Is dit goed of overdreven om een computer zo te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je anders msn dan geef ik je mijn versie dan heb je gelijk de goede

Een voorstel:
- Gooi Norton er direct af als je maar 128Mb Ram hebt.
- Installeer een gratis virusscanner zoals Grisoft AVG of Bitdefender of AV AntiVir (direct naar download).

- Zet de Norton Firewall er niet op.
- Installeer een gratis firewall zoals Sygate Personal Firewall of Kerio Personal Firewall of de eerder genoemde ZoneAlarm.

Kijk ook eens hier bij het onderdeel windows-optimalisatie, waar je over de meeste dingen de uitleg terugvindt.

James:)

Laatst bewerkt:
@James007

Wat is er mis met Norton?

Het werkt prima, maar de firewall er van ga ik inderdaad niet gebruiken.

ZoneAlarm is mij al een tig keer aangeraden, dus die gaat er op.

@virtuosa

Nee, ik zelf gebruik geen msn, maar je kan de link toch neer zetten?

Welke moet ik op de volgende pagina aanklikken?

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

Laatst bewerkt:
Norton is een System Resource VRETER!
Het vertraagt je systeem enorm. Probeer een gratis virusscanner die niet zoveel werkgeheugen vraagt. Mensen die zeggen dat gratis virusscanners slecht zouden werken of achter de virussen aan zouden lopen hebben ongelijk, dat is al vaak bewezen.

De beste ervaring heb ik persoonlijk met AV AntiVir, omdat die de dingen al gezien heeft, voor ze nog maar aangeklikt zijn. Spijtig dat je met die virusscanner niet een volledige virusscan kan doen in 1 keer. Hij stopt namelijk bij elk ding dat ie vindt en vraagt wat ermee te doen.

Nu staat er AVG op wat ik persoonlijk ook een toppertje vind.

Norton is zwaar, lomp, IS SLECHT QUA VINDEN VAN VIRUSSEN en helemaal niet gratis. (hetgene in caps is betwistbaar, dat weet ik, dat is eerder uit eigen ondervinding)

@virtuosa

Kan je hem misschien via één van mijn e-mail adressen naar mij sturen?

Link weg gehaald om spam te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Mmm, ik zie je berichtje dat het niet lukt, maar is 15 mb niet erg groot voor een java programmatje?

Denk dat ik toch dan één van die linken moet hebben.

Norton SystemWorks 2004 is nog te doen maar het is inderdaad een bronnenetertje.

Wanneer je goede alternatieven voorhande hebt zou ik zeker de overweging maken. (wanneer je Norton bijvoorbeeld net gekocht hebt is het zonde).

@virtuosa

Wat is de naam van het bestand waar je het over hebt?

Is dit het bestand waar jij het over heb?

Windows Offline Installation (jre-1_5_0_03-windows-i586-p.exe, 15.26 MB)

+ vertaling?

Windows Online Installation, Multi-language (jre-1_5_0_03-windows-i586-p-iftw.exe, 221.27 KB)

Laatst bewerkt:
@James007

Kan AVG ook automatisch updaten?

Het moet zo éénvoudig mogelijk zijn, want mijn moeder heeft nog niet zo veel ervaring met internet.

Het liefst Nederlands, maar kwaliteit gaat boven taal.

Ik heb Norton draaien en daardoor werkt het systeem zo nu en dan erg traag, ook op een snellere PC.

Bij elke opstart controleert AVG voor updates, je moet zelf niets doen. ;)

Op de computer waar ik het over heb word gewerkt met een inbel modem, gaat die niet meteen inbellen als je nog geen verbinding wilt maken? (somige dingen die mijn moder doet kunnen ook offline gebeuren (Word bijvoorbeeld))

Zeker geen Nederlands?

Wat doet de software als die een virus tegen komt?

Indien uitgaande e-mail berichten gecontroleerd worden, is dat dan ook uit te zetten?

Laatst bewerkt:
Neen, de update-service vertrouwt erop dat de internet-verbinding er al is. Je moeder kan best eerst internetverbinding maken (wanneer zij dat wil), rechtsklikken op het vierkleurenlogo'tje van AVG en dan Check for updates nemen. Als de service klaar is, kan je je internetverbinding weer afzetten.

Voor Nederlands heb je AVG Professional nodig, en daar moet je wel voor betalen.

Als ie een virus tegen komt? Dat kan je kiezen als hij er 1 ontdekt. Dan laat hij een venster zien met "heal", "remove", "move to vault"...

Kan het niet zo ingesteld worden (of staat dat al zo ingesteld) dat als mijn moeder het internet op wilt dat het programma dan automatich kijkt naar update's?

Momentje he... kwas nog bezig met de MAIL-vraag...:p

1) Ga naar het controlecenter van AVG...
Klik daar met rechts op het mailscanner-onderdeel.
Neem PROPERTIES.
AVG-e-mail.gif

2) Klik in hetvolgende scherm op CONFIGURE...
AVG-e-mail_properties.gif

3) Daar kan je dan de controle op de uitgaande mail afzetten door dat onderdeel af te vinken.
AVG-e-mail_properties_config.gif

Over je UPDATE-vraag:
Dat weet ik niet of hij dat doet... ik heb een constante internetverbinding...:confused:

Dank je, ik ga Norton er ff afgooien en kijken of AVG beter werkt, want die traagheid begin ik een beetje beu te worden.

Ik heb ooit eens een keer Norton Antivirus 2002 gedraaid wat prima en snel werkte, maar met nieuwere versies werd het inderdaad alleen maar trager.

Ik denk dat het programma het zelfde als Norton zal reageren als het om update's gaat.

Norton kijkt ook of er bij het opstarten update's zijn, maar bij een inbelverbinding begint tie pas na een tijdje te zeuren dat er al een tijd geen update's zijn binnen gekomen en dat het tijd wordt om ff in te bellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan