Itunes naar andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

358tim

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Berichten
38
Dag allemaal,

Ik krijg binnenkort een nieuwe computer, maar ik heb 7000nummers op mijn externe hardeschijf staan. Als ik dan itunes instaleer op die computer en alles importeer ben ik alles kwijt, zoals hoe vaak ik mijn nummers heb afgespeelt.

Kan ik dit weer terug krijgen op de andere computer? Afspeel lijsten opslaan maakt mij niet zoveel uit het gaat me vooral om hoe vaak ik een nummer heb afgespeeld.

Alvast bedankt,

Tim
 
Volgens mij slaat iTunes die data op op de MP3.

Voor de zekerheid even checken met 1 MP3 voor je alles over gaat zetten :)

Daarnaast zorgen dat je je oude computer De-authoriseert wanneer je een iTunes Store account hebt, anders kost het je een licentie :)
 
Toen ik de vorige keer mijn itunes over zetten ging wel alles weg.

Ik dee gewoon nummers importeren van map en dat gebeurde gewoon allleen kwam alles weer 0 te staan.

(ik koop niks bij de itunes store)
 
Dat we het over Itunes store hebben wil niet zeggen dat je er wat kopen moet, maar je hebt het programma wel nodig om je gegevens naar je Ipod over te zetten.

Er zijn andere programma's voor, maar die veranderen je Ipod in een externe schijf en volgens mij kun je dan niet meer de mogelijkheden van de Ipod zelf gebruiken.

(de enige die dat wel kan dat is diskaid (gratis) en fileaid (5 euro), beiden te verkrijgen in de Itunes store :p)

Ik wist helemaal niet dat de Ipod bijhield hoevaak een nummer gedraaid is ?
Waar kan ik die functie vinden op de Ipod ?, lijkt me inderdaad wel handig ja.
 
op de ipod kan je het niet zo zien (deze registreerd het wel).
Maar het gaat mij vooral om itunes daar heb ik staan in een rij:Name - Artist - Album - Genre - Rating - Play count. (mijn itunes heb ik op engels staan).

Wat ik nu graag wil is dat die play count op hetzelfde aantal blijft, en niet weer terug naar 0 gaat. Weet je hoe ik dit moet doen?
 
Wat ik nu graag wil is dat die play count op hetzelfde aantal blijft, en niet weer terug naar 0 gaat. Weet je hoe ik dit moet doen?


in de map >Mijn muziek>iTunes van de gebruiker waaronder je iTunes gebruikt staan de volgende bestanden

iTunes Library.itl

iTunes Music Library.xml

hier staat afspeelinfo in, deze moet je dus naar de andere pc overzetten (in de juiste map)
 
heel erg bedankt voor je antwoord ik zal kijken of het werkt als ik de computer heb.
 
als je alle afspeelinfo graag wilt behouden, is het misschien ook wel handig om van deze twee bestanden zo nu en dan een back-up te maken


heel erg bedankt voor je antwoord ik zal kijken of het werkt als ik de computer heb.


dat kun je nu al testen door iTunes af te sluiten en deze twee bestanden te hernoemen, na het opnieuw opstarten van iTunes zal deze de twee bestanden weer nieuw aanmaken, maar heb je wel een lege bibliotheek. Als je iTunes vervolgens weer afsluit en de oorspronkelijke bestanden terugplaats en iTunes start zijn alle nummers weer aanwezig.

Wel handig is om op een andere pc de iTunes instellingen in >Bewerken>Voorkeuren... zoveel mogelijk hetzelfde te houden anders wil iTunes nog wel eens zeuren oftie bestanden aan de voorkeursinstellingen moet aanpassen. Meest irritante is dan het mogelijke kopieren van de muziekbestanden van de externe schijf naar de iTunesmuziekmap op de c: schijf, en dat wil je waarschijnlijk niet als ze op een externe schijf staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan