JTextField in een array ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juzzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
hoe kan ik een textfield in een array zetten

ik wil namelijk ene sudoku solver maken (zelf) maar dan moet ik 81 text velden maken en die later ook uitlezen.. maar het lukt niet.

wat niet lukt:
Code:
int[] array = new int[81];
for (int i = 0; i < array.length; i++){
      JTextField array[i] = new JTextField(1);
}

kan iemand mij dit uitleggen?

Ik geloof dat jij een les over Arrays heb gemist? Eerst maak je een array die uit 81 ints bestaat en dan plots wil je er JTextField in gaan steken?

Misschien lukt het zo beter:

Code:
JTextField[] array = new JTextField[81];
       array[i] = new JTextField(1);
}

Even samenvatten dus: Als je een array maakt dan moet je vooraf al aangeven wat er in de array zal zitten. Dus je kan niet eerst een array maken van ints en dan plots er JTextField'en in gaan steken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je het niet begrijpt, laat dan zeker nog iets weten.

Grts

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat jij een les over Arrays heb gemist? Eerst maak je een array die uit 81 ints bestaat en dan plots wil je er JTextField in gaan steken?

Misschien lukt het zo beter:

Code:
JTextField[] array = new JTextField[81];
       array[i] = new JTextField(1);
}

Even samenvatten dus: Als je een array maakt dan moet je vooraf al aangeven wat er in de array zal zitten. Dus je kan niet eerst een array maken van ints en dan plots er JTextField'en in gaan steken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je het niet begrijpt, laat dan zeker nog iets weten.

Grts

ja sorry was er net achter. komt denk ik omdat ik er numerieke waarde in gaat voegen.
maar alsnog super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan