JS vraag: Scanner/comport lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.Friendly

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Berichten
161
Beste lezer,

Weet een van jullie hoe ik met javascript kan lezen wat mijn com-poort zegt? Ik heb een barcode scanner eraan gehangen en wil nu weten hoe ik krijg wat ik zie! :p

Iemand ervaring hiermee? Weet iemand hoe ik het op een andere manier ook eruit kan krijgen? (Liever geen andere programma's gebruiken tenzij deze freeware zijn, geen trial.) Ik heb al veel gezocht naar programma's die kunnen lezen wat ik inscan. Hiervan kunnen weinig ook de input typen (vertalen naar keystrokes). Bijv dat ik een barcode met 1234 scan en zij zorgen dat ik dat type. Als hiervan een GRATIS programma vrij is, hoor ik het heel graag! :eek:

Bedankt, iig voor het lezen!
 
UUuhm... Ik weet zeker dat dit met Javascript alleen zeker niet mogelijk is. Javascript is een web-gerelateerde scripttaal... en kan weinig van je computer lezen (eigenlijk niets, dat's juist het mooie).

Je kan met Javascript wel bijvoorbeeld een php script opvragen. Deze kan mischien wel iets van een poort lezen. Maar dan wordt de vraag meer php dan Javascript.

Ofwel: ik zou voor een ander medium gaan. Websites zijn nu eenmaal gebouwd met web-gerelateerde talen, en wat jij wilt is computer-gerelateerd. Ik weet bijna wel zeker dat dit mogelijk is met iets van een C-stijl taal (C++, C#) of VB(.net) of iets in die richting



:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Javascript is een web-gerelateerde scripttaal... en kan weinig van je computer lezen (eigenlijk niets, dat's juist het mooie).

Je kan met Javascript wel bijvoorbeeld een php script opvragen. Deze kan mischien wel iets van een poort lezen. Maar dan wordt de vraag meer php dan Javascript.

Afgezien van het feit dat JS inderdaad niet tot iets dergelijks in staat is, wil ik even opmerken dat Javascript juist wel een client-side taal is, en enkel op de computer zelf draait. Het enige dat JS kan doen is dus in principe dingen "van je computer lezen". ;)
Feit dat JS vanaf de browser draait zorgt ervoor dat (vanuit veiligheidsoverwegingen) het niet echt veel kan met die computer. Bestanden lezen/schrijven/verwijderen, programma's aanroepen (op enkele Active X componenten na) zit er inderdaad niet in.

PHP daarentegen draait op de server, en is al helemaal niet in staat om IETS van de client te lezen (alleen cookies die in de headers worden meegestuurd). Wel zou het mogelijk zijn om met PHP een proces op de server aan te roepen dat hardware kan gebruiken. Als de barcode scanner op de server is aangesloten zou je dus iets ermee kunnen doen, maar dat lijkt me weinig zin hebben.
Zoals Vegras al aangaf moet je dit soort functies in een hele andere richting zoeken ;)
 
Ik denk ook dat Vegras erop doelt dat de server dan op dezelfde lokale computer draait waarop de scanner is aangesloten... Dan kan het (in theorie) wel.
 
Tuurlijk, de webserver kan je eigen computer zijn, hoewel dat natuurlijk erg omslachtig gaat worden.
 
Het lijkt me eerder een voor de hand liggende oplossing als je de resultaten in je browser wilt bekijken...
 
En waarom zou je dat willen? Remote access is toch niet mogenlijk omdat je de scanner moet bedienen. Software voor het scannen draaien, voor het loggen van de resultaten, het hosten van de server en dergelijke noem ik gewoon omslachtig, en leiden waarschijnlijk niet naar het uiteindelijke doel van de TS.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan