jumper settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Bij het plaatsen van een tweede harde schijf (SATA), ontdekte ik dat er ook jumpers gezet kunnen worden. Hoe weet ik of en waar er jumper(s) gezet moeten worden?

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Dat is helemaal afhankelijk van het merk en type SATA disk en of je er 1 of 2 op 1 SATA connectie aansluit.

Laatst bewerkt:
Tja, dat is moeilijk te zeggen. De schijf is afkomstig uit een Buffalo NAS (LS WXL 16) die ik niet meer gebruikte.

Als een SATA schijf niet geschikt is voor het ansluiten van 2 disks op 1 SATA poort via een Port Multiplier, dan heeft het jumper block over het algemeen te maken met Data Transfer Rate. Daarnaast kan je bij een wel hiervoor geschikte disk aangeven of deze Master of Slave is, net als bij de oude IDE disks.

Laatst bewerkt:
Nu als je jumpers hebt, daar op schijf bij connectie waar kabel aangesloten moet worden zie je achter/onder klein tekentjes of puntjes hoe jumper moet geplaatst worden en kan je niet missen
je moet alleen maar een beetje ervaring met zoiets te hebben ...:D
Tenminst' als je jumpers wel moet plaatsen ... ??

Dus ALS jij jumpers wel plaatsen daar moet en je hebt zoiets NOOIT gedaan, laat maar liever aan deskundige dat doen ...:(

Laatst bewerkt:
Tja, dat is moeilijk te zeggen. De schijf is afkomstig uit een Buffalo NAS (LS WXL 16) die ik niet meer gebruikte.

Maar als je kan klein duidelijke en zichtbare screenshot van achterkant ( waar connectie moet ! ) maken, dan is die ook misschien mogelijk te zien en bepalen ?? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan