iso splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

isabelle

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
ik heb een iso bestand die 3 gig groot is. Ik had graag dit iso bestand gesplits in een aantal andere iso's zodat ik het op cd's kon branden. Is dit mogelijk? en zo ja, met welk programma?

Alvast bedankt

Het is mogelijk om de inhoud uit de iso te halen, maar vaak horen deze bestanden allemaal bij mekaar. Als je deze van mekaar scheidt dan doet vaak of de setup (autorun) het niet meer of kun je maar de helft van een film zien. Waar gaat het om, film of software?

Je kunt met bijv. winiso een iso openen. Je kunt dan alle losse bestanden van daaruit kopieren naar je hdd en opsplitsen in mappen van 600 MB. Al moet ik eerlijk zeggen dat het in mijn ogen weinig zin heeft. De autorun in de iso heeft namelijk de setup nodig om om te starten, de setup heeft weer andere losse bestanden nodig etc.. Als je dan dus alles gaat opsplitsen zul je voor een installatie alle bestanden weer vanaf cd-rom op je hdd moeten zetten , er een iso van moeten maken en dan pas kun je weer installeren door bijv. de iso in te laden in een virtuele cd/dvd-rom-speler. Erg omslachtig en veel werk dus. Helaas kun je dus niet van één dvd-iso een werkende (opgesplitste) cd-iso maken verdeeld over meerdere cd-roms.

het is een software programma, en in dat software programma zitten er nog eens 3 software programma's. Denk dak het maar beter op een dvd kan branden dan. Zo zal ik zeker alles hebben.

Dat is wel het beste inderdaad. Zo weet je zeker dat alles het doet en dat de dvd automatisch begint met installeren als je hem invoerd inje dvd-speler. Gewoon even als image branden met nero of iets dergelijks ;)

Wat je wel kan doen is de bestanden idd verdelen over enkele cd's, en idd bij installatie alles kopiëren naar 1 map op je harde schijf, maar dan de hoofdinstaller (setup.exe) gewoon aanklikken vanuit die map. Dan hoef je hem niet te mounten e.d. en meestal lukt dat ook gewoon. Zorg dan wel dat je tijdens het in je drive stoppen van de cd's de shift-toets ingedrukt houdt, aangezien op een van de cd's het autorun-bestand staat en je niet wil dat het de setup gaat aanspreken + alle nodige bestanden terwijl je ze nog niet allemaal bij elkaar hebt staan...

Maar misschien is een dvd handiger:D:D:p

James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan