Kaders niet in het veld geplaatst (Websites)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Sinds ik overgegaan ben naar Vista en breedbeeld valt mij op dat bepaalde sites hun teksten niet meer in hun kaders gevuld krijgen. Soms mis je hele teksten of lopen ze dubbel.

Heeft dit met de webmaster te maken of kan ik er zelf nog wat aan doen?
 
Het ligt aan het ontwerp van de site, daarbij is soms geen rekening gehouden met breedbeeld.
Wat je eventueel kunt doen, is de browser niet schermvullend openen, door de breedte aan te passen komen de kaders weer meer op hun plek.

mvg leo
 
Dacht al dat het aan mijn breedbeeld lag, toch jammer dat veel sites (ook een beetje bij HELPMIJ) niet aangepast zijn aan breedbeeld formaten. Soms erg storend zoals in Photoscape, je mist nu een hoop woorden.

Maar hoe verander je browser ......tekst?
 
tekstmodus voor browser hoeft niet echt.
Gewoon het formaat aanpassen.
Door het venster van de browser smaller te maken heeft dat het effect alsof je geen breedbeeld hebt.
Kijk maar eens naar het effect op helpmij.
 
Dat heeft geen enkel effect. De tekst van de kadertjes van bijvoorbeeld Photoscape worden wel kleiner maar de ontbrekende letters blijven, lijkt me ook logisch.
 
Wanneer je deze site bedoelt snap ik op dit momnt niet zo goed wat er aan de hand.
Ik zo op het eerst gezicht denken dat deze gecentreerde site geen breedbeeld probleem zou opleveren.
Ik heb hier geen beschikking over een breedbeeld.
Vanavond kijk ik even thuis hoe dat er uitziet met breedbeeld.
 
Je hebt de juiste site. Maar je moet eens kijken in het programma en dan kijken naar fotobewerking. Foto in kader plaatsen en dan zie onderaan oekrondin zonder H en G. Toch wel staat afgeduid als toch we

Zo is dat met veel meer sites. Je mist gewoon hele teksten in kaders.

Bij Helpmij vind ik het weer vreemd dat sommige teksten kleiner zijn afgebeeld zoals......tips en handleidingen of software.

Dezen staan een stuk kleiner afgebeeld.
 
Laatst bewerkt:
bij mij opent het toch ook allemaal normaal hoor...
op de 17" en de 22"
misschien kan je even een screenshot toevoegen om je probleem te verduidelijken...

welke browser gebruik je trouwens?
 
het lukt mij even niet een goede screen te maken, ben er mee bezig, maar sommige letters vallen echt weg.

heb een 20 inch scherm breedbeeld
 
Zie screenshot en kijk naar HOEKRONDING EN KIJK WEL.

Je ziet hier de h en g bijna wegvallen en de L helemaal.
 

Bijlagen

  • Kader.jpg
    Kader.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 40
Maar je moet eens kijken in het programma en dan kijken naar fotobewerking. Foto in kader plaatsen

Ik kan dit niet vinden op de site, of bedoel je in het programma zelf?
 
Ja in het programma zelf hij is klein maar kijk eens naar rechts,
TOCH WE
de L ontbreekt
 
De screenshot is niet echt duidelijk, althans ik kan niet terug vinden wat je bedoelt.
Het lijkt me wel om het programma zelf te gaan, dat staat los van eventule fouten die je in je browser ziet.

Hier hebben dit soort fouten w.s. te maken met het feit dat dit programma taalpaketten heeft, die door vrijwilligers gemaakt zijn.
Een andere oorzaak kan trouwens zijn, dat je de grootte van het standaardlettertype, of het lettertype zelf van Vista veranderd hebt.

b.t.w. Vistaheeft trouwens een aardig screenshot programmaatje aan boord, waar mee je o.a jpg's kan maken,
knipprogramma

Misschien lukt het om een screenshot van een "foute" site te maken?

mvg leo
 
Of kijk even nu naar DE telegraaf. DE BELEGGERS

De letters g zijn onder een beetje afgekapt.
 
Helemaal rechts staat

TOCH WEL

Maar de L zie je niet

Bij de Telegraaf ontbreken licht de onderkantjes van de G van beleGGers.
 
Ja in het programma zelf hij is klein maar kijk eens naar rechts,
TOCH WE
de L ontbreekt

Ik zie het, dat ligt vrijwel zeker aan ruimte gebrek voor de vertaling, maar dat staat dus helemaal los van van de weergave van websites.
 
Maar hoe komt het dan dat bij mijn oude 15 inch scherm niet breedbeeld wel alles past?

Ook even gekeken naar de telegraaf?
 
Ps hoe gebruik je zo'n knipprogramma dan? Zie die pen nergens staan?
 
Helemaal rechts staat

TOCH WEL

Maar de L zie je niet

Bij de Telegraaf ontbreken licht de onderkantjes van de G van beleGGers.

Een linkje naar wat je bedoelt zou handig zijn:)
Dat is een foutje van de webmaster, die te weinig regelruimte heeft genomen voor de twee regels van de kop.
 
Klopt van de telegraaf zie ik nu ook op mijn oude scherm.

Maar welke link bedoel je nu?

Maar van die vertaling klopt niet van je want die is bij mijn oude scherm wel goed.

Dat knipprogram hoe krijg ik dat?

Zit bijna bij je tweede link......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan