Het spijt me om te zeggen dat ik niet weet wat een com21 modem is, de provider is Quicknet (multikabel) en de situatie is al volgt, modem aangesloten en aangezet, die meld zich keurig aan als ik de leds mag geloven, daarna pc aangezet. so far so good, helaas krijgt de pc geen adres van het modem, de instellingen van de netwerkconfiguratie staan allemaal op autodetect dus dat gaat ook goed, de ipconfiguratie heb ik vanmiddag wel 20 gerenewd en de chache geleegt van de dns tabellen maar helaas wil het maar niet lukken, de pc blijft zeggen, invalid ip adres 0.0.0.0.0, ja na een tijd, dan komt hij spontaan met een ip adres 192.254.7.xxx waar hij dat adres vandaan tovert is voor ons een raadsel, het is niet van het modem, we denken dat het mischien aan de firewire kaart ligt alhoewel die vanmiddag is uitgezet in apparaatbeheer, mieschien als we hem eruit halen dat het voorbij is maar dat vindt ik ver gezocht.
Het modem is goed, de apple pc ernaast doet het wel, mischien is er een truc qua modem uit pc uit, eerst modem weer aan dan pc aan, de modems werkten vroeger allemaal met macadressen vanuit de pc toch?