k krijg de melding non system disk or disk error replace and strike any key when read

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mur

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Beste mensen,

Ik krijg de volgende melding k krijg de melding non system disk or disk error replace and strike any key when ready hp
Ik wil de laptop opnieuw installeren op dit moment staat er helemaal geen besturingsysteem op.

Ik heb namelijk de besturingsysteem eraf gehaald met een programmatje waarmee je gegevens kunt verwijderen en nu kan ik geen windows erop plaatsen.

Ik heb dit bij 2 laptops, als het nou 1 was had ik gedacht van oke hdd kapot.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

Het is logisch dat je deze melding krijgt; de computer kan geen opstartinformatie vinden op de vaste schijf.

Wordt de installatie van Windows niet gestart terwijl je wel de CD/DVD in de computer hebt geplaatst? Controleer dan of de opstartvolgorde in het BIOS correct is. Is deze correct (d.w.z. eerst CD/DVD, dan vaste schijf) maar de installatie wordt toch niet gestart, controleer dan of de CD/DVD in een andere computer (waarvan je weet dat die correct kan opstarten vanaf CD/DVD) wel werkt. Zo niet, dan is de CD/DVD defect.

Let er op dat je een CD/DVD van Windows moet hebben die voor computers zonder Windows is (dit kan ook een OEM-CD/DVD zijn), dus geen upgrade- of herstel-CD/DVD.

Als je eenmaal in de installatie van Windows terecht bent gekomen, kun je hierin gewoon weer nieuwe partities aanmaken, deze formatteren en Windows opnieuw installeren.

Succes!

N.B.: Het bericht dat je krijgt komt overigens nog uit de tijd dat computers opstartten vanaf diskette. Bij een dergelijke computer zou je dan de opstartdiskette in het diskettestation moeten plaatsen en de computer daar vanaf opstarten.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Jammer, je hebt zeker kill disk of zoiets gebruikt?
Nu wordt het moeilijk, Win XP was een OEM versie?
Dan kun je het eigenlijk verder wel vergeten.

IK heb een windows xp cd en staat in de bios ook op first

Kun je misschien een foto maken van deze CD zodat we weten welk type installatiemedium dit is?
Kun je wel opstarten vanaf de CD op een andere computer?

Ik ben op dit moment niet thuis, maar ja ik kan wel vanaf een andere PC opstarten met de cd, maar ik kan op de zelfde type apparaat en dus ook zelfde type hdd ook niet opstarten vanuit de cd en daar staat windows xp er wel op ik wil het formateren, maar dat lukt dus niet omdat ik niet vanaf de cd kan opstarten

Dat is vreemd... De CD is dus in ieder geval goed. Probeer eerst eens het BIOS terug te zetten naar de standaardinstellingen. Als dit geen effect heeft, controleer dan (als het een desktop betreft) alle verbindingen met het CD-ROM-station, of probeer indien mogelijk een ander station aan te sluiten.

Ja idd ik vind het ook heel erg raar. ik heb de bios instellingen al terug gezet dat helpt ook niet. het is een laptop wat ook raar is ik kan ook niet ghost image opstarten vanaf usb wat ik bij andere laptops of desktops wel kan :( ik word er gek van.

De laptop kan dus, naast CD-ROM, ook niet vanaf USB opstarten? Ik zou het zo direct even niet weten...

Wat je nog wel kan proberen, is de BIOS-instellingen van beide laptops nauwkeurig met elkaar vergelijken.

Laatst bewerkt:
nee dat gebeurd dus ook niet zou er dan wat met de bios kunnen zijn?

Aangezien het probleem ook niet wordt opgelost bij het herstellen van het BIOS denk ik toch dat er een probleem is met het moederbord.
Kun je je herinneren of het CD-ROM-station werd herkend toen Windows nog op de laptop stond?

ik heb de windows zelf verwijderd met een diskette

Ik bedoelde of je het CD-ROM-station kon benaderen toen Windows nog op de computer geïnstalleerd stond.

dat heb ik niet geprobeerd, maar als ik de hardeschijf in een andere laptop stop krijg ik precies het zelfde. Ik denk dat er wat met de hardeschijf is maar of die nou kapot is of niet dat snap ik niet. vind het wel heel raar omdat die het deed en toen heb ik de schijf geformateerd de gegevens gewist dus en doet die niks meer

Ik heb met paragon geprobeerd om partities aan te passen en daarna is het zo geworden bij de ene hardeschijf

Laatst bewerkt door een moderator:
Na partitie aanmaken met paragon wordt de DIsk niet meer herkent

Ik krijg de melding non system disk or disk error replace and strike any key when read
Ik heb met paragon geprobeerd om partities aan te passen en daarna is het zo geworden en kan ok niet met winodws xp installatie cd opstarten

Tja, zal een sata schijf zijn?
En waarom kun je niet met de xp cd opstarten?

Maare, allemaal lekker kort door de bocht, meer info zou kunnen helpen, lees m'n sig.

Hij geeft dan de melding non system disk or disk error replace and strike any key when read. ik heb in de bios cd als first ingesteld dat werkt ook niet start ook niet via usb meer. idd het is een sata schijf. hoe kan ik dit gaan oplossen. Ik wil gewoon windows helemaal opnieuw installeren zelfs dat vind ik wel oke als dat maar lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan