Java werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimineel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Berichten
74
Bij het opschonen van de computer is per ongeluk de Java weggegooid. Stom natuurlijk, maar ik heb hem even opnieuw gedownload. Nu elke keer als ik mijn Pagebuilder [ voor website ] wil openen, werkt hij niet omdat "Java niet aan staat of niet geinstalleerd is"
Wanneer ik Java in mijn configuratiescherm openklik, krijg ik de waarschuwing: Cannot find the regitry key specified: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Javasoft\Java plug-in\1.4.0_03
Na drie keer opnieuw download krijg ik nog steeds hetzelfde. Heel irritant! Iemand!?
 
Ik heb een security update gedaan, heb Microsoft Virtual Machine geinstalleerd, opnieuw Java maar elke keer als ik opnieuw opstart dan is het gewoon weg!
Elke dag moet ik nu Java en VM opnieuw downloaden!
Hoe krijg ik dit normaal!?
 
Misschien helpt het als je de laatste versie van java (JAVA2 VIRUAL MACHINE 1.4) download bij sun. Sun Java installeert een icoontje in je configuratiescherm waar je kan instellen welke versie van java hij primair moet gebruiken. Zo kan je ervoor zorgen dat hij telkens de wel-aanwezige java primair kiest, die moet jij dan wel manueel instellen natuurlijk.

Hier kan je het downloaden: http://java.sun.com/j2se/

Diederik
 
Niet zo moeilijk eigenlijk. Je installeert dus eerst SunJava en dan ga je naar je configuratiescherm. Daar klik je op het Java-icoon en het configuratie-tooltje start. Bij mij onder de tab 'Advanced' > 'Java Runtime Environment' Ik heb de mijne ingesteld op JRE 1.4.1... Het zou misschien kunnen dat jij verschillende instellingen eens zal moeten uitproberen voor het lukt. Maar ik vermoed van niet.

Diederik
 
Ik heb het opgevolgd, werkt allemaal precies volgens de aanwijzingen!
Krijg nu ook niet meer de melding dat ik Virtual Machine moet downen maar het bekende: Rood vierkantje, groen rondje en blauw driehoekje!!
Vreemd!
 
Hoi,

Ik weet niet meer wat je allemaal precies wel of niet gedaan hebt, maar probeer de Java Virtual Machine van Sun eens:

http://java.sun.com/getjava/

Als deze nog niet (goed) geinstalleerd is zal de download automatisch beginnen.

Succes :thumb:
 
Ff getest en jah, die is ook al goed geinstalleerd!
Maar nog steeds de driehoekjes, rondjes en vierkantjes..
 
Een heel goed idee Japie!

Wat dat vierkantje, driehoekje en rondje betreft, heb ik geen idee. Ik weet totaal niet wat het is, nog nooit van gehoord, sorry... :(

Diederik
 
Leg het anders eens wat duidelijker uit... Mischien kan iemand je daarmee helpen...
 
Oke,
Wat mijn probleem ff duidelijk is, ik heb een website wat ik dagelijks update, daarbij werk ik met Pagebuilder van Geocities, daarbij heb je dus Java nodig.
Op een dag heb ik perongeluk Java weggegooid!
Ik dacht, ach, geen probleem, dat download ik wel even opnieuw.
Ik downde via Geocities, die mij een link gaf, de link die Japie82 mij ook net gaf. Toen ik dat downde, werkte alles weer. Perfect toch?
Totdat ik weer de volgende dag online was, en Java het weer niet deed en de advisering kreeg om Virtual Machine te downen. Ook na deze download, kon ik niet verder!
Ik krijg nu de warning niet meer dat ik Virtual Machine moet downloaden, door het advies van DiederikvH op te volgen, om het goed in te stellen.
Maar nu.. Nu kan ik dus nog steeds niets! En heb de rondje vierkantje en driehoekje op de plek waar ik een normale link moet krijg of een plaatje [zie bijlage]
 

Bijlagen

  • rondjeenz.jpg
    rondjeenz.jpg
    1,1 KB · Weergaven: 30
Heb je misschien een linkje waar je dit ziet?

Moest je daar misschien een andere plugin downloaden die nu niet meer werkt? Ik bedoel de plugins die staan in: Extra > Internet-Opties > knop Instellingen > knop Objecten Weergeven.
 
Ik heb een idee, maar je wacht er toch beter mee totdat iemand anders je kan bevestigen dat het niet gevaarlijk is. Mijn idee bestaat uit volgende stappen:

1. Al je Java uninstalleren.
2. De map Javasoft in je register* verwijderen. En als de map in je program files nog niet weg is, die ook verwijderen.
3. Java opnieuw installeren. (de map JavaSoft wordt in principe opnieuw gemaakt)

Op deze manier zijn alle oude registersleutels volgens mij niet meer aanwezig en enkel nog de nieuwe...

*: Je register pas je zo aan:
1. Start > Uitvoeren
2. typ 'regedit'
3. zoek de map JavaSoft in 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\'

Als hier iemand problemen in ziet, of net niet, gelieve het te zeggen...

Diederik
 
2 bijlages,
1 van het venster van de Obejecten weergeven.
Waar je ziet dat er wel iets beschadigd is! MAar hoe ik dat weer trugkrijg.

Geocities zie ik het voornamelijk, maar daarvoor moet je ingelogd zijn, heb wel een schermafbeelding
Dat zie ik ook bij www.kindertent.com bijvoorbeeld, een willekeurige link waarbij het beginplaatje het ook niet doet!
 

Bijlagen

  • obejectenweergeven.gif
    obejectenweergeven.gif
    59,6 KB · Weergaven: 46
Geplaatst door Crimineel
het venster van de Objecten weergeven.
Waar je ziet dat er wel iets beschadigd is! Maar hoe ik dat weer trugkrijg.

Je kan proberen om die drie objecten van Java te verwijderen (zoals je ziet is die beschadigde versie ook een oude versie). En daarna de Virtual Machine van Sun er opnieuw opzetten.

Succes :thumb:
 
Andere schermafbeelding
 

Bijlagen

  • schermafbeeldinggeocities.gif
    schermafbeeldinggeocities.gif
    74,1 KB · Weergaven: 58
Congratulations! you have the current version of JAVA software, and acces to all the best the web has to offer!

OCH!.. Zou ik hier ooit nog uit komen denk je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan