Is mijn computer Vista-Ready?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielNB

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
54
Ik vertrouw Vista Upgrade Advisor niet helemaal, is mijn computer wel vista ready? De upgrade advisor zegt dat ik een betere videokaart en meer ram nodig heb. Maar kan mijn processor (AMD Sempron 2200+ 1.50 Ghz) het wel vloeiend aan (met Aero en alle effecten)?
 
hoeveel ram heb je dan in je pc zitten? moet zeker minimaal 1 gb inzitten, maar 2 of meer is beter
 
Ik vertrouw Vista Upgrade Advisor niet helemaal, is mijn computer wel vista ready? De upgrade advisor zegt dat ik een betere videokaart en meer ram nodig heb. Maar kan mijn processor (AMD Sempron 2200+ 1.50 Ghz) het wel vloeiend aan (met Aero en alle effecten)?

Hoi,

Maar juist die 'gelikte' visuele aandachttrekkertjes hebben alles te maken met de grafische kaart, dus geloof ze in dat opzicht nu maar.
Wellicht zijn er - zoals aangegeven - andere beperkingen.
Microsoft stelt dat 512 Mb RAM genoeg zou zijn, maar ze vertellen er niet bij wat de praktijk leert: zo traag als dikke str... , vooral als je meer opstart dan alléén Vista. En dat zal de pratkijk van elke computergebruiker zijn.
 
Mja... misschien dat ie in theorie "Vista ready" is, maar een Sempron 2200+....? Ik denk dat het in de praktijk nogal tegenvalt. Het zal misschien werken, maar vraag niet hoe.

Je moet in ieder geval minimaal 1GB RAM hebben, liefst meer. Voor de Aero-interface moet je bovendien een videokaart hebben die DirectX10 ondersteunt.

Andere vraag... waarom wil je Vista? Heb je het echt nodig? Er is helemaal niks mis met XP, en als het je alleen maar om de gelikte interface gaat, daar zijn wel wat tooltjes voor. (Hoewel je systeem daar ook niet sneller van wordt, bedenk dat wel. Al die "bling-bling" kost ook rekenkracht en geheugen...)
 
First of all, erg bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb er nu 512 MB ram in zitten, dat ga ik upgraden naar 1 gb, en als het niet te duur is 2 gb.

Ik zat te denken aan Windows Vista omdat het veiliger en stabieler is dan XP, en omdat ik groot Media Center fan ben, zeker de Vista-versie. En ook al is het allemaal gekopieerd van Apple, de nieuwe functies zijn ook niet mis (widgets, startmenu, etc).

Ik wil Media Center gewoon normaal kunnen draaien. Is dit (met een betere videokaart en 1 of 2 gb geheugen) genoeg?
 
Hoi,

Op de snelheidsbeperkingen van je processor na ..... ja.
Ik heb zelf een tijdje met een - van oorsprong xp- - pc met AMD Athlon64 3000+ gedraaid en 2Gb en NVDIA Gefoice FX5700.
Dat ging prima, maar heb nu naast de pc een notebook met Vista en de pc met de originele xp versie er weer op.
XP is dan toch sneller ..... maar bevat (home) natuurlijk geen mediacenter features.
 
Maar, kan ik normaal Media Center draaien of gaat dat met schokjes en wachten?
 
Maar, kan ik normaal Media Center draaien of gaat dat met schokjes en wachten?

Nu ben je weer onduidelijk!
Wat bedoel je nou met 'mediacenter' .... de XP Mediacenter edition of Vista, en in welke editie dan?

Bij het laatste: daar is hier helaas geen eenduidig 'ja' en 'zonder schokjes ... etc' als antwoord op te geven.
Wil je zeker weten dat het goed gaat, dan zou je je moeten kunnen verlaten op de info die Microsoft hierover geeft: het vervangen van je grafische kaart.
Maar aangezien de suggestie tevens is dat je met 512Mb goed zou kunnen draaien, valt daar w.b. Microsoft helaas niet op te vertrouwen.

Ik zou het risico niet nemen en XP Mediacenter er op installeren.
Met name oudere pc's die zijn ge-upgraded naar Vista geven geregeld grotere problemen dan nieuwe pc's of laptops die 'af fabriek' zijn geleverd met Vista.
 
Wat is er onduidelijk aan? Ik heb het al het hele topic over het Vista Media Center. Maargoed, ik ben er niet veel wijzer van geworden dan dat ik al was. Ik wist al dat ik m'n interne geheugen moest updaten en m'n videokaart moest vervangen. En ik schiet al helemaal niks op met dat nieuwe PC's beter zijn, joh. Daar heb ik nu eenmaal geen geld voor en probeer het op mijn oudere PC te doen.

Ik vroeg me alleen af of mijn processor het aankon. Nu ben ik nog niks wijzer geworden.
 
Bedankt voor de productvergelijking, maar ik kan het niet betalen. (1e keer zeker dat ik dat zeg :( )
 
Ander een upgrade kitje kopen... ik denk niet dat het spetterend word met amd sempron 2200+ ik heb een sempron 3500+ gehad met vista, ik zeg je, het is geen pretje, op die pc zou ik het niet doen.

Groetjes,
Robin
 
wat dacht je van DIT dan? Kost je 170 eurootjes, maar dan kan je er voorlopig weer tegenaan.
moederbordje, AMD Phenom X3 8450, 2 GB RAM. Voor nood en andere gevallen zit er zelfs een (eenvoudige) geintereerde grafische kaart op.

Ik wil je niet teleurstellen, maar ik denk dat je Vista Media Center echt wel kan vergeten op een Sempron 2200. Dat gaat niks worden, processor capaciteit is gewoon te gering. De cpu heeft het alleen al druk met het OS in de lucht houden, laat staan andere programma's.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik draai Vista Home Premium op een Pentium 3 500 Mhz met maar 512 mb ram en dit is zelfs te doen. (moest wel veel tweaken).
 
Hier draai ik Ultimate op een T2300 (1,66 Ghz) maar wel met 2GB geheugen
met als vidkaart de intel chipset 945.

Ik vind dattie snel genoeg reageerd (ook met aero aan)

Aan alle andere posters, Volgens mij heeft TS redelijk vaak aangegeven dattie geen geld wil uitgeven (alleen evt aan geheugen) dus waarom word er dan toch telkens een upgradekit aanbevolen...
 
maar dan blijft natuurlijk nog steeds een beetje de vraag... waarom moet je zonodig Vista? Natuurlijk, met allerlei kunst- en vliegwerk krijg je het vast wel werkend, maar wat schiet je ermee op? Erg snel zal het niet gaan...

Voor de veiligheid hoef je het echt niet te doen. XP met sp3 is zeker zo goed. Zorg gewoon voor een fatsoenlijke virusscanner en firewall. Stabieler? Valt ook nogal mee.... XP is minstens zo stabiel. Regelmatig even het register schonen en defragementeren, niets aan de hand...
 
Laatst bewerkt:
Hier draai ik Ultimate op een T2300 (1,66 Ghz) maar wel met 2GB geheugen
met als vidkaart de intel chipset 945.

Ik vind dattie snel genoeg reageerd (ook met aero aan)

Aan alle andere posters, Volgens mij heeft TS redelijk vaak aangegeven dattie geen geld wil uitgeven (alleen evt aan geheugen) dus waarom word er dan toch telkens een upgradekit aanbevolen...
TS geeft ook aan dat hij wil dat het goed draait en de aero ook, dit is gewoon niet mogelijk met dat systeem.
Ik heb op verschillende pc's al vista gehad:

amd sempron 3500+ 1gb geheugen : loopt niet soepel
intel pentium 4 512mb geheugen: werkt bijna niet.
amd 4000+ X2 2gb: werkt soepel
amd turion x2 1gb: werkt soepel

Dus daarom raden we hem aan om de pc goed te upgrade of een nieuwe.
 
robincon zei:
Dus daarom raden we hem aan om de pc goed te upgrade of een nieuwe.

Misschien lees ik het niet goed hoor..... maaruh

En ik schiet al helemaal niks op met dat nieuwe PC's beter zijn, joh. Daar heb ik nu eenmaal geen geld voor en probeer het op mijn oudere PC te doen.

Ik vroeg me alleen af of mijn processor het aankon. Nu ben ik nog niks wijzer geworden.

DanielNB zei:
Bedankt voor de productvergelijking, maar ik kan het niet betalen. (1e keer zeker dat ik dat zeg )


@Daniel: Waar Robincon wel gelijk aan heeft is dat het zonder investering sowieso niet gaat lukken. Maar je had al aangegeven dat je geheugen uitbreiding wilde bekijken. Dat zou ik iig wel doen, of je nou Vista of XP (MCE?) gaat draaien is de uitbreiding van 512 naar 2GB geen overbodige luxe.

Maar wat je zeker mee moet nemen is de vraag hoelang je nog met dit systeem wil blijven doen..... Een investering in dit systeem zul je nooit meer terug krijgen. Nu ken ik jou inkomsten niet en eventuele spaarmogelijkheden maar het is een overweging waard om even te sparen totdat je het geld wel ervoor hebt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan