Is prog. Revelations gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fredd,

SVDHOST is dus software die mensen zelf op de computer zetten om te kijken bijvoorbeeld wat hun kinderen (of hun vrouw of hun mman) doen op de computer. Het wordt ook gebruikt op voor een bedrijf dat een employee wil betrappen op het chatten tijdens het werk bijvoorbeeld.

Install Orvell on your PC and it will record EVERYTHING your spouse, kids and employees do on the Internet.

every Website
every Chat
every Application
every keystroke, including system keys
every eMail
and PC Games too! ............

Spector Pro records Outlook email (Earthlink, Mindspring, MSN, etc...) and will capture AOL email. In addition, Spector Pro is the ONLY program available that will capture Internet based email services such as Hotmail, Yahoo Mail and AOL Mail.

ENHANCED!
Email Recording Features

Email Recording Features

• Records SMTP/POP3 Email (Sent & Received)
• Records MS Exchange Email
• Records Hotmail Email
• Records Yahoo Email
• Records AOL Internet Email
• Records proprietary AOL Email*
• View/Open File Attachments.........

eBlaster will record BOTH sides of a conversation in the following chat and instant message programs:

- AOL chat rooms
- AOL Instant Messenger
- Yahoo Messenger

Heb je dat zelf geinstalleerd ooit? En zo niet, wie heeft het dan geinstalleerd? Iemand moet het gedaan hebben op je pc. Die software kost namelijk 89.95 Euro om te kopen.

http://www.protectcom.com/eblaster.html

Laatst bewerkt:
In ieder geval is dit programma niet bewust op onze PC's gezet door ons! Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn PC compleet geformateert en opnieuw ingericht.
Ik heb het vermoeden dat de software meegekomen is met bepaalde (driver)software die ik noodzakelijk achtte voor de goede werking van mijn PC.
Hoe het zich verder heeft gedistribueert naar de andere (XP)machine is mij een raadsel. Er zijn wel programma's die zowel op de 98 als de XP machine staan.

Van de werking van deze software was ik inmiddels op de hoogte door het bezoek aan hun website.
Maar dat hun software nu wordt gebruikt door "kwaadwillenden" in mijn ogen, daar zal toch melding van moeten worden gemaakt, waar dan ook!
Iemand een tip?

Je zou de makers van het product een e-mail kunnen sturen en om opheldering kunnen vragen.

Groetjes,
Bennie

Die offlsys.exe schijnt nogal moeilijk te doorgronden te zijn:
Dit antwoord kreeg ik van DCS

DS> Its some sort of custom Gnutella client, or trojan. I would say client, but I'll have to take a long hard look at it..

Doet dat jou ergens aan denken?

Nog een bestandje van Orvell dat weg kan:
dpnwinsock16.dll

Groetjes,

Pieter

Prachtig! Ik zit nu op mijn werk. Zodra ik thuis ben gaat dat bestand (dpnwinsock16.dll) er ook uit.
Gnutella heeft m.i. ook te maken met Consumer Behavior m.a.w. willen ook graag informatie omtrend surfgedrag enz. Als ik bij partners van Gnutella kijk zitten daar wel wat programmamakers bij waarvan ik software heb, zoals o.a. winamp(!) en mp3converter.

Het nieuwste bericht komt van één van onze werkgevers: namelijk dat daar een hacker heeft huisgehouden, en dan bedoel ik écht heeft huisgehouden in de verschillende servers. Ter bescherming kan ik niet zeggen welke instelling dat is.
Maar daar vrouwlief regelmatig werk naar huis emailt om daar dan verder te werken, lopen wij ook verhoogd gevaar thuis, dat werd althans beweerd door de systeembeheerders aldaar.

Ben erg benieuwd naar offlsys.exe
Ik kreeg trouwens ook nog de tip om eens sfc.exe te gebruiken. (start - uitvoeren - sfc - ok)

De System File Checker kan nooit kwaad. Die kijkt of alle belangrijke windows bestanden nog aanwezig en heel zijn. Als ze dat niet zijn vervangt hij ze door bestanden van de Windows CD.

Start > uitvoeren > sfc /scannow (spatie achter sfc) > OK

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Als ze dat niet zijn vervangt hij ze door bestanden van de Windows CD.

Pieter

Of, indien het een OEMversie betreft van de (eventueel verborgen) partitie.

Jongens, hartstikke bedankt voor al jullie hulp tot nu toe. We hebben een oplossing bedacht door windows opnieuw te installeren en tevens hiernaast ook Linux.
Zodoende hopen we weer voor even uit de problemen te blijven.
We gaan in ieder geval ons surfgedrag(!) aanpassen en nemen jullie goede raad ter harte door (nog) regelmatiger onze systemen hier te checken!
Nogmaals, BEDANKT voor jullie wijze woorden en tot forums.

Hoi Fredd,

Nog een tip. Verander voor de zekerheid al je wachtwoorden, die op de computer opgeslagen waren.

Groetjes,

Pieter

Dat doe ik zowiezo. Gelukkig had ik die functie maanden geleden al uitgeschakeld voor de zekerheid.
Ik spreek je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan