Is mijn processor dood??

Status
Niet open voor verdere reacties.

flippa

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Beste forumlezers.

Tl;dr mijn laptop start niet op. Er is stroom de fan draait, de lichtjes voor harde schijf en capslocknumlock gaan 2 seconden aan en uit. Maar de scherm blijft zwart. Ik vermoed de cpu wat denken jullie?

Tijdens het gamen begon de fps te dalen en op een gegeven moment bevroor het scherm. Dus ik hield de aanuit knop ingedrukt tot het uitviel en had er geen zin in.
De volgende ochtend had ik een zwart scherm, de laptop staat aan de fan draait de cpu wordt wel warmer, heet zelfs. Op gevoel 60graden of hoger ook de geleider wordt warm. Scherm blijft zwart zelfs de bios start niet op. Ik heb met en zonder harde schijf geprobeerd. Ik heb de ram uit en in graphische kaart uit in.

Klinkt als een probleem met de grafische kaart, niet zozeer de processor, die gaat vrijwel nooit kapot.
Heb je er een extern scherm op gehad..?

Klinkt als een probleem met de grafische kaart, niet zozeer de processor, die gaat vrijwel nooit kapot.
Heb je er een extern scherm op gehad..?

Nee niet geprobeerd, ik zal er een vga scherm of hdmi tv aan koppelen. Ben op dit moment niet bij mijn laptop had niet een snelle reactie verwacht. Maar wat kan ik verwachten, als het aan de grap kaart ligt?

Is die dan verwisselbaar?
En hoe weet je dan de CPU warmer wordt?

Pardon was niet de graphische kaart wss, hwt was een chip met zwart wittw kabels die naar hwt scherm gaat. Ben een halfleek.

Je voelt de cpu gewoon warmer worden en de heatsink volgt niet lang daarna. In 20 seconde tijd staat de fan op volle toeren te draaien

Laatst bewerkt door een moderator:
Update: vga scherm aan verbonden. Bij het opstarten verandert het scherm van niks naar een zwart scherm. Dus de scherm reageert wel maar verder gebeurt er niks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Asus a52jr, i5 430M met windows 7. Het is al weer een 6 jaar oud model dacht ik.

Hoi,

Ben gezien de vraag toch even zo vrij geweest om de vraag naar de laptop sectie te verplaatsen.\ Succes met je vraag:thumb:

power los koppelen batterij unlocken 10 a 15 sec wachten en weer opstarten met lang op power te drukken. kijken of hij nu start

Bedankt voor de inzet, ik heb maar besloten een nieuwe laptop aan te schaffen. Lijkt me niet waard om er nog meer tijd en geld in te stoppen

Hallo

Mits je de technische kennis niet bezit om dit zelf te herstellen ... lijkt mij dit een slimme/normale/logische beslissing ...

Eventueel deze verkopen als ruilonderdelen ??? indien je deze verkoopt voor een eerlijke prijs/defekt vermelden ... zal deze zo verkocht zijn ...

T.f.t. paneel , keyboard , etc ... bezitten nog altijd iets van waarde ...

Een nee heb je ... een ja kun je krijgen ...

Overbodig om te vermelden in dit topic ... , maar doe het toch voor de allerlaatse keer --> hou fan's/heatpiperadiators zuiver/stofvrij

Kost slechts enkele minuten ... enige nadeel ... je hebt geen uitvlucht meer om een nieuw toestel aan te schaffen.

Zelfs al moest deze toch ooit sneuvelen , dan heb je dit zeker uitgesteld met ettelijke jaren.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan