Is Microsoft Antispyware aan te raden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het een net programma... ook een beetje een all-in-one oplossing... monitort meerdere dingen en dat vind ik wel handig. Ook alarmeert en blockt het de potentiële malware op het moment van installatie en vraagt je wat ermee te doen. Geen slecht woord eigenlijk over dat programma.

James:)

Vervangt het ook andere programma's zoals:

ZoneAlarm
DailerDetect1.2
IE-Spyad
Spybot - Search & Destroy 1.4
Ad-Aware SE Personal Edition 1.06
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

?

Het is geen vervanging eerder een aanvulling en een firewall is het in ieder geval niet

ik zou in elk geval spyware guard er niet mee laten samen werken.
zou eens kunnen bijten
Het vervangt zonealarm niet zonealarm is een firewall (jaja je hebt ook zonelabs suite met antispyware maar ja)
voor de rest geld eigenlijk houd het maar op je pc aangezien meerdere progs altijd beter is het kan zijn dat lavasoft nieuwe spyware sneller heeft gededecteerd dan microsoft.

Geplaatst door Miauw
Vervangt het ook andere programma's zoals:

ZoneAlarm
DailerDetect1.2
IE-Spyad
Ad-Aware SE Personal Edition 1.06
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

Als je dat allemaal al hebt, voegt Microsoft AntiSpyware daar helemaal niets aan toe.

Twee mensen zien meer dan één, en dat is mijn persoonlijke mening hoor.

Heb geen slecht woord over Microsoft Antispyware.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Heb geen slecht woord over Microsoft Antispyware.
Ik op zichzelf ook niet (alhoewel...). Maar het is wel van belang in het oog te houden dat MS AntiSpyware ook real-time protectie heeft. Combinatie met SpywareGuard, dat de vraagsteller al heeft, kan dan conflicten geven. Ook de combinatie met Spybots TeaTimer loopt niet altijd goed.

Voor alleen het verwijderen van spyware is het prima om meerdere programma's te draaien, want inderdaad ziet geen enkel programma alles. Maar het combineren van meerdere real-time spywarescanners kan problemen geven.

Geplaatst door buffy

Ik op zichzelf ook niet (alhoewel...). Maar het is wel van belang in het oog te houden dat MS AntiSpyware ook real-time protectie heeft. Combinatie met SpywareGuard, dat de vraagsteller al heeft, kan dan conflicten geven. Ook de combinatie met Spybots TeaTimer loopt niet altijd goed.

Voor alleen het verwijderen van spyware is het prima om meerdere programma's te draaien, want inderdaad ziet geen enkel programma alles. Maar het combineren van meerdere real-time spywarescanners kan problemen geven.
Heel hartelijk bedankt voor jouw advies. Ik had het moeten weten dat ik op dat gebied beter aan de deskundige kan overlaten.

Nogmaals bedankt voor de info.

Mvg,

Dennis.

Tnx buffy,:thumb:

Ik wacht het ff af wat er gebeurd, maar heb liever realtime dan achteraf kijken.

DailerDetect1.2 wil wel eens samen met een ander programma gelijk opduiken terwijl ik nog geen modem geïnstalleerd heb.

Indien er problemen onstaan gooi ik één van die programma's er af.

Jammer dat er geen all in one programma is.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Miauw
heb liever realtime dan achteraf kijken.
Dat snap ik, maar je hébt al de real-time bescherming van SpywareGuard en mogelijkerwijs ook die van Spybot (Resident/TeaTimer).

Geplaatst door Miauw
Jammer dat er geen all in one programma is.

Een all-in-one programma waarvoor dan? Er zijn nu eenmaal allerlei bedreigingen van verschillende aard, waar je dus ook verschillende soorten van beveiliging voor nodig hebt...

Maar de beste beveiliging is je eigen surfgedrag! Als je je verstand gebruikt op internet, seks- en warez-sites vermijdt en een fatsoenlijke browser gebruikt (Firefox, Opera), dan heb je niet veel extra beveiligingssoftware meer nodig.

Maar klopt het dat Microsoft Antispyware te vergelijken is met de volgende programma's?

IE-Spyad
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

Geplaatst door Miauw
Maar klopt het dat Microsoft Antispyware te vergelijken is met de volgende programma's?

IE-Spyad
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

Bij elkaar of apart?

Op beiden vragen zou ik nee zeggen; Microsoft Antispyware is uniek maar niet in zijn soort.

Zoals Buffy al zei, met zo'n overkill aan programma's zal MS AntiSpy je niet veel schoner maken.

Over het algemeen is het een goed programma maar nog in beta fase.

Geplaatst door Miauw

IE-Spyad
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

IE-Spyad: is geen programma maar een tooltje waarmee je een groot aantal gevaarlijke sites in IE in de 'Websites met beperkte toegang' zet.

Spybot: is net als MSAS een programma dat spyware verwijdert en is er in zoverre mee te vergelijken. Spybot biedt ook real-time bescherming, als je TeaTimer inschakelt. Die real-time bescherming is wat minder uitgebreid maar ook minder intrusief dan die van MSAS.

SpywareBlaster: totaal niet te vergelijken met MSAS. SpywareBlaster brengt register-veranderingen aan waardoor veel spyware die via het activeX-lek van IE binnenkomt niet meer kan binnenkomen.

SpywareGuard: biedt real-time bescherming tegen spyware op heuristische basis. MSAS probeert dat ook te doen, vandaar dat het combineren van deze twee programma's weleens problemen zou kunnen geven.

PS: vergis ik mij nu of heb ik al deze vragen van jou eerder ook al beantwoord?

Op de oorspronkelijke vraag is mijn antwoord: Nog niet!
Waarom?

- Het programma is nog in een beta stadium en kent nog een aantal bugs.
- De werking is voor veel mensen te onduidelijk (zelfs als ze wel gewend zijn om Engels te lezen)
- Het programma wordt nu al door malware als doel gezien om te stoppen.
- MicroSoft is niet erg consequent waar het gaat om het hanteren van wat wel en geen spyware is.
- Het beste van Giant was de online bibliotheek. Waar is die nu?
- Doet het niet geweldig in de tests, waar SpySweeper steeds beter wordt volgens mij.

Van de 4 programma's die Miauw noemt lijkt het het meest op Spybot S&D, maar nog meer lijkt het op de Pro versie van AdAware.

Grtz,

Pieter

Dus als ik het goed heb is het beter om Microsoft Antispyware er af te gooien?

@buffy

Lijkt op een andere vraag van mij, maar die ging niet over Microsoft Antispyware.

Geplaatst door Miauw
Niemand? :(

Je hebt een heleboel adviezen gehad. Trek je eigen conclusie... De keuze welke software jij wilt gebruiken is uiteindelijk aan jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan