Kan 9 van de tien sites niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van alles al geprobeeerd (dank voor de tips) maar nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.
Nog steeds kan ik 8 van de tien sites niet binnenhalen
(balk wordt heel langzaam blauw tot de helft en breekt dan af).

Tja.
Ik denk meteen aan onderhoud, dwz verwijderen van overbodige bestanden.

In de Explorer Extra>Internetopties>tabblad algemeen>onderdeel tijdelijke internetbestanden>bestanden verwijderen & cookies verwijderen

Voor de hele pc: defragmenteren (beter nog Windows onderhoud) bij voorkeur na opstarten in veilige modus.
Dit moet je zowiezo iedere week een keer doen voor ongestoord werken op je pc.

Maar wellicht ligt je probleem toch ergens anders aan.

Denk bijvoorbeeld aan spyware. Zie topic aldaar.

Sucses.

dank voor je advies, beide gedaan maar nog steeds zonder resultaat.

Chimp,
Je gebruikt Windows 98, je zit op kabel (welke provider?) en je gebruikt Internet Explorer (welke versie ?)
Met welke programma's houd je de PC 'schoon' ? Ik bedoel dus vrij van: virussen, spyware, hijackers, etc

Als je op C klikt: hoeveel vrije ruimte heb je nog?

Groetjes
falco

Heb je chello, want hier in rotterdam is het helemaal mis met chello (ik kan ook op een heleboel sites niet komen)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo
Heb je chello, want hier in rotterdam is het ook helemaal mis met chello (ik kan ook op een heleboel sites niet komen)

Dat was vanavond in het noorden ook met Essent :( :(

Provider is Casema en heb IEQ824145 en Microsoft IE 6SP1. Gebruik NAV 2003 en Ad-aware 6.O.
Wat bedoel je precies met kijken hoeveel ruimte ik heb op de C schijf ? Heb nu ook af en toe dat hij google niet opent en dan na een tijdje weer wel. Blijft vreemde zaak.
Groetjes,
Gerard

Hi Gerard!
NAV is O.K. en ook het gebruik van AdAware (als je regelmatig update! + scant!)

Met het vrije ruimte bedoel de ik je schijf: xxxGB waarvan xxx in gebruik.

Met IE 6 had ik ook moeite (met ME). Was niet echt weg van dus ik zit nu weer ‘lekker’ met IE 5,5.
Download een aantal extra beveiliging progjes, ik geef je hier wat links. Na installatie direct updates downloaden!!!
1-Spyboot: gratis, werkt ook in het NL. Regelmatig updaten en liefst dagelijks laten scannen: http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download
2-SpywareBlaster: gratis, ook regelmatig update downloaden. Na downloaden updates: klik Select All en vervolgens kli: Protect Against… (geen scan maar bescherming) : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
3-SpywareGuard: gratis, download updates. Beschermt, geen scan nodig.
http://www.wilderssecurity.net/spywareguard.html
Maak dagelijks de volgende mapjes leeg (alle staan in Windows): Cookies, History (of Geschiedenis), Recent, Temp en Temporary Internet Files.
Defragmenteer minstens 1x per week.
Kijk ook even in jou mapje: Downloaded Program Files. Staat daar iets vreemds? Verwijder deze.

Groetjes :D
Falco

klik op extra, opties/beveiliging en zet alles op standaardniveau.

opnieuw opstarten en daarna moet het goed wezen.

Geplaatst door Chimp
Kan negen van de tien sites die ik wil bekijken niet openen.

Nu alle beredeneerde gokken naar de oorzaak niets hebben opgeleverd zou het misschien een idee zijn om te vertellen welke sites je wel kan openen en welke niet. Maakt niet uit of het 8 of 9 van de tien zijn.

Wat laat zich niet openen? Zijn het bepaalde sites, ik bedoel niet bepaalde adressen maar bijvoorbeeld sites waar JAVA of aXtive-X in zit?
Of is het willekeurig? drie sites wel, dan eens een paar niet, dan weer een wel, enzovoort?

Uit eerdere berichten begrijp ik dat je de instellingen bij IE niet hebt staan op 'hoogste veiligheid' en dat je ook niet hebt opgegeven (al dan niet per ongeluk) dat alleen kinderveilige sites worden toegestaan.

Daarom is weten wat er wel en wat niet wordt geopend van belang om een oplossing te zoeken.
Of om te weten als het willekeurig gebeurt.

Plaats eventueel ook eens een plaatje van de melding die je krijgt als een site niet wordt geaccepteerd. Of wordt alles geaccepteerd en gedownload maar krijg je niets op je scherm?

De mogelijkheden zijn legio, dus er zullen wel mensen reageren juist vanwege mijn vragen. Maar als die antwoorden niet helpen moet je je niet laten verleiden om deze mail te negeren. Plaats dan toch maar je antwoord svp.

Ron, is gewoon willekeurig. Langzaam wordt eenderde van de onderste balk blauw en hij geeft gewoon aan dat hij bezig is met het openen ervan maar dan stopt het en gebeurd er gewoon niets. Veranderen van beveiligings niveau maakt ook geen verschil.
Enige waar ik aan zou kunnen denken is dat bij Geavanceerd iets wel of niet aangevinkt zou kunnen zijn wat de oorzaak is want zou het anders echt niet weten. Blijft erg vreemd.
Groet,
Gerard

Nog wat beredeneerde gokken:
Gerard, misschien veel werk, maar kun je een lijst plaatsen van wat wel en wat niet aangevinkt staat bij Internet Opties\Geavanceerd ??
Uit eigen ervaring: IE6 is wat ‘moeilijker’ met sommige sites.
En nog wat:
1- Bij Internet Opties\Algemeen\tabje Instellingen = wat staat aangevinkt en hoe groot is je mapje tijdelijke Internet-bestanden?
2- Gebruik je ook een firewall? Zo ja welke?
3- Laatste (dubbele vraag): ga naar Start\Instellingen\Configuratiescherm\Systeem kies tabje Prestaties.
Wat staat bij Status\Geheugen? Hoeveel MB RAM ??
Klik vervolgens daarna op: Virtueel geheugen. Wat staat in de volgende venster aangevinkt?

Grtz
Falco

Falco, maak dat lijstje nog wel maar gebruik geen firewall. Bij instellingens staat 'automatisch' aangevinkt bij wanneer moet er op nieuwe versies van pagina's worden gecontroleerd en te gebruiken schijfruimte 124 MB. Bij virtueel geheugen staat, geheugen 192 MB Ram,
68% beschikbaar, 32 bits, schijfcompressie niet geinstalleerd en er zijn geen pc.kaartsockets geinstalleerd. Als ik op virtueel geheugen click zie ik dat windows de instellingen van het virtuele geheugen laten beheren staat aangevinkt en de rest staat grijs afgedrukt waar ik niet op kan clicken (C:\3167MB), Min.0 en Max.0 ). Heb een Pentium III, 64 Mb geheugen maar kennis van me heeft er, meen ik me te herinneren, 125MB extra geheugen ingeplaatst maar paar weken geleden heeft dat extra geheugen de geest gegeven (en is verwijderd) en is door een kennis van me alles opnieuw geinstalleerd. Lijstje maak in nog en bedankt nogmaals voor je hulp my friend !
Groetjes,
Gerard

Hi Gerard!
Ik weet niet als het link van Sigma werkt bij jou. Volgens mij gebruik jij Norton 2003 en dat link is voor 2004.
Ik vroeg over firewall omdat soms kunnen ze 1 of andere site blokkeren. Ik gebruik bijv. SpyStopper. Had hierdoor problemen met update van Norton en Microsoft.
Bij Internet Opties: automatisch is O.K. De rest hoeft niet aangevinkt te worden.
Probeer toch om de inhoud van mapje Tijdelijke Internet bestanden te verhogen.
Dus geen 124 MB maar 2 of 3x groter. Vergeet niet om regelmatig deze mapje ook leeg te maken!!
Systeem: je brengt me beetje in de waar: zit nu 192 MB RAM of is dat 64 + 125 ?
Whatever, Bij Virtueel geheugen verander dus het beheer. Je vinkt dus zelf beheren aan en vervolgens vul je bij de Min en de Max = 480 MB in.
De uitgangspunt is dus: 2½ x je MB RAM geheugen.
Klik op toepassen, je krijgt een melding van Windows..bla..bla.. en je moet de PC opnieuw opstarten.

Kijk nu als een en ander beter werkt.

Grtz :D
Falco

Falco, laatste gedaan maar zonder succes.
Is overigens 64 plus 125MBal begrijp ik ook daar niets van als hij 192 aangeeft maar dat zal wel aan mij liggen. Waar vindt ik touwens dat mapje tijdelijke internet bestanden ? Moet verhoogd worden en regelmatig geleegd worden ?
Groetjes,
Gerard

Kijk mijn bijlage.
Dus Extra\Internet Opties\Algemeen\klik op Instellingen
dan kom je daar.
Daar zit nog een tabje: Bestanden weergeven. Als je op die klikt dan opent nieuwe venster. In dat venster: alles selecteren en vervolgens = verwijderen.
Ik doe dat minstens 1x per dag.

Bijlagen

Chimp,

Om het probleem duidelijker te krijgen eerst de volgende samenvatting.

Als je het internet opgaat en een bepaalde pagina aanvraagt krijg je die soms wel en soms niet. Als je bijvoorbeeld helpmij vraagt moet je soms wel drie of acht keer proberen voor je met helpmij verbonden wordt. Maar IE begint wel iedere keer, want de statusbalk wordt deels blauw.

In dat geval is wat Falco schrijft mogelijk de oplossing, maar kan je ook kijken of alle stekkertjes (naar modem of kabelmodem) er wel goed in zitten, eventueel eens proberen met een kabeltje van de buren.
Wanneer je echter altijd helpmij op kan en alleen bij andere (willekeurige sites) problemen hebt, moet je eens kijken of je (zie uitleg Falco) certifikaten gebruikt.

Maar eigenlijk verwacht ik toch meer dat het een software probleem is. Je gebruikt geen firewall, hier wel handig want het sluit een mogelijke oorzaak uit, maar toch onverstandig. Via www.sygate.com kun je een gratis firewall downloaden (wel even opletten dat je blijft bladeren naar de gratis versie).
Daar echter zit het probleem niet, want je gebruikt nog geen firewall. Zou het kunnen dat je twee virusscanners actief hebt? Mogelijk 1 vanuit CMOS en 1 als software? Of 2 software. Die zoeken vaak 'ruzie' met elkaar en dan werkt er niks of weinig. Als dat het geval is de oudste virusscanner uitschakelen.

Als voorgaande ook niet van toepassing is toch eens hijackthis en ad-aware downloaden want dan staat er wellicht programmatuur op je schijf die je poorten blokkeert of ongewenst gebruikt. Voor meer info over deze programma's zie de betreffende topics op helpmij.

Had ik je eerder al gevraagd/geadsviseerd om je schijf te defragmenteren? Want veel problemen met MS programma's worden veroorzaakt door een versnipperde schijf, zelfs als er nog genoeg vrije ruimte over is op de schijf. Doe dat in veilige modus (dan staat er niets meer aan of online waar je last van kan hebben) en oefen enig geduld als je het niet eerder of lang geleden hebt gedaan. Kan dan best wel eens een dag duren (advies: start voor het slapen gaan, zet je monitor uit en kijk de volgende dag of het programma al klaar is. Niet klaar: kijk of je hd-ledje nog steeds knippert, zo ja dan is het programma nog bezig).

Als het probleem is opgelost en je weet hoe of waardoor, vertel dat dan hier zodat andere gebruikers met hetzelfde probleem er iets aan hebben. En afvinken natuurlijk.

Als het probleem niet is opgelost ga ik verder denken en zoeken.

Tijdelijke bestanden iedere dag verwijderd maar maakt ook niets uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan