Javascript error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henrike

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2006
Berichten
7
Hallo beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje dat ik op bepaalde links (die vaak een nieuw scherm openen) niet meer kan klikken in internet explorer (6). Soms gebeurd er niks als ik klik, soms (bijvoorbeeld bij webmail van planet) geeft hij aan dat er een javascript error is opgetreden en dat `deze eigenschap of methode niet wordt ondersteunt door dit object`.
Het vreemde is dat sommige links het wel doen en andere niet. (bijvoorbeeld in webmail weer. Ik kan wel op de link `nieuw bericht` klikken, maar dan niet op `bijlage` en `adresboek`)

Na een beetje gezocht te hebben naar oplossingen op het internet kwam ik hier op het forum een bericht tegen over hetzelfde probleem. Ik kan het bericht nu niet meer vinden maar ik had t gelukkig opgeslagen. Dit heb ik al geprobeerd:

* IE>extra>internet opties>tabblad Beveiliging>klik op Aangepast Niveau>Je scrollt nu naar beneden tot je "Uitvoeren van scripts" tegenkomt. De items "Actief uitvoeren van scripts" en "Java applets uitvoeren in scripts" moeten ingeschakeld zijn.
* Firewall uitgeschakeld.

Microsoft zegt dit:
* Oplossing:
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:
1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Hij gaf inderdaad deze melding maar het probleem was niet opgelost

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder): Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Bij deze bestanden krijg ik eerst een waarschuwing, als ik dan op ok klik zegt ie dat hij de bestanden niet kan openen omdat hij niet weet met welk programma ie dat moet doen (dan de vraag of ik t in een lijst wil selecteren of op het internet wil zoeken).
Zit hier misschien het probleem??


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :confused:
Groeten Henrike
 
Het eerste wat ik zou denken, is een fout in het script zelf.
Henrike zei:
deze eigenschap of methode niet wordt ondersteunt door dit object
Dit betekend dat het script zelf een eigenschap toewijst of een methode vraagt van een object dat zich in de pagina bevindt, maar wel een dat niet bruikbaar is voor dat object.

Als dat zo is, dan kan jij daar zelf niets aan veranderen, maar worden de mensen van planet best op de hoogte gebracht.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik denk niet dat dat het is. Ik heb het namelijk ook op andere websites, vaak alleen als er een nieuw scherm geopend moet worden. Alleen planet geeft er ook echt een bericht bij. En ook op andere computers werkt planet prima.
 
Gebruik je een popupkiller, of staat de popupkiller van je browser aan?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Toch wel eigenaardig.
Kan je mss een paar links hier zetten waar het probleem voorkomt?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Hoi sorry voor de late reactie. Hier is een lijstje, ik krijg eigenlijk alleen met planet een melding hierover als ik klik op bijvoorbeeld `bijlage` of `aan`

Bij deze sites krijg ik geen melding maar gebeurd er gewoon niks en zie ik links in het scherm staan: javascript error:

http://elfwood.lysator.liu.se/tours2/?34455 <- elfwood guided tours. Ik kan niet op een tour klikken
http://www.seraph-inn.com/fanart.html <- Ik kan niet op de thumbnails klikkken op deze pagina

Kun je hier even mee verder? :)

Zou het ook kunnen liggen aan dat ie deze bestanden niet kan openen (geprobeerd vanuit een problemshooter)?
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll
 
En welke browser gebruik je?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan