joomla installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik heb het Joola-zipbestand uitgepakt en nu kijk ik tegen al die gele mappen aan. hoe start je Joomla nu op?

er komt helemaal niet zo´n fijne snelkoppeling als met alle andere programma´s die ik heb. Waarom is dat zo gebruiksonvriendelijk, of doe ik iets verkeerd?

Joomla is een web-pakket. Die moet je dus via een webserver benaderen.

Je hebt 2 opties
  1. Uploaden naar je webruimte (welke PHP en MySQL ondersteuning moet hebben)
  2. Op je eigen computer lokaal een webserver draaien met dezelfde ondersteuning

De laatste is het meest handige wanneer je alleen maar wilt testen.

Je moet de joomla mappen uploaden naar je webserver, dan ga je naar die server (bijv. /ipadresserver/joomla), daar krijg je een webpagina te zien waar je joomla kunt installeren.

Ik zeg hetzelfde als hierboven maar misschien iets duidelijker.

Idd op je webserver plaatsen of..
Als je dat lokaal wil testen kan ik xampp aanraden..

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Installeer deze..

Dan ga je naar c:\windows\xampp\htdocs
Daar extract je je joomla zip file

dan ga je via ie naar localhost\index.php

Dan kom je vanzelf uit bij de installatie van je joomla pakket.

Hier kan je meer info omtrent joomla bekomen, of googlen.. is nogal vrij veel over terug te vinden..
http://forum.dutchjoomla.org/

greetz

bedankt voor jullie aanwijzingen.

ik wil eigenlijk alleen kijken of mij dat bevalt, werken met dat programma, zonder dat ik meteen alles overeind zet bij mijn server.

Ik vind het nogal wat om naast mijn website op de server ineens een leeg aantal mappen te parkeren. Straks raak ik de weg kwijt in al die mappen, ik ben nu blij dat ik met Frontpage en FTP mijn websites kan bijhouden . Joomla maakt het dan allemaal alleen gecompliceerd, niet?.

En waarom kan ik niet net als met Frontpage op mijn eigen computer een website maken ? Als het zo webbased op de eigen server moet worden uitgevoerd, dan is dat bepaald niet voor de beginnende websitebouwer.

nog een vraag: kan ik zelf aan de slag met Joomla, gewoon om te proberen? Of is er een ander programma, misschien van Google dat die mogelijkheid biedt? Want ik ben Frontpage ook wel een beetje zat met alle bugs.

bedankt voor jullie aanwijzingen.

ik wil eigenlijk alleen kijken of mij dat bevalt, werken met dat programma, zonder dat ik meteen alles overeind zet bij mijn server.

Ik vind het nogal wat om naast mijn website op de server ineens een leeg aantal mappen te parkeren. Straks raak ik de weg kwijt in al die mappen, ik ben nu blij dat ik met Frontpage en FTP mijn websites kan bijhouden . Joomla maakt het dan allemaal alleen gecompliceerd, niet?.

En waarom kan ik niet net als met Frontpage op mijn eigen computer een website maken ? Als het zo webbased op de eigen server moet worden uitgevoerd, dan is dat bepaald niet voor de beginnende websitebouwer.

nog een vraag: kan ik zelf aan de slag met Joomla, gewoon om te proberen? Of is er een ander programma, misschien van Google dat die mogelijkheid biedt? Want ik ben Frontpage ook wel een beetje zat met alle bugs.

Installeer Xampp eens, een webserver voor op je eigen pc. Werkt prima, is gratis en dan kan je Joomla lokaal uitproberen.

bedankt scooter ik ga het proberen. dat lijkt me wat. groeten henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan