hallo allemaal,
ik heb bezig met het maken van een projectoverzicht voor meerdere werknemers. Ik wil in een blik duidelijk maken wie in welke week bezet is, met welk project en of er nog weken zijn dat iemand nog een project kan gebruiken.
In mijn eerste opzet had ik deze formule verzonnen
=ALS(EN(startweek project <=huidige week; huidige week <=eindweek project);1;"")
Dit werkte goed....zodra er een 1 was werd het vakje met voorwaardelijke opmaak blauw en je kreeg een mooi balkje voor de weken dat dit project liep.
Ik liep echter tegen het volgende aan. Zodra je van bijvoorbeeld 2009 naar 2010 ging werkte het niet meer omdat er geen check op het startjaar was. Ik kom niet uit de overgang van hoge naar lage weeknummers.
Voorlopig werk ik dus maar met een apart sheet per jaar, maar sommige projecten lopen heel lang of net over het jaar heen dus zou het mooier zijn als het in een sheet kon. Ik hoop dat iemand me kan helpen. :thumb:
alvast bedankt
ik heb bezig met het maken van een projectoverzicht voor meerdere werknemers. Ik wil in een blik duidelijk maken wie in welke week bezet is, met welk project en of er nog weken zijn dat iemand nog een project kan gebruiken.
In mijn eerste opzet had ik deze formule verzonnen
=ALS(EN(startweek project <=huidige week; huidige week <=eindweek project);1;"")
Dit werkte goed....zodra er een 1 was werd het vakje met voorwaardelijke opmaak blauw en je kreeg een mooi balkje voor de weken dat dit project liep.
Ik liep echter tegen het volgende aan. Zodra je van bijvoorbeeld 2009 naar 2010 ging werkte het niet meer omdat er geen check op het startjaar was. Ik kom niet uit de overgang van hoge naar lage weeknummers.
Voorlopig werk ik dus maar met een apart sheet per jaar, maar sommige projecten lopen heel lang of net over het jaar heen dus zou het mooier zijn als het in een sheet kon. Ik hoop dat iemand me kan helpen. :thumb:
alvast bedankt