iTunes.msi

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaloe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaloe

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Hallo allemaal,

Kort geleden kreeg ik een rogue virus te verwerken. Door mijn beperkte kennis van computers heb ik via veilige modus de computer naar een herstelpunt gebracht en alles werkt weer....behalve: Itunes.

Ik heb vervolgens via apple iTunes 10 proberen te installeren, maar deze werd halverwege afgebroken omdat het programma Bonjour niet goed werkte. Ik kan deze echter niet verwijderen en opnieuw installeren. Tevens heb ik alle apple sofatware proberen te verwijderen, maar er komt een melding dat itunes.msi ergens anders zou staan. Met andere woorden: Ik krijg ITunes niet aan de gang/geinstalleerd.

Wie kan mij in eenvoudige bewoordingen een oplossing geven.

Ik heb windows 7 en AVG free als virusscanner versie 9.

Groet

Kaloe

Zoals vanmiddag 'verbaal' toegezegd in 'de garage', bij deze een poging om mee te denken:

veelal is het herinstalleren van een programma op exact dezelfde locatie als waar het voorheen stond, dé oplossing.
Juist deze herinstallatie wil bij jou niet lukken.
Waar de oplossing zou kunnen zitten is hier:

zorg ervoor dat alle mappen waarin het programma zich ooit bevond, worden verwijderd. Dit zal je handmatig in de verkenner moeten doen.

Start daarna de tool Ccleaner en voer de acties uit zoals deze hieronder in de korte door mij gemaakte handleiding worden beschreven.

Download : Klik
Rechtsboven de witte pijl in het groene vierkant. (Download latest version)

Ok dan.

Installeer Ccleaner. (pas op bij het schermje met de 'vinkjes') Alles staat aangevinkt en mag ook aangevinkt blijven, behalve wellicht de installatie van de Yahoo Toolbar (tenzij je die wilt hebben). Vink die uit als je de toolbar van Yahoo niet wilt hebben.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik links onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Met een beetje geluk kun je nu wel de software opnieuw installeren. Zo niet, pak een kanskaart, ga niet langs start maar gelijk naar de gevangenis, kortom ik weet 't dan ook niet meer.............

Succes!

ps. gebruik Ccleaner minstens 1x per twee weken zoals hierboven beschreven. Het houdt je systeem schoner en soepeler.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan