Jij wilt graag muziek luisteren achter de PC? Dan moet je deze topic lezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door huijb

Maar ik zie stations waar ik wel naar luister :)
btw Radio 10 bestaat toch niet meer?
Natuurlijk wel.Ze zijn op een onrechtvaardige manier van de FM gehaald .Niet dat ik naar deze zender veel luister .
Maar daarom zenden ze nog wel op de kabel ,internet deze stream
[of voor de Belgen interne speler en voor schotelbezitters ook op Astra.
Nu ook tijdelijk op 1395 AM .Is wel niet veel want daar mag je na zonsondergang niet meer mee uitzenden.
Waarvoor ? Dat doe ik maar niet want dan ga ik wel erg offtopic.
 
Laatst bewerkt:
hey ..

':thumb:' Tof player ':thumb:'
Ik kreeg ook zo;n foutmelding , maar nadat ik real player had gedownd en geinstalleerd was het okeej ;).
zoiets als dit zocht ik eigenlijk thxs .
oswaldo.r
 
RealPlayer installeer ik zeker niet. Dus dan maar geen ViddiPlayer? Stom dat het hiervan afhankelijk is. Winamp Rulez! :D
 
Geplaatst door caveman
RealPlayer installeer ik zeker niet. Dus dan maar geen ViddiPlayer? Stom dat het hiervan afhankelijk is. Winamp Rulez! :D
Je hebt Realplayer niet persé nodig om Viddiplayer te gebruiken WMP is ook voldoende. Voor meer info www.viddiradioplayer.com en zie onder "System requirements".
 
Re: Waarom geen Winamp?

Geplaatst door edwinus

En dan, kan je zelf niets toevoegen.
Juist wel :thumb:.

Noem eens (en niet alleen jij) eens wat voordelen op wat betreft Winamp t.o.v. dit programma? Ik wil niemand dwingen ofzo, wil het alleen onder de aandacht brengen omdat er een hoop mensen zullen zijn die het fijn vinden.

Nog een + punt, hij kan zowel WMP als Shoutcasts als Realplayerstreams afspelen.
 
Winamp :
Voordelen.
01 ;Door middel van de speellijsten , die je zelf maakt , eigen radiostations toevoegen en indelen op genre.
Er staan dus alleen stations in die je interessant vindt.
02;Gaat een station offline dan zoekt ie automatisch de volgende op.
03 ;Equalizer
04 ;Zoekfunctie in de browser van de speler.
05 ;skins en visualisatie studio
06 ;Kan er meer mee afspelen dan Radio .

Nadeel;
01;speelt alleen maar winamp files af


Viddiplayer :
01;Je hebt maar één speler nodig voor bijna alle soorten audiostreams.
02;Zoekfunctie op land of genre dit is wel beperkt wat in de speler staat.Als je iets vind wat er niet instaat moet je een verzoek indienen om hem in die lijst te krijgen .


Ik zeg nooit dat mensen niet wat anders mogen gebruiken maar bedoel er alleen maar mee te zeggen dat met Winamp ook een heleboel mogelijk is.
Ik vind het juist leuk om wat radiostations te vinden die niet zo bekend zijn en niet alleen via shoutcast .Andere stations luister ik gewoon via het kabelnet .
 
Geplaatst door caveman
RealPlayer installeer ik zeker niet. Dus dan maar geen ViddiPlayer? Stom dat het hiervan afhankelijk is. Winamp Rulez! :D
Waarom geen realplayer (heb zelf Realone) .
Het ding vreet wel een hoop geheugen .
Niet alle Tv-en Radio stations werken met de mediaspeler .
En dan is het de keus wel of niet .
 
Ik vind het persoonlijk wel handig, en probeer eens een zender en hoor eens wat leuks. Maar ieder zijn mening zeg ik altijd maar :thumb:.
 
Ok ieder wat hij of zij zelf wilt.
drumstel.gif
 
Winamp ondersteunt ook veel formaten hoor! Vooral de nieuwere versies. Mp3, avi, mpg etc.

Nog een voordeel van Winamp tegenover andere players als quicktime en realplayer: geen enorme !"$%"#Y_$$"_#$ reclame.

Hier spreekt (ook) een winamp aanhanger, maar wmp mag er ook wel mee door hoor!
 
Ik down die viddi dinges toch niet, want er is maar een zender waar ik naar luister, en die radio=538!
 
Ik gebruik fijn Winamp 2.81. Voorheen had ik 3, maar die zuigt best wel.

Ik luister echt helemaal geen nederlandse muziekzenders. Wordt alleen maar commercieele muziek gedraaid wat ik 3x nix vindt. Elk uur dezelfde muziek is gewoon zwaar irritant. Dan praat ik over zenders zoals radio 538 en YorinFM.

Alles kan ik beluisteren via Winamp en dat is wat in mijn geval het grootste voordeel is.

Die Vivian Boelen-dinges radio hoef ik er niet bij. Ik luister alleen ook nog vaak ID&T Radio, welke et ook gewoon doet op Winamp.
 
Dat winamp veel formaten ondersteunt ,dat weet ik, maar je kan er geen radiostations ,mee afspelen ,die alleen met ram (real) of asx( mediaspeler) werken.
Heb trouwens een hekel aan stations die met een interne speler werken .Die ze zelf hebben gemaakt.

Er zijn meer stations dan ID&T Radio ,radio 538 ,Yorin enz,
Waarom deze met de PC luisteren, die zitten toch op ieder kabelnet en op de meeste plaatsen in de ether.
 
Geplaatst door edwinus
Dat winamp veel formaten ondersteunt ,dat weet ik, maar je kan er geen radiostations ,mee afspelen ,die alleen met ram (real) of asx( mediaspeler) werken.
Heb trouwens een hekel aan stations die met een interne speler werken .Die ze zelf hebben gemaakt.

Er zijn meer stations dan ID&T Radio ,radio 538 ,Yorin enz,
Waarom deze met de PC luisteren, die zitten toch op ieder kabelnet en op de meeste plaatsen in de ether.

Winamp heeft enorm veel buitenlandse zenders die, in mijn ogen, een veel betere muziekkeuze aanbieden dan die gare stations die we hier in Nederland hebben.

Kijk hier voor de gein maar es:
http://www.winamp.com/music/
 
Geplaatst door Muurhond


Neuh, die heb ik nooit gezien.

Het grote verschil dat hier iets meer informatie staat.Ook kan je gelijk , naar de website van het radiostation (als ze er één hebben) kijken.
Maar je moet zelf weten, natuurlijk, waarmee je zoekt.
 
Tja zo'n radiostation op een pc met een modem is ff overbodig als dit bericht. k' Hou het mooi bij mij media player plalist (elke dag aangevul met ~ 5 nummer). Kun je die oude muk ook eens de kop snoeren
 
Ennuh, ik zit niet 24/7 achter de pc dus ik luister liever naar mijn stereoinstallatie, vooral op zo'n warme dag als dit. O/t: lekker met m'n vrienden naar het strand :cool:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan