.java naar .class

• Onderwerp starter Onderwerp starter HTML
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HTML

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Ja, ik moet zeggen dat ik niet goed ben in zoeken, maar ik vind niet een goed antwoord.
Via javac, geeft die 100 errors, en bij een ander bestand 4.
Is er geen ander programma waarmee het kan? In de tutorial praten ze over dat ik ''compile'' moet doen? Dat is toch dat met javac? En ze praten over een ''compiler''?
Die kan ik nergens vinden in die tutorial?

Alvast bedankt.

Is er geen ander programma waarmee het kan?
> Nee, je zal de fouten moeten oplossen. Als je er niet uitraakt, post gerust de code, het commando dat je gebruikt om te compileren (je lijkt het via de command line uit te voeren) en de fouten die je krijgt.

In de tutorial praten ze over dat ik ''compile'' moet doen? Dat is toch dat met javac? En ze praten over een ''compiler''?
> Klopt. Hoewel de java bytecode in de VM geïnterpreteerd wordt, moet je eerst wel je javacode laten compileren naar die bytecode. Daarvoor wordt javac gebruikt

Die kan ik nergens vinden in die tutorial?
> Wat kan je niet vinden in welke tutorial? Javac wordt meegeleverd met de JDK, de development kit van java. Misschien heb je enkel de JRE (runtime environment) geïnstalleerd, die je toelaat om java applets en applicaties te draaien. Op de website van Sun kan je de JDK downloaden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan