Kan één site niet openen!? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een wel heel vreemd probleem; ik kan één site niet openen, t.w.: www.heemlanden.nl. Bij mijn buren die ook op hetzelfde Kpnglasvezelnetwerk zitten, werkt deze site prima! Als ik mijn smartphone hier thuis op wifi heb staan, kom ik ook niet op deze site, haal ik hem van de wifi af en zet het op 3G, dan loopt de site als een zonnetje.

Ik heb inmiddels 3 keer mijn modem op fabrieksinstellingen gezet, ook mijn genexis glasvezelmodem gereset; gisteren mijn computer geformatteerd en opnieuw opgebouwd -resultaat: ik kom nog steeds niet op deze site. Als ik naar voornoemde site ga, krijg ik deze mededelingen:

Dit programma kan de webpagina niet weergeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Uw computer is niet met internet verbonden.
•Er zijn problemen op de website opgetreden.
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:

Controleer de internetverbinding. Probeer een andere website te bezoeken om er zeker van te zijn dat de computer met internet is verbonden.
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina

Al deze mededelingen gaan hier niet op. Ik kan verder zonder enig probleem alle andere sites openen. Snap er totaal niets van :confused:!

Heeft iemand een idee? Alvast dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste test:
a. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k nslookup www.heemlanden.nl
Kijk of je een antwoord krijgt met het ip-adres erin van www.heemlanden.nl
b. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k nslookup www.heemlanden.nl 8.8.8.8

Als je bij a. geen ip-adres krijgt van www.heemlanden.nl maar wel bij b., dan moet
je eens vermelden welke DNS-server er bij a. genoemd is. Is dat het LAN ip-adres van je router, dus niet het ip-adres van de DNS-server die je provider beschikbaar stelt, dan zal je router problemen hebben met het resolven van het ip-adres van www.heemlanden.nl
In dat geval kun je 2 dingen doen:
a. Op je pc (en evt. ook iphone) instellen dat de DNS-server die van Google moet zijn (dus 8.8.8.8) óf
b. je moet (als dat met jouw router mogelijk is) om 8.8.8.8 via DHCP als DNS-server toe te kennen ipv. het LAN ip-adres van de router.

[Ter illustratie: www.helpmij.nl wordt door mijn router slecht geresolved. Ik heb dus in mijn pc 'hard' aangegeven dat de DNS-server van Google moet worden gebruikt (=8.8.8.8).]

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@ Bertus ik denk niet dat dat uitmaakt. Ik heb die namelijk wel en ook aanstaan en ik kan de site zonder problemen openen.
Ik denk eerder dat een programma zoals bijvoorbeeld: Malwarebytes Anti-Malware hem tegen houd. Als dat zo is dat krijg je wel eerst een melding dat hij geblokkeerd word.

Dank voor jullie antwoorden! Alsof de duvel ermee speelt, kan ik nu ook geen mail meer ontvangen :evil: Het lijkt dat de KPN nu een ander probleem heeft: http://storingsoverzicht.nl/2011/kpn/storing-e-mail-2/comment-page-8/#comment-6742

Ik heb beide testen gedaan:

Eerste test:
a. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k nslookup www.heemlanden.nl
b. Doe [Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k nslookup www.heemlanden.nl 8.8.8.8

Beide keren krijg ik gewoon een antwoord. Of en wat dat betekent, daar heb ik geen idee van :o

Verder heb ik wel Iobit Malwarefighter aanstaan. Als ik die uitschakel, kan ik de site ook niet openen!

Het vervolg: net contact gehad met KPN glasvezel: Het gaat nog iets verder. Volgende week maandag komt een monteur van de KPN glasvezel bij mij thuis kijken wat het probleem is. Ze denken dat, of de Genexis glasvezel router, of mijn Thomson modem kapot is en een fout signaal afgeeft. Dus maandagavond hoop ik te kunnen melden dat het probleem is opgelost...

Opgelost!!

Via de organisatie die de site host, kreeg ik de volgende mededeling:

"Uw IP adres was in de IP-blocker terecht gekomen"

Inmiddels is de blokkade opgeheven en kan ik de site weer normaal bezoeken :D

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan