Javascript editor gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Takua
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Hoi allemaal,

Dit is niet echt een vraag over Javascript maar meer voor een website met Javascript.
Kent iemand een goeie websitemaker waarin ik Javascript kan gebruiken en waar ik al meteen een achtergrond en site menu kan kiezen zonder die zelf te maken? Want ik wil die al snel genoeg hebben. Ik gebruik nu alleen html editors die geen Javascript kunnen.

Help a.u.b
Alvast bedankt.

ik weet niet precies wat je bedoelt. Als ik aan een editor denk, dan denk ik aan iets van NetBeans, Eclipse, UltraEdit, BBEdit, DreamWeaver

Deze editors hebben code highlighting. Netbeans en Eclipse hebben goede code completion ondersteuning voor javascript. dit is voor als je echt in de code gaat duiken.

Wil je iets in elkaar knutselen op een visuele manier zou ik je dreamweaver aanraden. OM verder iets met javascript daarin te doen is en blijft lastig en ik ben niet zo bekend met dreamweaver om te kunnen zeggen dat je er kant en klare scripts in hebt zitten.

Misschien kun je nog menu onderdelen exporteren vanuit Photoshop/(FireWorks|ImageReady). Deze menu's worden kant en klaar met js en menu behaviours voor je weggeschreven.

Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt. Een kant en klare achtergrond lijkt mij meer een CSS kwestie. En een kant-en-klaar menu zijn genoeg scripts voor te vinden op het internet (Een accessible menu "moet" volgens mij ook in CSS).
Wanneer je snel resultaat wilt kan ik me niet voorstellen dat je dat bereikt door een nieuw complex programma te gaan gebruiken. Dan zal je eerst tijd moeten steken in het leren omgaan met het programma etc. en waar je om vraagt lijkt mij niet meer dan 50 regels eigen code.

Ik gebruik zelf Komodo Edit voor php/html/css/javascript.

Dreamweaver lijkt mij het meest geschikte pakket voor al je wensen.
Dreamweaver bevat veel standaart elementen en er zijn makkelijk te begrijpen tutorials te vinden ook in het Nederlands.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan