ja/nee popup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik wil graag voor mijn site een popup maken waarin men kan aangeven dat men akkoord gaat (of niet) met de voorwaarden. Na een klik op Ja laadt de site dan normaal, na een klik op Nee moet er iets anders gebeuren (terug naar de vorige pagina of zwart scherm o.i.d.
Ik heb al veel popup scriptjes gezien en geprobeerd, maar die werken niet zoals ik wil.
Wie heeft zoiets al eens gemaakt of weet het te vinden?

p.s. het maakt me niet uit dat er allerlei popup omzeilers zijn, het gaat om het idee.

Je kan de functie "confirm" gebruiken,
PHP:
if(confirm("Ga je akkoord?"))
{
// Script als hij akkoord gaat
}
else
{
// Script als hij niet akkoord gaat
}

Het probleem hiermee is echter wel dat het niet "ja" en "nee" is maar "OK" en "cancel"/"annuleren". Is dat erg? :S

Ok/Cancel is niet erg. Maar, ik heb totaal geen verstand van php. Mijn simpele site (aangepaste template) is plane html met hier en daar een javascriptje (embedded mediaplayer), weet niet eens of mijn provider dit wel ondersteund (ziggo). Zo ja, kan ik dit simpel kopieeren/plakken? En ik zie dat ik dan zelf nog scripts moet bedenken voor de knop die ingedrukt wordt. Helaas voor mij wat te moeilijk vrees ik. Bestaat er geen kant en klaar script dat ik enigzins kan aanpassen en direkt plakken in mijn html-pagina?
Wel bedankt voor je moeite.

Laatst bewerkt:
Ok/Cancel is niet erg. Maar, ik heb totaal geen verstand van php. Mijn simpele site (aangepaste template) is plane html met hier en daar een javascriptje (embedded mediaplayer), weet niet eens of mijn provider dit wel ondersteund (ziggo). Zo ja, kan ik dit simpel kopieeren/plakken? En ik zie dat ik dan zelf nog scripts moet bedenken voor de knop die ingedrukt wordt. Helaas voor mij wat te moeilijk vrees ik. Bestaat er geen kant en klaar script dat ik enigzins kan aanpassen en direkt plakken in mijn html-pagina?
Wel bedankt voor je moeite.
Heh, het is geen php hoor. Ik gebruikte gewoon php tags voor de mooie syntax highlighting :)
Als je die code tussen scripts tags zet dan zal het perfect werken.

EDIT: Maw.
Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
// Code komt hier
//-->
</script>

Laatst bewerkt:
Aha! Dat zou mooi zijn. ik kom hier morgen nog even op terug if you don't mind. (script tags bedoel ik) Nu eerst maffen en morgenochtend de tuin doen. (leuk idee van
vrouw...)

Nog een paar vraagjes over het script dat in werking moet treden na een klik. Wat zou je kunnen invullen bij "script als akkoord" en "script als niet akkoord"? Ben helaas niet sterk in het schrijven hiervan :(

Je kunt verschillende dingen doen.

Je kunt twee divs maken, in de ene de content die iemand ziet als ie wel akkoord gaat en in de ander de content die ie ziet als ie niet akkoord gaat.

Bijv:

PHP:
<div id="akkoord" style="display: none">
Je bent akkoord gegaan en hier komt de rest van de pagina.
</div>
<div id="nietakkoord" style="display: none">
Je bent niet akkoord gegaan en hier komt de rest van de pagina.
</div>

Script:

PHP:
if ( confirm ( "Ga je akkoord?" ) ) {
  document.getElementById('akkoord').style.display = 'block';
} else {
  document.getElementById('nietakkoord').style.display = 'block';
}

Je kunt ook verschillende pagina's maken:

PHP:
[PHP]
if ( confirm ( "Ga je akkoord?" ) ) {
  window.location = "akkoord.html";
} else {
  window.location = "nietakkoord.html";
}

NOTE: Dit is wel erg gemakkelijk te omzeilen.
NOTE: Het kan zijn dan window.location moet zijn window.location.href

Tja, het is Javascript; Dat is ALTIJD makkelijk te omzeilen.

En waarom zou je de moeite doen om het te omzeilen? Je klikt gewoon op OK of Annuleren. :D

Ja natuurlijk, maar op deze manier kan iemand de data bekijken, en toch beweren dat hij niet akkoord is gegaan met de voorwaarden.

Dat wilde ik de TS laten weten. Het is mogelijk om zonder op 'OK' te drukken (en dus akkoord te gaan met de voorwaarden) toch de content te zien.

En zoals je zegt, javascript is inderdaad altijd te omzeilen.

Het maakt me niet echt uit of iemand wel of niet de boel omzeilt. Het gaat er bij mij om dat iemand bewust wordt van het feit dat er algemene voorwaarden zijn. Of iemand dat nu leest of niet, met een ja/nee of accepteren/niet accepteren knop kan ik mezelf al indekken.
ik kan dan namelijk altijd zeggen dat men heeft kunnen kiezen (eigen verantwoordelijkheid).
Ik denk dat ik voor de versie ga met verschillende html pagina's, de rest snap ik helaas niet :o
Erg bedankt voor de hulp en mocht ik er toch niet uitkomen meld ik me weer.

Ja natuurlijk, maar op deze manier kan iemand de data bekijken, en toch beweren dat hij niet akkoord is gegaan met de voorwaarden.

Dat wilde ik de TS laten weten. Het is mogelijk om zonder op 'OK' te drukken (en dus akkoord te gaan met de voorwaarden) toch de content te zien.

Het draait hier toch ook niet om beveiligde pagina's...? Anders had men wel een php login-script voorgesteld neem ik aan :)
Bovendien: zoals erbicom al zei; het gaat er puur om dat mensen weten dat er algemene voorwaarden zijn, er is geen mogelijkheid dat je deze popup niet gezien hebt als je de pagina betreed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan