer: Alle aansluitingen zitten trouwens op de Asrock h77 pro4 MVP
Wat trouwens een zeer goed moederbord is

daarnaast kun je even naar de benchmarks kijken, deze kaart levert bij de zwaarste games rond de 60-80 fps op high
30 fps is al goed spelen en meer dan 50-60 fps is gewoon overkill
en totaal niet benodigd totdat er games komen die jou maar 30-40 fps opleveren en dan kun je gaan denken over overclocken

@bfortbattle: De topicstarter doet vriendelijk het verzoek aan je om niet meer te reageren in dit topic. De topicstarter zal daar zijn of haar redenen voor hebben. Zou je dan aan dit verzoek willen voldoen.;)

Laatst bewerkt:
Ik speel niet onder de 60 fps btw.
Maar waarom die kaart?
Een HD 7970 voor 330 euro, dat is gewoo ongelofelijk voor die prijs. Het is zonde om daar 100 euro meer voor te betalen.
Met overclocken verhoog je gewoon de clock speeds met een klein beetje en dan test je het.

Dus met OC Guru II haal ik de clock speeds omhoog, dan test ik het. En als het stable is kan ik nog iets omhoog? En als het niet stable is moet ik het iets omlaag doen?

Is dat ongeveer het idee?

Laatst bewerkt:
Neem de gewone editie, niet de black edition. Gewoon niet nodig.
Verder zullen je gpu clocks hetzelfde zijn nadat je je pc weer hebt opgestart.
Op welke resolutie game je?

Ik heb even nagedacht en misschien wil ik later nog upgraden enzo, en dan moet ik wel weten hoe. Dus ik wil graag de pc zelf in elkaar zetten, en hiermee dus ook 60 euro besparen.

Is dit heel moeilijk? Ik heb al wat tuts gekeken enzo, maar nog geen 1x is er koelpasta gebruikt?

Er zit al koelpasta op de stock koeler.
Ineenzetten is niet zo moeilijk, kijk gewoon naar veel tutorials en alles zal in orde zijn :).

Nee het is erg simpel. Wel moet je de stappen precies volgen in het filmpje en je moederbord handleiding goed doornemen. Niet dat je de stekkers verkeerd gaat prikken ofzow, anders mag je je pc aan doen met een schroevendraaier om hem tegen de aan en uit conectoren te houden op je moederbord :P

In elkaar zetten is vrij eenvoudig, lego voor volwassenen.
Gewoon een paar tuts kijken en een extra paar handen en ogen zal ook kunnen helpen.
Enigste waar je even moet uitkijken is statische ladingen van je lichaam en heb geduld met de cpu koeler.
Liefst smijt je dat ding het raam uit. :o

Haha ja echt he. Heb me gewoon 1x open gesneden door de processor koeler. Hij wou niet echt mee werken. Deed ik hem met grof geweld er op prikken. Uiteindelijk zat hij er wel op :P

De kans dat je pc kapot gaat door statische elektriciteit is echt niet groot. Maar voor alle veiligheid kan je voor enkele euro's een anti-statisch bandje kopen.

Jup, maar je hebt ook nog een rubberen mat nodig waar je hem op vast klikt ;)
Je pc die je gaat bouwen zet je boven de de mat.

Een rubberen mat? Zou je me misschien een linkje kunnen geven? Geen idee wat je daar mee bedoelt. :confused:

Deze matten http://www.esdmat.com/ (ESD Field Service Kits) zit meestal zoon polsbandje al bij. Maar je hebt het niet nodig, maakt het wel makkelijker. Gaat erom dat je geaard bent.
Als je aan het sleutelen ben, niet je voedingskabel aansluiten op je voeding. (Ook al zet je de pc niet aan) Dat is het belangrijkste ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan