Is er een groot verschil tussen Java en Java voor gsm's

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasie95

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Mijn vraag is of er een groot verschil betaat tussen Gewoon Java en JAVAME (ik heb uitgevonden dat dat Java voor mobile telefoons is)ik heb nu een telefoon die java ondersteund en heb in het verleden in java geprogrammeerd en heb daar boeken van. maar is er een groot verschil tussen beide talenb of is hetdzlfde taal maar allleen een andere compiler?

en als er een verschil bestaat heeft iemand hier mischien meer info over ?

Java Micro Edition is een gelimiteerde versie van Java Standard Edition/Enterprise Edition, er zullen dus veel libraries niet beschikbaar zijn.

Verder heeft de hardware waarvoor je programmeert serieuze beperkingen ten opzichte van een desktop computer, en dat betekent dat je creatief moet zijn en bijvoorbeeld met threads moet werken.

Qua syntax is Java ME gewoon hetzelfde als de andere versies. De laatste keer dat ik erin programmeerde moest je het doen zonder de Swing of AWT library en ik neem dat dat nog steeds zo zal zijn. Je moet dan werken met bijvoorbeeld de lcdui library uit de MIDP API.

Er is veel informatie over te vinden, als je moeite hebt met het vinden van de juiste informatie kan ik je daarbij wel helpen eventueel.

http://java.sun.com/javame/reference/apis.jsp#api

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan