Kan bestanden niet van naam veranderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo,

Als ik opgeslagen bestanden van naam wil veranderen, dan geeft ie na het rechts aanklikken en naam wijzigen aan: door het wijzigen van de extensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar.... wilt u wijzigen ja/nee.

Nu moet ik `m onveranderd laten staan of wijzigen, maar dan kan ik deze niet meer gebruiken.
Hoe kan ik deze instellingen veranderen?...ik werk nu met xp-home, mijn vorige pc had ik 98se en daar had ik nix geen problemen met namen wijzigen.

Mappen van naam veranderen kan wel, foto`s, mp3 en b.v. filmfragmenten niet... rara hoe kan dit?

groeten Gert

Je kunt best de extensie aanpassen, alleen kun je er dan niet altijd op dubbelklikken om het te openen. Je kunt daarna de extensie gewoon terugveranderen.

Maar met welk doel wil je de extensie veranderen?

Je begrijpt me niet helemaal, als ik b.v. een mp3 heb binnengehaald en deze staat in een map op mijn harde schijf....dan word deze bij mij weergegeven met een logotje van winamp....dus klikken en hij speelt in winamp af....prima

Alleen onder dit winamp logo staat vaak de text hoe het nummer heet b.v. andre hazes met de vlieger

In sommige gevallen staat er een rare text oder b.v. track 3....dan wil ik dit veranderen en de naam van artiest er onder zetten.....

Dus ik wil geen extensies veranderen, alleen de text van de mp3 aanpassen, en dan krijg ik de meldingen zoals hierboven aangegeven!

groeten Gert

Selecteer het bestand, kies F2 of klik 1 keer op de naam en verwijder het gedeelte dat weg moet, laat de extensie gewoon staan. Dit moet gewoon werken. Zet, als je er niet uitkomt, het weergeven van bekende extensie's aan. Kies in het menu van een map de optie Extra > mapopties kies het tabblad Weergave en haal het vinkje bij "Bestandextensies verbergen voor bekende bestandstypes"

Hee Tiborv,

Veranderen met f2, 1 klik of helemaal leegmaken wou niet....heb dus zoals je zei in de mapopties er een vinkje voor gezet!

Het werkt!!!! prima dank je wel....
Kan weer gewoon namen veranderen!

mvg Gert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan