kabelverbinding op laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
ik heb een pc en een laptop;

Op mijn pc werkt internet zonder problemen.
Wanneer ik de kabel verplaats naar mijn laptop kan ik niet meer op internet. Deze verbinding heeft wel gewerkt, maar laat het nu afweten.
Ook als ik een dag wacht van opnieuw op internet te geraken, lukt het me niet. Ik krijg geen foutmelding... Als ik bij netwerkverbindingen kijk, zie ik wel dat de netwerkverbinding werkt, maar ik kan er niet mee op internet. De instellingen van de laptop en de pc zijn allemaal hetzelfde...

Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen?

Alvast van harte bedankt voor het meedenken.
Grtz
Megarainman

(ps: ik werk met win xp home NL)

Misschien ook handig om te vermelden welke provider je hebt

Op de laptop zal je wel een ander ip adres hebben.

Kijk bij beide comp. wat het ip adres is, ga naar start > uitvoeren.
Typ hier cmd

Nu kom je in msdos, typ hier ipconfig.klik op enter

Nu kan je het juiste ip adres, standaardgateway ,subnetmasker zien.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Op de laptop zal je wel een ander ip adres hebben.

Kijk bij beide comp. wat het ip adres is, ga naar start > uitvoeren.
Typ hier cmd

Nu kom je in msdos, typ hier ipconfig.klik op enter

Nu kan je het juiste ip adres, standaardgateway ,subnetmasker zien.

groetjes speedtouch

heb dit geprobeerd, maar geen resultaat.
Dus op laptop ip-adres, subnetmasker en standaard-gateway ingevuld zoals op gewone pc.

Heb ook al geprobeerd door ip-adres te releasen en dan te hernieuwen, maar dit werkte ook niet.

Ik zie dus in netwerkverbindingen dat hij werkt, maar wanneer ik internet open, krijg ik de melding dat ik offline aan het werken ben...

Alvast bedankt voor de hulp
Grtz
Megarainman

Staat boven in de explorerbalk bij Bestand toch geen vinkje voor ????Off line werken

Geplaatst door speedtouch
Staat boven in de explorerbalk bij Bestand toch geen vinkje voor ????Off line werken

nee, staat niet aangevinkt...

ook pingen naar een website lukt niet...

ben beetje ten einde raad, heb al alles geprobeerd...

Bedankt om mee te denken, Speedtouch!!!

Laatst bewerkt:
In dat geval kan je beter een nieuwe verbinding maken, Plug de kabel van het modem in de laptop,als je een cd van de provider hebt maak dan hiermee een nieuwe internetverbinding met evt de wizard netwerkverbindingen.

Ik hoor het wel of het lukt.

groetjes speedtouch

Ik heb dezelfde provider en hetzelfde probleem. Onze beide laptops kunnen niet online met onze verbinding van de vaste pc :(

Crackslack welkom op helpmij.

Heb je al gekeken naar de instellingen bij IE , kijk even op de Site Telenet voor de juiste instellingen.

groetjes speedtouch

Alles in juist ingesteld zo te zien maar het probleem doet zich nog steeds voor :(

De pc vindt wel verbinding, geeft ook een verbinding aan en de klok loopt ook door, maar IE geeft nog steeds aan ' kan pagina niet vinden'

Vergelijk de gegevens eens met de pc :

Ga naar start > uitvoeren > typ cmd
In het dos venster typ je: ipconfig

Controleer het ip adres > subnet masker > standaardgateway.
Sluit daarna de utp kabel op je laptop en herhaal de procedure.

De laptop moet het zelfde adres hebben , zoniet stel hem dan in, net als de pc.

groetjes speedtouch

Alles uitgevoerd zoals gezegd, beide computers hebben dezelfde gegevens staan , maar kan de pagina nog steeds niet vinden. :(

Kan het liggen aan het feit dat mijn vaste pc en laptop een verschillende ethernet adapter hebben?

Ik ben ten einde raad :rolleyes:

Kan iemand mij uitleggen waarom dit vraagstuk als opgelost staat terwijl Crackslack zegt dat hij/zij ten einde raad is ?

De thread is van iemand anders die hetzelfde probleem had, maar zij heeft het probleem kunnen oplossen, ik nog niet :(

Groetjes
xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan