Joomla / CSS aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Goedemiddag!

Ik ben bezig met mijn eerste stuiptrekkingen in Joomla. Een prettig programma, maar ik heb hierbij de volgende vragen:

Ik pas de template van de site handmatig aan (kladblok), maak er vervolgens een ZIP van en importeer deze in Joomla. Daarna moet ik hem nog activeren, om vervolgens pas het resultaat van mijn wijzigingen te zien (localhost). Kan dit handiger? Is er een programmatje waarmee ik de wijzigingen zonder import kan zien? En is er wellicht ook een handigere manier om aan die template te klooien, zonder steeds te zoeken in kladblok waar ik moet zijn?

Bedankt voor jullie hulp!

Je kan ook via FTP naar de template mappen gaan, en daar direct je nieuwe versie uploaden.

In plaats van Notepad kun je een html-editor gebruiken: bijvoorbeeld NVU. Daarin is de code veel overzichtelijker.

Succes!

Bedankt Fritzi, maar ik draai op een localhost...betekent dat dat ik gewoon de template kan vervangen in de map die Joomla daar aangemaakt heeft?

Ja, je zal een map "templates" tegenkomen. Daarin zitten mappen met verschillende templates. Je kan de bestanden daarin gewoon overschrijven.

Wanneer je de site op een server plaatst, en dat is localhost ook, kun je in Joomla 1.5 via de backend de template aanpassen. Zowel de HTML code als de CSS. Veel handiger. Hoef je niet altijd hetzij andere programma's te openen hetzij via FTP te uploaden. Alleen wanneer je images aanpast die moet je uploaden.

groet,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan