[JS]&[AJAX]&[PHP] Ajax call moeten in verschillende events?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik ben een component aan het maken in Joomla.
Maar het is allemaal standaard JS en PHP wat ik aan het doen ben.
In dit draadje had ik de vraag hoe ik een combobox(select) dynamisch kan herladen zonder de pagina te verversen. Dat is inmiddels gelukt. Was makkelijker dan ik dacht. Ik doe dit met een ajax call.

Nu wil ik nadat er een bepaalde waarde is opgeslagen er 2 comboboxen ververst worden.
Alleen lukte het alleen om er 1 ververst te krijgen. Ik heb de opdracht hiertoe in 1 functie gehad, toen dat niet lukte in 2 verschillende, toen dat niet lukte heb ik de 2 functies aangeroepen vanuit 2 events (even 2 knoppen gemaakt die elk een van de 2 functies aanroepen) en dat laatste werkte. !!

Onderstaande laat de code zien. de functie doAjaxPage, heeft 2 parameters nodig, de eerste is de pagina die geladen moet worden, de 2de parameter is in welk element de getourneerde waarde geplaatst moet worden. Ik heb zoals onderstaande dus 2 opdrachten die los van elkaar prima werken, mits ik ze dus maar vanuit verschillende events aanroep. Ik wil dat ze allebei tegelijk of net na elkaar werken.

Code:
       var url2 = 'index2.php?option=com_adresbase&view=groepen&format=raw&task=GetComboRight';
        doAjaxPage(url2, "DivcmbAanAdresGroepToevoegen");         
}

Hope u can F1 me.
:cool:

Schopje, ik heb weer wat geexperimenteerd maar ik snap niet waarom het fout gaat.

schoppen na een dag? :p

Geef eens wat meer code. Wat zijn precies de events, en welke code moet worden aangeroepen bij die events etc etc.

:thumb:

Ik ben inmiddels weer wat stappen verder.
Het ging o.a. om het wel of niet asynch versturen van het request.
Kennelijk dat snel na elkaar requests sturen AJAX niet leuk vinden.
Dus ik heb bij de xmlHTTRequest.open nu een false gegegeven voor het async gebeuren.
Dan lijkt het beter te gaan.

Ik ben op een ander forum (ik ga wel eens vreemd :evil: ) verder gegaan en daar staat ook de code.

Zie hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan