kabel modem wil maar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Niet helemaal de juiste plaats maar hoe in de #%#$#$ sluiten we nou een kabel modem aan op xp, erword maar geen ip adrs toegewezen aan xp en we hebbe alle mogelijke manieren al geprobeerd.
 
Oke,
Is het een com21 modem.
Welke provider
Wel automatisch ip adres toestaan aanstaan bij de netwerkverbindingen.
Al eens gedaan
start -> uitvoeren
type cmd en dan een enter
nu typ je ipconfig /renew
let op de spatie tussen g en /
 
Het spijt me om te zeggen dat ik niet weet wat een com21 modem is, de provider is Quicknet (multikabel) en de situatie is al volgt, modem aangesloten en aangezet, die meld zich keurig aan als ik de leds mag geloven, daarna pc aangezet. so far so good, helaas krijgt de pc geen adres van het modem, de instellingen van de netwerkconfiguratie staan allemaal op autodetect dus dat gaat ook goed, de ipconfiguratie heb ik vanmiddag wel 20 gerenewd en de chache geleegt van de dns tabellen maar helaas wil het maar niet lukken, de pc blijft zeggen, invalid ip adres 0.0.0.0.0, ja na een tijd, dan komt hij spontaan met een ip adres 192.254.7.xxx waar hij dat adres vandaan tovert is voor ons een raadsel, het is niet van het modem, we denken dat het mischien aan de firewire kaart ligt alhoewel die vanmiddag is uitgezet in apparaatbeheer, mieschien als we hem eruit halen dat het voorbij is maar dat vindt ik ver gezocht.
Het modem is goed, de apple pc ernaast doet het wel, mischien is er een truc qua modem uit pc uit, eerst modem weer aan dan pc aan, de modems werkten vroeger allemaal met macadressen vanuit de pc toch?
 
Wanneer je de kabel aansluit op het modem en de pc start op, gaat er dan een lampje branden op het modem?
Zo nee, dan is de kabel niet goed.

Wees er zeker van dat de kabel NIET CROSSED is !


Bekijk de connector aan de achterkant, daar waar de kabel erin gaat, en de lock-pin naar beneden.
Nu zit pin 1 links, en pin 8 rechts. De kleuren volgorde van normale en crossed kabels als volgt:

Normaal: ( beide kanten van de kabel hetzelfde)

1 oranje - wit
2 oranje
3 groen - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 groen
7 bruin - wit
8 bruin

Bij een crossed kabel, heb je aan de ene kant een normale plug,
en aan de andere kant is het groene paar met het oranje paar gewisseld als volgt:

1 groen - wit
2 groen
3 oranje - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 oranje
7 bruin - wit
8 bruin
 
Ja bedankt, het is mijn werk dus die wist ik al, en ik bedoel dit niet ***lig, heb een kabel modem altijd al niet de beste uitvinding gevonden, ikzelf werk gewoon met adsl, stukje makkelijker en iets meer mogelijkheden.
Affijn, al dat is goed, helaas wil het niet werken, nogmaals de apple pc ernaast doet het wel gewoon op dezelfde kabel en op het zelfde modem, netwerk en internet configuraties onder Winxp is gewoon een waardeloos bedacht iets, je kunt geen drivers deintstaleren van een netwerk kaart, je kunt wel alle ingestelde ipwaarde en zo verwijderen refreshen maar als je dan opniuew opstart komt hij er toch weer mee terug.
 
Is er niet een simpele manier om het aan te sluiten, qua volgorde, en hoe kan ik in XP de onjuiste configuratie toch juis krijgen.
Ik bedoel dan, alles is goed aangesloten alleen krijg ik geen ip van het modem, ja een moment totdat ik de firewire weer aan zette en toen was het afgelopen.
 
Leuk in mekaar gezet, helaas moet je weer lid worden voordat je iets kunt lezen en zo.
Weet iemand niet gewoon hoe ik onder Winxp de socket instellingen en dat soort ongein kan resetten of ervoor kan zorgen dat windows gewoon wel een nieuw ipadres opvraagt in het netwerk, ja in theorie moet dat gebeuren als je de boel op autodetect zet maar helaas gebeurdt dat bij hier dus niet.
Hij herkent het helaas niet, ik zelf heb dit geintje al eens gehad, ik veranderden de adaptor waar mijn internet instellingen opwaren gezet naar en andere adaptor, daarna de boel weer terug gezet en het netwerk was neit meer aan de praat te krijgen, totdat ik een ander ip adres nam in mijn netwerk, toen kon het weer wel.
Vreemd vreemd.
 
Ja je kunt inderdaad gewoon je adaptor verwijderen en opnieuw instaleren, helaas gooit windows niet de drivers weg, dat vindt ik al een nadeel, in de drivers en bijbehorende software voor netwerkkaart staan dan ook nog gegevens opgeslagen die dus niet worden verwijderd, je kunt niet zomaar een schone installatie doen en zeker niet als het een onboard lan kaart is, dit heb ik thuis ook al eens gehad, ik ben zomaar bang dat het een combinatie is van dit en dat windows XP gewoon domweg niet wil refreshen, er staat mischien iets niet helemaal goed in het register, ik was al een hoop blaadjes aan het uitprinten van de microsoft data base met allerlij oplossingen omtrent problemen die er allemaal wel een beetje op lijken.
Windows 2000 (pro) was op dit gebied iets gebruiksvriendelijker en makkelijker.
 
En vertel nu eens welk merk modem je gebruikt en type.
 
Motorola surfboard, ik weet niet het type, zwarte kast, nieuwe uitvoering, maar nogmaals het heeft niets met het modem te maken daar zonder herstart van modem of iets dergelijks een andere machine wel gewoon internet krijgt.
 
En je weet zeker dat het knopje bovenop dit modem goed staat.
Alle lampjes branden, als het knopje bovenop ingeschakeld is dan staat dit modem in de standbij en krijg je geen ip adres.
Hoe sluit jij de twee computers gelijk tijdig aan, via een hub of een switch.
 
Wat is hij lastig niet die JJW.

De fout lijkt er op,

Microsoft database

Microsoft database

En zo zijn er nog enkelle topics die er redelijk op lijken maar het allemaal net niet zijn.
Ik ga er nu heen om het nog eens te bekijken en te zien of er mischien inderdaad in het register een aantal fouten staan zoals Microsoft dat zegt.
 
Nee sluit ik niet tegelijk aan, trek de kabel uit de pc en daarna stop ik die in de apple (mac) wonderbaarlijke dingen zijn dat)
Luister, alles doet het goed op het modem, alle lampjes branden, bij beide computers als ze aanstaan.
De mac krijgt keurig een ip toegewezen door het modem of mutlikabel, deze kan gewoon lekker internetten, daarna mac uitzetten, de kabel er weer uit, deze weer in de pc, pc aanzetten, alles staat op autmatisch configureren, als hij klaar is dan kan ik dus zien dat de pc helaas geen ip heeft gekregen door modem of multikabel en deze wil daarom dus niet op internet, pc weer uit, kabel er weer uit, hup weer in de mac en de boel werkt weer wel, dus probleem XP.
 
JJW en lastig?????? Hoe kom je erbij. :8-0:

Mijn situatie:

@home kabel internet
Motorola surfboard zwart
draytek router met draadloos kaartje.
1 computer vast via kabel aangesloten
en 2 laptops via draadloos draytek.
Alle drie de computers windows xp pro
Werkt perfect, geen firewal aanstaan.

Dus dat moet bij jou ook gaan werken.
Blijft alleen de vraag nog over hoe sluit jij twee computers aan op het surfboard.

Werkt multikanel niet met een mac adres wat je misschien moet klonen....ik vraag maar hoor.
 
Laatste keer, ik sluit GEEN 2 computers aan tegelijk op het surfboard, we zetten het modem uit, sluiten de kabel over naar een APPLE IMAC en dan zetten we het modem weer aan, daarna de APPLE IMAC en voila die heeft dan gewoon internet, doen we dit alles hetzelfde maar dan met de gewone Windows XP pc dan krijgen we helaas geen verbinding, de netwerk adaptor krijgt ergens vandaan een zeer vreemd ip nummer in de range van 192.168.nogwat.nogwat en daarmee kan hij niks, dit valt niet te herstarten en dit valt niet weg te halen, ja dat laatste lukt maar dan komt hij met een invalid ip van 0.0.0.0
We hebben het net opgeven daar we net een nieuwe schone installatie hebben gedaan, en zowaar we hebben NOG STEEDS GEEN VERBINDING daar windows gewoon met dezelfde ip waarden aankomt.
Ik zal die link eens lezen zo.

Dat QOS hebben we ook in alle mogelijke manieren geprobeerd, helaas gaf dat ook geen oplossing, meneer gaat maandag die mensen bellen en er eens flink naar schelden, alhoewel hun ook niets te verwijten valt.
 
JJW,

Is het een onboard netwerkkaart? Zo ja zou je deze eens kunnen uitzetten en er een externkaartje in kunnen plaatsen.

Als het al een extern kaartje is plaats het dan eens in een ander slot.

Je kunt via 192.168.100.1 in je configuratie van je motorola komen, gewoon even typen in de adresbalk van je explorer.

En je schrijft zonneschijn niet zoals jij het in jou spreuk hebt staan, of is dat met een bedoeling:eek:
 
We hadden al bedacht dat het mischien door de onboard lan komt, mischien dat deze geen mac adres afgeeft aan het modem, we zoeken verder.
We plaatsen van de week een pci lan want als het daar allemaal aan gelegen hebt, nou ja.
Je hoort het wel.
Mijn spreuk zal ik aanpassen, nooit niet gezien, ik typ wel eens sneller als dat ik lees, vervellend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan