javascript 'Prt sc' knop blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmer850i

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Is het mogelijk met een stukje javascript, de print screen knop te blokkeren?
Zoja hoe?

(uiteraard weet ik dat het altijd mogelijk is een afbeelding van de browser te maken...)

maar print screen is een windows functie. en die kan je niet uitschakelen via een webstite.

wat print screen doet is een plaatje maken van je beeldscherm.

dus jammer het kan niet.

dit kan wel, alleen wil i kzelf ook weten hoe
ik was op een site, hier wilde ik een printscreen vanmaken, maar plakken ging niet.
dit is dus wel uit te zetten, maart ik weet niet hoe, ik ga ff googlen.

Naar ik weet kan het niet...
Javascript werkt volgens het "sandbox" model wat betekent dat je er vanalles IN kan stoppen, maar het niets naar je pc zelf toe kan *sturen* (om het even lomp te zeggen), dus de rechtermuisknop op een PAGINA kan javascript blokeren, niet de rechtermuisknop zelf.

V.:thumb:

ow jawel
kijk dan hier maar eens. http://mario.sacksioni.net
ga naar een foto en druk op print screen.
probeer te plakken in paint. en zie dat dit niet gaat....
het toetsenbord is ook geblokeerd, maar dit alleen helpt niet, dit heb ik ook gedaan.
helpt niet; kan nog copieern, print screen maken.;):confused:

ow jawel
kijk dan hier maar eens. http://mario.sacksioni.net
ga naar een foto en druk op print screen.
probeer te plakken in paint. en zie dat dit niet gaat....
Laat me raden... jij gebruikt internet explorer en komt nu tot de ontdekking dat ActiveX veel meer aan je pc kan wijzigen dan enkel functies die voor browsen bedoelt zijn...
1. Ik ben naar die pagina geweest (FireFox), heb een foto geopend, op PrtSc geduwen, paint geopend en geplakt.... werkt perfect. Alleen staat er een irritante popup op de site wanneer je terugkomt.
2. je laadt een foto in, zet Javascript uit, klikt rechts en kiest voor 'Afbeelding opslaan als...'

Ik zal het even duidelijk proberen uitleggen:
Als je niet wil dat iemand je foto's/afbeeldingen kan stelen, zet ze dan NIET op internet.

--Johan

Laatst bewerkt:
Het spijt me, maar met IE kan ik gewoon een screenshot maken en plakken in paint ;)
en nergens een popup ofzo
(dit komt wss omdat ik activeX niet auto-accept, omdat zoals Johan al zei, sommige dingen niet bedoeld zijn voor je browser ;))

V.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan