Is dit wat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Hallo,

Als de vraag in de verkeerde sectie is dan Sorry maar ik wist niet waar ik hem anders moet plaatsen.

In een foldertje van de Office Center zag ik een laptop staan. Ik zal hier ff de specificaties neerzetten.

Acer Travelmate 233Xc

• Intel Celeron processor, 2.0 Ghz
  • 14 Inch TFT scherm
  • 256 MB werkgeheugen
  • 20 GB Harde schijf
  • Combo-drive: CD-Rewriter/DVD-Speler
  • Video geheugen: 32 MB Shared
  • SoundBlaster Pro compatible
  • 56 Kpbs/v.90 Modem
  • 2 USB en 10/100MB Ethernet aansluiting e.a.
  • 3D Audio luidsprekers geintregeerd
  • Lithium-lon batterij
  • MS Windows XP Home Edition (NL/UK/FR), PowerDVD e.a.
  • 2 Jaar garantie

Prijs 799 Euro.

de laptop is bedoelt voor me vader. Om bij klanten wat te berenkenen op die laptop. En als we op vakantie gaan.

er komen niet zoveel zware software op. Wel office XP een paar kleine berekenings programma's (meeste nog onder dos :() En er komen een paar games op voor mij :d

Dus is dit geschikt ? En is de prijs/kwaliteit verhouding goed ?

Ik denk dat de laptop goed is. 20 Gb is voldoende, Alleen ik weet niet of de prossesor snel is dus dat laat ik aan jullie over...

Niet duur voor zo'n laptop. Maar verwacht iig niet teveel van de videokaart. Dat kan je nog wel eens vies tegen vallen.

Ik ben ook niet zo'n grafische type. Ik werk zelf kwa beeld ook lekker op een vreselijke oude VGA kaart uit een P1 :)

Het is idd niet heel erg duur voor zo'n laptop, maar het ligt er een beetje aan waar je hem voor gaat gebruiken. Voor Gamen is ie absoluut niet geschikt, maar prima voor tekstverwerking/ emailen/ internetten. Als ik naar je voorgaande reactie kijk, lijkt mij dat waar je hem ongeveer voor zal gebruiken. Kijk voordat je zo'n ding aanschaft ook even of je in de toekomst misschien wel andere dingen van plan bent en of de laptop daar ook geschikt voor is.

Ik ga er ook niet zo zwaar op gamen ik denk iets van Need for speed 5 een nog wat schietspellen.

Hangt er vanaf waarmee je bedoelt. In gamen zijn Celeron's héél erg traag. Dat komt omdat ze ipv 512 kb cache maar 128 kb cache hebben. En cache is een belanrijk element voor spellen. Kwa comprimeer werk zijn ze niet veel trager dan P4, dat komt omdat daarbij bijna alleen het aantal MHz telt.

ik heb ook een celeron het grote voordeel er van is dat je hem goed kan overclocken.
(in games is een celeron niet traag vaak licht het aan je videokaart.)

brits

Geplaatst door brits
ik heb ook een celeron het grote voordeel er van is dat je hem goed kan overclocken.
(in games is een celeron niet traag vaak licht het aan je videokaart.)

brits

In games zijn ze wèl traag (vergeleken met de P4 en de Athlon XP). Dit is gewoon een feit.

Geplaatst door brits
in wat voor soort games zijn ze dan traag.
waarom baseer je je mening dat ze níet traag zijn? Heb je een goede vergelijking tussen een P4 en gelijkwaardige Celeron?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan