Java sun downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelv

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Deze vraag heb ik al eens eerder gesteld:

Ik heb de nieuwste versie van Java (1.5.0-6) gedownload en geinstalleerd via de site van spelpunt.nl maar iedere keer krijg ik de melding dat ik een onjuiste versie of de Java-versie van Microsoft gebruik???

Op www.java.com krijg ik via de test ook iedere keer de melding dat ik NIET de laatste versie heb geinstalleerd. Als ik vervolgens via deze site download en installeer (en mn PC opnieuw opstart) blijft deze melding bij de Java-test terugkomen. Ik zou versie 1.1.4 van Microsoft gebruiken volgens deze test.

Ook via conf->. sofware-ware verwijderen gaat niet.>

Heeft iemand een oplossing

Welke browser gebruik je, Internet Explorer of FireFox, of nog een ander?

Mijn probleem is dat ik met mijn (oude) java geen spelletjes meer bij spelpunt kan spelen. De nieuwe Java krijg ik ik met geen mogelijk geinstalleerd. Ook niet via de Javasite. Je moet de oude versie eraf halen en dat lukt niet. Ik heb xp met sp2 erop staan.

In internet explorer:
Extra->Internet opties->Geavanceerd
Naar beneden scrollen tot je Java (Sun) ziet en dan Use JRE_blabla for
Code:
< script >alert("wasda");</script>  < applet >
aanvinken

Staat dat er niet is er iets mis met je java instalatie, kijk dan of er in je configuratiescherm ergens Java staat. Dobbelklikken en dan advanced en applet tag support kijken of IE daarbij staat.

Staat er geen java in je config scherm dan is er toch echt iets mis gegaan met je instalatie. Je kan dan op java.com de handmatige install proberen

[Mod edit] Om de tags "Script" en "applet" aan weerszijden spaties ingevoerd. De code tussen [ code ] en [ /code ] gezet. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
java 1.4.2_03 staat aangevinkt, dat zou dus 1.5 moeten worden...

Kan geen toegang krijgen tot de windows installer sevice. De oorzaak kan zijn dat u windows in de veilige modus hebt opgestart of de windows installer is onjuist geinstalleerd.

Deze foutmelding krijg ik bij het configuratiescherm wanneer ik het wil verwijderen of veranderen. Ik heb niet in de veilige modus opgestart en deze versie stond al op mijn computer vanaf de fabriek.

Waarschijnlijk is je huidige versie beschadigd, en beschadigde software is vaak niet te de-installeren.

Installeer daarom eerst dezelfde versie opnieuw, om hem daarna te deïnstaleren.

Installeer daarna de nieuwste versie.

En staat er bij start>configuratiescherm geen Java tussen? Hier kan je aangeven dat hij hem automatisch udate.

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
ik heb net eens een spelletje gespeeld op die website maar het werkt gewoon, ik heb niet de zylom player geinstalleerd. ik gebruik dus de oude windows java vm..... heb je een spel waar je die melding bij krijgt? zeg ff welke dan probeer ik die

wanneer ik het negeer blijft mijn scherm grijs. Spel is hartenjagen.

Het opnieuw installeren van de oude versie biedt ook geen uitkomst. Het automatisch updaten voert ie niet volledig uit..... :confused: ik gebruik nu: JRE version 1.4.2_03 Java hotspot (TM)

oei, dit durf ik niet..... kreeg zo'n lange waarschuwing......maar bedankt voor de tip. Je vindt het een vreemd iets zeg je, ik denk zelf dat het aan sp2 ligt.

merelv zei:
oei, dit durf ik niet..... kreeg zo'n lange waarschuwing......maar bedankt voor de tip. Je vindt het een vreemd iets zeg je, ik denk zelf dat het aan sp2 ligt.

Daar zit VM helemaal niet meer in, de laatst ingebakken versie zat in 98SE, heb je hem misschien geupgraded van 98 naar XP?

ok, dus ik moet t zelf ooit gedownload hebben want sp2 is erop gezet, vlak nadat ik een xp had gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan