Kaders niet in het veld geplaatst (Websites)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ps hoe gebruik je zo'n knipprogramma dan? Zie die pen nergens staan?

Die pen is een voorbeeld, daarvoor heb je een teken tablet nodig. hetzelfde kan met de muis.
als je op de linken klikt krijg je per onderdeel uitleg.
 
Ben je al dankbaar voor al je uitleg, maar heb je veel verstand van schermen? Ik heb nu al het 3e scherm en ben nog niet tevreden. Vind het breedbeeld scherm niet mooi genoeg. Heb er eentje van Dell 20 inch. De letter L is wat groenig. Boven is ie donkerder dan onder en ja niet zo glanzend als een laptop......
 
Dat knipprogram werkt goed hiervoor mijn DANK!
 

Bijlagen

  • Kader.jpg
    Kader.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 20
Ikzelf heb sinds kort een 22" samsung waar ik behoorlijk tevreden over ben.
Ook een oudere philips 150p, indertijd een topper, maar een wereld van verschil.
Ik heb prima dell schermen gezien, maar ook mindere types.
Wanneer je een volgend scherm koopt kun je wensen op helpmij posten, dan krijg je vast een gedegen advies over wat te kopen.
Bij monitoren is voor een behoorlijk gedeelte ook een kwestie van smaak.
Een glanzend scherm zoals jij wil, kan heel mooi beeld geven, maar veel mensen willen dat niet omdat je bij een beetje licht al snel naar je eigen hoofd zit te kijken...
 
Komt inderdaad door de vertaling....zie ik nu ook Nederlandse woorden zijn vaak langer. But....weet jij of je een breedbeeld formaat ook kunt omzetten naar een 4/3 formaat/
 
Ben al lang op zoek naar iemand die veel verstand heeft van schermen. Heb dus nu mijn derde scherm van Dell 20 inch breedbeeld. Het valt op bij deze nieuwe lichting dat men weer kiest voor een iets gelere weergave (minder wit). Voordeel is dat je minder stippeltjes ziet. De kleuren zijn iets te fel. Vooral groen. Als je goed kijkt zie je dat boven het scherm donkerder is dan onder. Dit vinden Engelse reviewers ook. Waarom Dell hiervoor kiest weet ik niet. Overigens dacht ik dat Dell schermen Philips schermen zijn maar dat weet ik niet. Heb nu een 2009W scherm.
 
Daar zou ik mijzelf niet voor opwerpen. Wat ik weet, weet ik van testen lezen en internet. en in winkels etc naar schermen kijken.

Jij bent bji het lezen van reviews vast tegen gekomen, dat de goedkopere schermen een minder goede lichtverdeling hebben, waardoor er m.n. aan de onderkant (waar de lichtbuis zit) een lichter beeld is, of zelfs overstraling.
Duurdere schermen hebben soms twee lichtbuizen.

Aan kleurstelling van de monitor kun je trouwens zelf ook veel doen.
Voor echt goede kleuren (DTP en professioneel fotowerk) moet je, naar wat ik lees, toch nog steeds naar de prijzige schermen.
 
Dit zou een tnt scherm zijn?. Dat zul jij ook bedoelen. Waarschijnlijk zal het met de lamp te maken hebben. Toch valt het meer op bij de nieuwe dan bij de oude. Bovendien is deze 100 euro duurder. Ruim 300 euro. Maar ik ben blij met je reacties. Het zal mijn teleurstelling misschien minderen en anders moet ik op cursus bij JOUW link..(wel iets voor mij moet ik zeggen)
 
Weet jij trouwens of het mogelijk is je breedbeeld instelling om te schakelen naar een 4/3 scherm zoals bij een TV?
 
Beste Leofact weet jij misschien ook hoe het komt dat bij mijn nieuwe Dell de letters niet egaal zwart zijn, maar groenig en soms met een rode gloed. Je begrijpt dat ik dit zeer irritant vind.
 
Helaas weet ik niet zo één twee drie waarom de letters niet zwart zijn, maar dat hoort niet.
De ultrasharps van dell moeten toch tot de betere schermen behoren.

Mogelijk iets met de instellingen.
Wannneer je een screenshot plaatst van wat je bedoelt, kunnen we zien of het beeld wat de videokaart weergeeft goed is (of niet).
 
Ga het proberen met de screenprint.

ps mijn vorige scherm staat hier ook nog met dezelfde videokaart en deze heeft het niet.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Soms wordt het beeld ook zwart. Er staat dan:

BEELDSCHERM STUURPROCES WERKT NIET GOED.
 
Soms wordt het beeld ook zwart. Er staat dan:

BEELDSCHERM STUURPROCES WERKT NIET GOED.
Gewoon keurig zwarte letters.
Heb je de monitor via dvi of vga aangesloten?
En staat de resolutie op de standaard resolutie van de monitor ingesteld?
Zit er bij de monitor niet een kleuren kalibratie programmaatje?
Misschien ook de monitor driver opnieuw installeren, daar je daar soms een foutmelding van krijgt.
 
Nou niks keurige zwarte letters. heb mijn tweede scherm hier naast me staan en het verschil is heel duidelijk. Met name de letters i l n Deze kleuren aubergine/groen. Op mijn rechterscherm is ie echt diepzwart. Dat geldt ook voor deze site. Maar er zijn andere sites met andere lettertypes waar je het minder of niet ziet. Met Word heb ik het ook.

Mijn monitor is aangesloten met een witte aansluiting (geen blauw dus)
Resolutie is 1680 - 1050
DTP 120
32 bits
Ati Radeon HD 2600 XT
Kalibratie (is geloof ik dat rechthoekje dat in het beeld zweeft zonder kabel?) Dat heeft ie en die kleuren zijn goed (beter dan de oude)
Driver opnieuw instellen heb ik nog niet gedaan.

Toch hoop ik echt op een oplossing.....:(
 
Ik bedoelde dat de videokaart gewoon zwarte letters geeft, en het dus inderdaad aan de monitor(instellingen) ligt.

Zit er op de monitor een functie dynamisch contrast? wanneer je die aan hebt staan, gaat het mogelijk beter als die uitstaat.

Kalibreren is een proces waarbij je stap voor stap een aantaal monitor instellingen bij langs loopt aan de hand van testbeelden, om tot de beste weergave te komen.
Zo een programma wordt nogal eens meegeleverd, van Dell weet ik dat niet, maar dat zou dan op de cd moeten staan.
 
of de videokaart gewoon zwarte letters geeft? Dat begrijp ik niet.

dynamisch contrast heb ik uitgezet maar helpt niet

kalibreren.....hmm moet ik nog even naar zoeken. Had wel een site waar ik wel wat heb bekeken.... maar echt deze tekst is niet om aan te zien.

Zwart is bij sommige letters groenig en aubergine.

Ik hoop dat wij eruit kunnen komen. Mijn dank blijft groot
 
Als het screenshot ook groene letters had gegeven, dan had het niet aan je monitor gelegen, maar aan de instellingen van de kaart.
Dat dit niet zo was bleek ook uit het feit dat de andere monitor gewoon goede letters gaf.
Geen dynamisch contrast optie?

Als wij er niet uitkomen (of een andere helpmij-er), dan is er nog altijd de mogelijkheid om met Dell contact op te nemen.
 
Dynamisch contrast heb ik uitgezet.

Had eerst twee schermen tegelijk aanstaan, maar dat kon die kaart volgens mij niet aan. Maar afzonderlijk van elkaar had het vorige scherm Dell 2007 pikzwarte letters. Nu is dit scherm sowieso wat zachter maar dat de letters l i n aubergine groenachtig kleuren is erg irritant. Dell bellen kan maar ik hoop dat wij eruit komen......weet je nog een oplossing. Ik neem aan dat er geen verkleuring mag plaatsvinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan