Re: macro
Geplaatst door doe-dit-dan
...zoals ik het zie is dit niet van toepassing op mijn vraag. Ik werk met 2 bladen,op blad 1 een kruisje plaatsen moeten op blad 2 leiden tot het aftrekken van een getal.
En zoals ik het zie is die (aangepaste) macro van Luc Heyndrickx prima bruikbaar, mits je hem (zoals ik schreef) een klein beetje aanpast.
De macro waarnaar ik verwees, ziet er zo uit:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("$E:$E")) Is Nothing Then
Range("K1").Value = Date
End If
End Sub
Welnu, als je hem gebruikt (wat je naar ik aanneem gedaan hebt), dan zie je dat - als er in kolom E wat geplaatst wordt (om het even wat) - er in K1 een datum geplaatst wordt.
Wat moet er gewijzigd/toegevoegd worden om de macro voor jouw situatie bruikbaar te maken?
1. In jouw situatie moet er niet wat gebeuren als er in kolom E wat getypt wordt, maar als er in een bepaald bereik van kolom A wat getypt wordt.
2. In jouw situatie moet er niet in K1 van hetzelfde blad een datum geplaatst worden, maar moet er in een cel van een ander blad een bewerking geplaatst worden.
3. In jouw situatie mag er in je bereik in kolom A niet om het even wat geplaatst worden om de bewerking op het andere blad te doen plaatsvinden, er mag alleen wat gebeuren als er een x getypt wordt. Dat is een voorwaarde, dus je moet een IF...... END IF invoegen met op de plaats van de puntjes die voorwaarde. Als ik dan ook nog zeg dat de cel waarin je dat typt als de target wordt aangemerkt, dan zou het moeten lukken.
Bedenk dat je veel meer leert met zelf honderden malen iets (en vaak tevergeefs) te proberen en met zelf dingen op te zoeken (de helpfile niet vergeten), dan pasklare antwoorden over te nemen.
fra.