Javascript clipboard uitlezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aepjeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Ik heb met flash een programma gemaakt waarmee je de inhoud van je clipboard kunt bewerken, door veiligheidsredenen is de clipboard functie in flash uitgeschakeld. Ik hoorde dat je echter nog wel je clipboard uit kunt lezen dmv flash.

1 .Weet iemand hoe je het clipboard uitleest in javascript.
2. En als er dan ook nog iemand met flash kennis zou kunnen vertellen hoe ik het naar flash stuur zou het helemaal geweldig zijn.

EDIT1:
Ik heb een stukje code gevonden:

function klembord()
{
var clipBoard = window.clipboardData.getData('Text');
}

Kopieert hij alleen eventuele text? Waarin moet ik text veranderen om een bitmap eruit te krijgen?

Laatst bewerkt:
ik denk dat die code niet gaat werken in alle browsers (waarschijnlijk alleen in IE) - net zoals de code van deze site. Op deze site is te lezen dat het zowiezo niet in Firefox werkt, omdat men dan eertst in de configuratie dingen moet instellen. Ik quote:
Opera has no mechanism for clipboard access. Your only option in Opera is to use a flash file to copy things to the clipboard.
bron

door veiligheidsredenen is de clipboard functie in flash uitgeschakeld. Ik hoorde dat je echter nog wel je clipboard uit kunt lezen dmv flash.

1 .Weet iemand hoe je het clipboard uitleest in javascript.
Errr... lees dat eens terug, en vertel eens waar de fout zit? Zoals te lezen is kan je eigenlijk alleen met flash het clipboard lezen.

Lees-spul:
http://bravo9.com/journal/copying-into-the-clipboard-with-javascript-in-firefox-safari-ie-opera-292559a2-cc6c-4ebf-9724-d23e8bc5ad8a/

Laatst bewerkt:
ik denk dat die code niet gaat werken in alle browsers (waarschijnlijk alleen in IE)
zoals ik zal zei, het werkt waarschijnlijk alleen in IE, als het al werkt.

[edit]het werkt hier ook in Internet Explorer niet[/edit]

ja bij mij ook niet terwijl het wel mogelijk moet zijn. het maakt mij ook niet uit welk soort script language het it.. zolang ik maar het clipboard naar mijn server kan uploaden..

Waarom zou het mogelijk moeten zijn? Als iedere willekeurige website zomaar de inhoud van iemands clipboard kan opvragen zou dat een gigantisch privacy probleem veroorzaken.

Ja, dat weet ik wel. Maar het is mogelijk. Alleen het wil bij mij niet werken..

Voor zover ik op verscheidene fora lees, was het mogelijk in IE6. Latere versies niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan