Kan andere pc's niet in map netwerk vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ holio, je mag niet mee liften op een ander mans zijn vraag, je kan ook naar chat.helpmij.nl, daar kan je je ook je vraag stellen.

@ Topic-starter,
Welke windowsen hebben de andere pc's?

De windows 7 zien mekaar allemaal(dan zou je ze ook in een Thuisgroep kunnen doen).

dat lukt ook niet want ik kan de andere pc niet vinden de de bestaande thuisgroep ook niet

Oké doe de link in de vorige post van mij eens na lopen en controleer of het klopt, anders zou ik zeggen installeer Hamachi, dat is een handig tooltje om toch je netwerk te maken, Ik heb zelf: Windows 7 Windows XP(2x) in een netwerk wat normaal ook slecht tot niet gaat lukken, maar het werkt hier vloeiend.

maar dat is het probleem niet maar ik kan gewoon uberhaubt de andere pc niet vinden dat mac komt later eerst de andere windows..

Je hebt bij alle windows 7 in netwerk centrum een huisjes staan en geen bankje waardoor je er niet in komt, omdat dan delen uitstaat.

Controleer op de Windows 7 computers of bij Configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Thuisgroep. Controlleer of bij elke computer dat goed staat ingesteld. Probeer anders via de aangegeven hoofdcomputer een wachtwoord te achterhalen, waarschijnlijk moet je eerst een wachtwoord achterhalen van die computer voordat je in de Thuisgroep kunt kijken.

Ik had eenzelfde probleem gisteren.

Ik kan de thuisgroep die al bestaat niet vinden..

Oke, heb je überhaupt wel een Thuisgroep gemaakt? Dit kan je vinden als je rechtermuisklik doet op Computer en naar Eigenschappen gaat in Windows 7. Daar moet het staan onder 'Computer,Domein en Thuisgroep settings.' of iets dergelijks.

Ik zit op het moment op een Windows XP machine en kan geen toegang krijgen tot een Windows 7 machine.

Ja er is al een thuisgroep

Oke, heb je dit gecontroleerd op alle computers?

Zoja, dan kan het ook een probleem met de verbinding zijn tussen de computers.
Ik ga ervan uit dat er vanaf je Modem een Router tussenzit. Misschien staat er iets fout ingesteld in je router waardoor ze elkaar niet kunnen zien.

Verder kun je ook nog proberen bij alle computers de thuisgroep te verwijderen (gewoon de naam weghalen bij opties.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan