joomla en mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcg123

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
87
hoi,

ik heb een tijd geleden mijn webserver draaiend gekregen, maar nu wil ik er graag joomla op draaien, de server werkt helemaal, de bestanden van joomla staan op de ftp en site (zit in 1 map), ook heb ik php, en mysql 5.1 geinstalleerd. Maar als ik dan joomla wil installeren (http://192.168.xxx.xxx/installation/index.php) staat er bij mysql support in het rood unavaible. als ik dan 2 keer op next klik worden er allerlei dingen gevraagd bij stap 1 zoals host name/ mysql password enz.. maar ik zou hier geen antwoord op weten:confused::confused:

wie o wie kan mij hiermee helpen????
 
Hey,

Je zou Abby's kunnen draaien, hij is goed en snel!
Alle stappen staan erop ;)
 
Is Abby's net zoiets als joomla, of mysql? ik draai namelijk het liefste joomla, omdat ik net een heel template pack heb aangeschafd:D:D



ps.
wat voor een mysql moet ik eigenlijk draaien? ik zie dat ze o.a. cluster, administrator hebben, ik heb dus gewoon 5:confused::confused:



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad, je moet eerst de stappen volgen die aangewezen word daarna moet je je hostgebruikersnaam invoegen, en daarna weer opnieuw inloggen.
Daarna ga je naar de installatie-files die je hebt gebruikt waar je je (web)server hebt geinstalleerd dus dat zou het standaard pad zijn: C:\Program Files\Abyss Web Server\htdocs.
Dan ga je naar het mapje htdocs, dan zie je staan "index.html" die zou je aankunnen passen met Editplus en dan daar je package uploaden.

Groeten,
Shento

Open Source Forum



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ow eh sorry maar ik begrijp het niet helemaal meer.
misschien moet ik even iets duidelijker zijn hoor..::
1. is abyss net zo als mysql, OF net zo iets als joomla, want ik draai mijn webserver nu met apache, en als ik je bericht zo lees, met name htdocs en web server, dan denk ik dat het net zoiets als Apache is.

2. als abyss net zoiets is als joomla, dan sla ik die stap het liefste eerst over omdat ik een joomla template pack heb aangeschaft.

ok, ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben..;)



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De server werkt zeg je, bedoel je daarmee alleen de webserver of ook de MySQL-server?

Heb je de webserver zelf geinstalleerd d.m.v. alles los te downloaden?

Als dat het geval is dan heb je waarschijnlijk MySQL niet goed ingesteld. Neem anders deze pagina even door.

En anders download je de USB-Webserver van http://www.usbwebserver.nl . Die hoef je niet te installeren ;)
 
Ik heb xampp gedownload en geinstalleerd, hoe precies weet ik niet meer, de webserver werkt, ik had er een website opstaan (nu tijdelijk niet meer omdat ik een nieuwe ga maken) en die kon ik overal, school, familie, vrienden gewoon bekijken. MySQL server??:S:S:S er zit wel een mysql bij xampp in maar daar heb ik nooit wat mee gedaan, ik had mysql 5 gedownload en geinstalleerd (APART VAN XAMPP!)

zou ik dan de mysql van xampp moeten gebruiken??:shocked::shocked: ik zal het proberen.



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
XAMPP heeft inderdaad standaard MySQL.

Die moet je dus gebruiken en niet die je los hebt gedownload. Waarschijnlijk zorgen die 2 nu voor een conflict.

Gooi de losse MySQL installatie even van je computer en gebruik de database van XAMPP.
 
ok, ik heb standaard mysql van xampp geinstalleerd, bij joomla geeft ie gelukkig bij mysql aan avaible. Maar.. als ik vervolgens rechtbovenaan op next klik krijg je de voorwaarden, dan klik ik weer op next, en dan moet ik de Hostname, MySql username, password, MySql database name en de table prefix, waar al jos_ staat, hoe kom ik aan deze informatie?

alvast dank:thumb:



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult in PHPMyAdmin even een database aan moeten maken.

Je start XAMPP op en gaat in je browser naar http://localhost/phpmyadmin
Het kan zijn dat je nu een gebruikersnaam en wachtwoord in moet typen.

Het standaard wachtwoord ben ik niet zeker van maar het kan zijn 2x admin maar als je naar de map van XAMPP gaat en dan naar de map phpMyAdmin dan zie je daar een bestand config.inc staan.
Die open je met kladblok en zoek dan even de waardes op die bij $cfg['Servers'][$i]['user'] en $cfg['Servers'][$i]['password'] staan. Dat zijn je gebruikersnaam en wachtwoord.

Die 2 dingen heb je dus ook nodig voor je installatie. De prefix hoef je niets aan te doen.
 
Mijn excuses, Joomla heb ik nu volledig werkend gekregen, maar ik heb dat hier nog niet vermeld.

Maar ik heb nu verder nog een probleem, als ik bijvoorbeeld op een andere pc(gewoon lokaal) naar de site http://localhost surf, kom ik op de site, maar zodra ik op administrator, of een andere link op mijn site klik, zegt hij dat de webpagina niet kan worden weergegeven.:confused:

Alvast bedankt:thumb:
 
Je zult in PHPMyAdmin even een database aan moeten maken.

Je start XAMPP op en gaat in je browser naar http://localhost/phpmyadmin
Het kan zijn dat je nu een gebruikersnaam en wachtwoord in moet typen.

Het standaard wachtwoord ben ik niet zeker van maar het kan zijn 2x admin maar als je naar de map van XAMPP gaat en dan naar de map phpMyAdmin dan zie je daar een bestand config.inc staan.
Die open je met kladblok en zoek dan even de waardes op die bij $cfg['Servers'][$i]['user'] en $cfg['Servers'][$i]['password'] staan. Dat zijn je gebruikersnaam en wachtwoord.

Die 2 dingen heb je dus ook nodig voor je installatie. De prefix hoef je niets aan te doen.

Ik heb hem werkend gekregen, in de map van mysql stond een bestand, iets met de naam MY. daar stond een gebruikersnaam en wachtwoord in, die heb ik vervolgens bij de Joomla installatie gebruikt en toen deed ie het:D:D:D
 
Dus je vraag is opgelost? Zou je dan de status rechtsonder willen aanpassen. Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan