is het mogelijk om aan een expriabox nog een belkin N1 aan te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

florisa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hoi.

Ik kom er niet uit.

Het probleem,

In de kelderkast hangt een expriabox van KPN.
op de eerste verdieping een pc ( van ellende die bekabeld van wege het slechte bereik )
Op zolder de pc van mijn zoon ( daar valt om de haver klap het inter net uit )
Het slechte draadloos bereik is eigenlijk altijd wel geweest. KPn al div malen gebeld maar daar wordt ik niet wijzer van.
Nu dacht ik als ik een router modem boven zet dan moet hij het wel doen.
Ik heb nu een Belkin de N1 schijnbaar zijn dat de beste routers. Alleen de ene zegd 2 routers/ modem kun je niet aan sluiten. De ander zegt van wel
Hoe zit het nu en hoe moet ik dat doen.
groetjes Floris

nog even de speed test gedaan dit is het resultaat.
Bekabeld

Download
Download 745.6 KByte/sec
(=5965 kbps)
Upload
Upload 96.4 KByte/sec
(=771 kbps)
Connection
882.0 Conn/min

draadloos
download 277.4 KB
Upload 66.0
connection 372
zo als je ziet het onvangs is bar slecht.
groetjes Floris

Hallo florisa en welkom op het forum.
Een router kan op een andere router wanneer die kan worden aangewend als access-point. Kijk dus even in de gebruiksaanwijzing of op de doos. Er zijn andere forumleden die er meer over weten dan ik, er moet rekening mee worden gehouden bij bepaalde instellingen. Ga eens na of een ander kanaal niet minder wordt gebruikt of een betere ontvangst geeft. Dat is tenminste rechttoe rechtaan. Hiervoor is er een hulpprogramma wat je kan laten zien welke kanalen er in de omgeving door draadloze netwerken gebruikt worden, de pomp van de kachel of de meterkast kunnen ook storen maar daar kan je proefondervindelijk achter komen. Gewoon andere kanalen proberen is dus wel het gemakkelijkste. http://www.metageek.net/products/inssider

Waarom de router helemaal in de kelder en ook nog in een kast, waar helemaal geen computer is? Ik zou de Experiabox gaan verplaatsen naar boven. Er loopt al een kabeltje. Je kan ook een repeater (herhaler) gebruiken voor een wat groter bereik, deze zijn vaak zo klein als een pakje sigaretten. Groet. Alfred

vandaag weer eens bezig geweest, wat gebeur er het werkt ???????.
Wat heb ik gedaan,
de kabel die naar boven is getrokken wat van de experiabox afkomt heb ik aan gesloten ( op de poort "to to wired computer" op de belkin. toen in de zelfde poort een door gekoppeld op mijn pc. Op de pc van mijn zoon de modem gezocht en wat denk je en vol vermogen een zeer goed bereik.
Op de modem banden nu de volgende lampjes, wirelss, wired, en modem. ADSL en internet zijn uit
Het werkt ook als ik mijn pc uit zet.
Wat ik heb gedaan weet ik niet maar het werkt mischien is er iemand die het uit kan leggen.
Als alles goed blijft werken, wil ik mijn pc ook draadloos aansluiten en kan de kabel en de moden in een hoek worden geplaatst. Dan ben ik van de losse kabel af die nu over de overloop ligt
Groetjes
en nog bedankt voor het antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan