isdn kabel als utp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
353
Hallo,

Als er een isdn kabel naar de pc loopt, kan deze dan gebruikt worden als utp kabel ivm chello kabelinternet? Bijvoorbeeld door het juiste stekkertje eraan te monteren?
Groetjes,

__JanWillem__
 
Nope. Een isdn gebruikt maar 2 draadjes. In een kpn kabel zitten 4 aders nen een blanke aarde.
Deze zijn juist getwist voor kpn en isdn, en foutief getwist voor netwerk kabel.

Een utp of netwerkkabel heeft 8 draden nodig, per 2 getwist. Ze zijn niet allen nodig.
Een niet-netwerk-kabel gebruiken voor dat doel kan, maar is sterk af te raden.
Storingen en trage verbinding zijn dan het resultaat.
 
klopt ik heb netwerkkaart van chello daar zit een utp en telefoon aansluiting op,.
 
In het begin van chello kreeg je de internetkaart en de modem en alles werdt toen nog geinstalleerd..
 
In de kabel zitten wel 8 draadjes dacht ik.
Hoe kan ik zien of het toch een bruikbare kabel is voor chello kabelinternet?

__JanWillem__
 
jaapstam96 zei:
In de kabel zitten wel 8 draadjes dacht ik.
Hoe kan ik zien of het toch een bruikbare kabel is voor chello kabelinternet?

__JanWillem__

Koop gewoon een cat5 straight netwerkkabeltje, die dingen kosten geen drol, hoef je ook zelf niet te prutsen, en de aanschaf van een tang etc, is duurder.

[mod]Taalgebruik kan wel iets netter[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kwestie is: deze kabel is door muren en plafond getrokken bij de vorige bewoner. Daarom wacht ik nog met het aanschaffen en leggen van een nieuwe kabel totdat ik zeker weet dat ik geen overbodig werk ga doen.
Daarom wou ik nogmaals vragen of ik aan de kabel zien kan of 'ie voor internet bruikbaar is.
Wat je overigens met cat5 straight bedoelt ontgaat mij, niet kenner, volledig, Lange Pier.
 
Helaas is een isdn kabel niet geschikt voor/als netwerkkabel, dus zul je een nieuwe moeten trekken wil je alle mogelijkheden kunnen benutten en geen storing willen hebben.

Een stukje over netwerkkabel.
 
heel vaak wordt cat 5 cabel voor isdn gebruikt, Primafoon verkoopt zelfs cat5 voor isdn kabel. Dus de kans dat het werkt is volgens mij erg groot, hij zegt dat ie 8 draadjes zit.

Dus gewoon proberen en vervangen kan altijd nog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan