JMB36X Raid Configurer

Status
Niet open voor verdere reacties.

casanovacas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Hallo,
Ik heb net een nieuw moederbord gekocht (ook een cpu maar dat doet er verder niet toe) maar nou heb ik een probleempje met het openen van JMB36X Raid Configurer. Ik heb uiteraard eerst helemaal geformatteerd en windows xp erop gezet, maar als ik het programma wil openen staat er het volgende:
JMB36X Raid Configurer tool doesn't support AHCI or IDE mode! It only supports Raid mode.
Wat moet ik doen om de hdd's in Raid mode te laten lopen (allebei sata hdd's van 160gb, ik heb ook al geprobeerd de schijven naar raid mode te zetten in het bios maar dan boot ie niet meer). Mijn nieuw mobo is de DFI Lanparty t2rs plus.
Alvast bedankt.

De RAID moet je ook instellen VOORDAT je Windows installeert

En hoe doe ik dat dan? Ik heb namelijk niet zoveel verstand van dat harde schijf gebeuren? Moet ik dat gwn in het BIOS naar RAID zetten? En hoe maak ik er dan RAID0 van als dat mogelijk is?

Inderdaad voor de installatie in de bios de schijven in RAID zetten, waarbij je kunt kiezen welke RAID configuratie je hebben wilt!

En dan lijkt het me het beste om het in raid0 te zetten als dat kan, of zie ik dat verkeerd?

Dat ligt er maar net aan wat je wilt bereiken met de RAID instelling

RAID-niveau Pluspunten Minpunten
JBOD 2 Eenvoudige opzet, eenvoudig in te voeren Geen foutcorrectie, disk defect = data op defecte schijf verloren
0 Snelste doorvoer van data voor alle data, eenvoudige opzet, eenvoudig in te voeren Geen foutcorrectie, disk defect = data op alle schijven verloren
1 100% foutcorrectie, eenvoudige opzet, snel lezen voor alle data Relatief duur

Laatst bewerkt:
Hmm, ik snap het niet helemaal, maar ik denk dat ik gewoon voor RAID0 ga, aangezien het daar het snelst door gaat en ik 2 hdd's van 160gb heb. Als backup gebruik ik een externe hdd, dus het is niet een heel groot ramp als er 1 van de 2 kapot gaat. Bedankt igg.

Ik post het hier maar omdat het over hetzelfde gaat:

Ik heb in mijn lijst van programma's ook deze JMB36x Raid Configurer staan en als ik deze opstart krijg ik de melding "JMB36X Raid device is not found". Nu weet ik bar weinig van alles en word grotendeels mijn computer geinstalleerd door een ander, dus nu is mijn vraag waar heb ik dit voor nodig? Kan ik dit laten verwijderen zonder problemen? of moet ik iets anders installeren?

Ik heb dus geen idee waar een raid device voor is en waarom er een programma geinstalleerd is voor iets wat hij niet eens kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan